Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@17:23:39 GMT

بیانیه حکیم درباره اعتراضات عراق

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۴۷۲۵

بیانیه حکیم درباره اعتراضات عراق

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، سید عمار حکیم  روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که پس از حادثه میدان «الوثبه» در بغداد باید عناصر نفوذی در تظاهراتی که به روش های تخریب و جنایت می انجامد، مشخص شود.

وی افزود: نیروهای امنیتی باید به وظایف خود در حفظ جان و مال شهروندان عمل کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین خواستار محدود شدن برگزاری تظاهرات در محل هایی مشخص برای جلوگیری از تعرض و تخریب اموال عمومی و خصوصی از سوی عناصر نفوذی و خرابکار، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه ها امروز از شکنجه و اعدام یک نوجوانی عراقی در میدان الوثبه در بغداد پایتخت عراق خبر دادند.

سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق درباره علت حادثه توضیح داد که «هیثم علی اسماعیل» نوجوان مقتول ۱۶ ساله، صبح امروز (پنجشنبه) با برخی از گروه های مسلح مستقر در کنار منزلش وارد جدال لفظی شد.

به گفته وی، گروه های مسلح حاضر نشدند که از کنار منزل این جوان دور شوند و جدال لفظی به تدریج تشدید شد و نوجوان مقتول، دست به سلاح برده و چند تیر هوایی شلیک کرد.

خلف ادامه داد که گروه مسلح مزبور وارد درگیری با این نوجوان شده و اقدام به آتش زدن منزل با بمب های «کوکتل مولوتف» کرده و به تدریج بر تعداد این گروه مسلح افزوده شد و با ورود به منزل نوجوان، او را به قتل رساندند.

وی افزود که گروه مسلح ناشناس سپس جسد این نوجوان را بر زمین کشیده و در نهایت بر روی یکی از تیرهای چراغ راهنمایی و رانندگی در میدان «الوثبه» (ضلع شمالی میدان تحریر) به دار آویختند.

310311

کد خبر 1330567

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدعمار حکیم عراق باشگاه استقلال آندره استراماچونی لیگ برتر نوزدهم وزارت بهداشت جشنواره سینما حقیقت موسیقی سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • اعتراضات سراسری دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد