Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ وزیر آموزش و پرورش در اجلاس سراسری نماز عنوان کرد که بدیهی آموزش و پرورش به ائمه جماعات مدارس به زودی پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به گرگان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز که امروز، 21 آذر در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با شعار «نماز و مدرسه» برگزار شد، در خصوص پیوند نزدیک مدرسه و خانه در امر تعلیم و تربیت به سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: مدرسه خانه دوم و خانه مدرسه نخست هر دانش آموز است و در این راستا آموزش و پرورش سهم عمده ای در پیوند بین این دو دارد. آینده کشور در دستان همین دانش آموزان است و این سخن درستی است که می گویند اگر می خواهید آینده کشور را مشاهده کنید ببینید در مدارس چه دروسی به دانش آموزان تعلیم داده می شود.
وی ادامه داد: آیات قرآن سه کانون سمع، یصر و قلب یا اداراک را برای انسان به تصویر می کشد و در مدرسه همین سه کانون یادگیری و علم آموزی در اختیار آموزش و پرورش است. مدرسه بیش از هر نهاد و دستگاه دیگری در تربیت دانش آموزان و سرنوشت جامعه نقش دارد.

زنگ نماز در 85 درصد مدارس  اجرا می شود
حاجی میرزایی تصریح کرد: زنگ نماز در 85 درصد مدارس تدارک دیده شده است و 70 هزار نماز در مدارس کشور برگزار می شود که 450 نفر از ائمه جماعات در مدارس حضور دارند. در این راستا 18 عنوان کتاب احکام تدوین شده است و طرح هایی مانند کلید بهشت برای آشنایی سوادآموزان با معارف دینی اجرا شده است.
وی با اشاره به بدیهی وزارت آموزش و پرورش به ائمه جماعات مدارس بیان کرد: مشکل بدیهی این وزارت خانه به ائمه جماعات به خاطر منابع محدودی است که تخصیص می یابد که بابت سرانه مدرسه پرداخت می شود که یاید ردیف بودجه ای جدا برای این کار اختصاص یابد که امیدوارم به زودی این مشکل بدیهی به زودی برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش اجلاس سراسری نماز گرگان نماز جماعت مدارس ائمه جماعات مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سعادتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح با هدف تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و مرور آموخته‌ها در حال برگزاری است، افزود: ۱۵ مدرسه دخترانه و ۹ مدرسه پسرانه در ۱۳ ناحیه و منطقه استان میزبان دانش آموزان هستند و این طرح تا ۱۳ فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح اعتکاف علمی، بیشتر شامل دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه است، اظهار کرد: این اعتکاف علمی در نواحی یک، دو و چهار تبریز و مناطق اسکو، ایلخچی، خسروشهر، بناب، مراغه، مرند، سراب، جلفا، شبستر و هشترود در حال برگزاری است.

سعادتی افزود: دانش‌آموزان مدارس سایر نواحی و مناطق نیز با معرفی مدرسه مبدا و با هماهنگی اداره مربوطه می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: اعتکاف علمی، فرصتی تکرار نشدنی برای تمرین و مرور دروس به ویژه برای دانش‌آموزان کنکوری است که باید مغتنم شمرده شود و تجارب چند سال گذشته، نشانگر اثربخشی این تجربه و ایجاد پویایی در محیط یادگیری است.

این مقام مسئول متذکر شد: با توجه به تغییر رویکردها و افزایش تأثیر سوابق تحصیلی و نمرات نهایی در آزمون سراسری، اعتکاف علمی در تعطیلات نوروز یکی از بهترین راه‌ها و زمان‌ها برای جمع‌بندی و رفع اشکال به شمار می‌رود.

سعادتی ادامه داد: با توجه به برگزاری امتحانات پایه‌های متوسطه نظری در خرداد ماه به صورت نهایی و پیش رو بودن کنکور دانش‌آموزان پایه دوازدهم و در راستای استفاده بهینه از فرصت‌های یادگیری و نظر به فراهم نبودن ایجاد محیط آرام و فرصت مطالعه در تعطیلات نوروزی در برخی خانه‌ها بدلیل دید و بازدیدهای عید، طرح اعتکاف علمی برای ایجاد فرصت و محیطی آرام در مدرسه برای مطالعه دانش آموزان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در تعدادی از مناطق و مدارس بدلیل عدم استقبال از حضور فیزیکی در مدارس به صورت مجازی و در قالب پیگیری مشاوران و دبیران با ارائه برنامه مطالعه و رصد آن و ارائه تکالیف اجرا می‌شود.

سعادتی خاطرنشان کرد: اعتکاف علمی ویژه داوطلبان آزمون سراسری بوده و تعدادی از دانش‌آموزان و همکاران در برخی مدارس نیز به رفع اشکال و تبادل نظر و گفت‌وگو حول محور مسائل علمی و مباحث کتاب‌های درسی می‌پردازند.

کد خبر 6063588

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • پذیرایی از مومنان در ماه میهمانی خدا
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش