Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@11:51:46 GMT

مهاجرپذیری موجب افزایش پدیده کودکان کار شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۴۶۷۹

مهاجرپذیری موجب افزایش پدیده کودکان کار شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، صدیقه ربیعی در کارگروه رسانه که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: آموزش از حقوق اولیه تمام کودکان است و باید تمهیداتی اتخاذ شود که همه کودکان از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: سمن‌ها باید آموزش را به عنوان محور کار خود قرار دهند و اعضای خود را با مهارتهای مختلف آشنا کنند و در کنار آن  توجه به بهداشت، نشاط و سلامت کودکان و سلامت روحی و روانی را در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوئین یادآورشد: کودکان کار به واسطه اموری که در کودکی به آنان تحمیل می شود از این حقوق برخوردار نیستند و والدین معتاد از نمونه‌های تحمیل کار به کودکان است.

ربیعی با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی بر پدیده کودکان کار تصریح کرد: هرچند نمی توان تمام کودکان کار را ناشی از شرایط اقتصادی دانست بلکه گاهی ریشه آن فرهنگی و نوعی بهره ‌کشی خانواده‌ها برای رسیدن به اهداف اقتصادی است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در استان قزوین، وی افزود: مهاجر پذیر بودن قزوین نیز در افزایش آمار کودکان کار موثر بوده و در برخی موارد به صورت باندی و ساماندهی شده شاهد پدیده کودکان کار در استان هستیم.

دبیر کنوانسیون حقوق کودک در استان قزوین یادآورشد: گاهی هم زیاده ‌خواهی مالی خانواده‌ها در بروز این پدیده موثر بوده و این افراد از احساسات و ترحم مردم سوء استفاده کرده و مشکل ساز می شوند و برخورد نادرست شهروندان و دلسوزی مردم، آن را تشدید می کند.

ربیعی با بیان اینکه در راستای بهبود وضعیت کودکان کار در استان تکالیفی برای تمام دستگاه‌های متولی مشخص شده است، بر اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت سازمانهای مردم‌نهاد در زمینه حقوق کودکان کار تاکید کرد.

کد خبر 4796176

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین کودکان کار انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین یاسوج بارش برف ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد ویروس آنفلوانزا کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواله تحویل بیش از ۷۰ هزار تن قیر رایگان برای شهرداری‌ها کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد از صادر شدن حواله تحویل نوبت اول قیر رایگان برای شهرداری‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فرزاد بابکان‌پور، امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سهمیه قیر رایگان شهرداری‌های استان با پیگیری‌های انجام شده از طرف استانداری استان افزایش یافت.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف دفتر امور شهری وشوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سهمیه قیر سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های استان با افزایش ۷۸۲ تنی نسبت به سال ۱۴۰۱ به استانداری ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه قیر سال ۱۴۰۱ شهرداری‌های استان مقدار ۶۳۰۲ تن بود که با پیگیری‌های انجام شده این مقدار به ۷۰ هزار ۸۴ تن افزایش یافت که مقدار ۷۸۲ تن نسب به سال قبل افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: حواله نوبت اول برای دریافت سهمیه قیر سال ۱۴۰۲ برای شهرداری‌ها صادر شده‌است و شهرداری‌ها می‌توانند حواله نوبت اول را از کارخانه دریافت کنند.

کد خبر 746354

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • بازگشت به روایت اقتصاد و جامعه
  • برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد
  • ۱۷۰ کارگر اخراجی شرکت فروآلیاژ ازنا بازگشت به کار شدند
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی
  • ستاد سهام؛ ابتکار یزد برای تحقق شعار سال /برنامه‌ریزی برای جهش تولید با مشارکت مردم در یزد
  • حواله تحویل بیش از ۷۰ هزار تن قیر رایگان برای شهرداری‌ها کهگیلویه و بویراحمد صادر شد