Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@11:29:51 GMT

کشف ۸۴ اسلحه شکاری در قم با گلوله‌هایی خاص

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۴۹۴۰

کشف ۸۴ اسلحه شکاری در قم با گلوله‌هایی خاص

دادستان کل کشورگفت: ما در میدان ۷۲ تن قم از یک ماشین پژو ۸۴ اسلحه شکاری با گلوله‌های خاص آن در بحبوحه همین حوادث کشف کردیم، تعدادی ازکشته شده‌هایی که ما در سراسر کشور داریم باهمین اسلحه‌های شکاری است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در نشست «حدود آزادی در کرسی‌های آزاد اندیشی» که در آمفی تئاتر کانون‌های فرهنگی دانشگاه فردوسی برگزار شد، در خصوص عدم ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که به هیچ وجه نباید فضای دانشگاه امنیتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شان دانشگاه بالاتر از این است که امنیتی شود. حضور مراجع، مقامات و مسئولان امنیتی و انتظامی هم در محیط علمی هیچ وجهی ندارد.

بیشتر بخوانید: طناب‌دار در انتظار «گـرگ شهـر» +عکس دستگیری ۵۱ نفر از عاملان اصلی تخریب اموال عمومی

وی ادامه داد: آن‌چه که در حوزه دانشگاه و دانشجو است باید کاملا خالی از مسائل امنیتی باشد و هیچ‌کس حق حاکم کردن فضای امنیتی بر چنین محیط‌های علمی را ندارد، من به عنوان مدعی‌العموم با هر کس که این فضا را ایجاد کند برخورد می‌کنم.

دادستان کل کشور با اشاره به سو استفاده‌ از فضای دانشگاه تصریح کرد: برخی از افراد، جناح‌ها و جریاناتی می‌خواهند از محیط دانشگاه و فضای دانشجویی سوء استفاده کنند این مساله متفاوتی است، برخی ممکن است در دانشگاه خطوط قرمز اسلام و نظام را مورد هجمه قرار دهند گرچه ما در این‌جا هم اعتقاد به امنیتی کردن نداریم، خود مدیریت و رئیس دانشگاه باید به آن رسیدگی کنند.

منتظری در خصوص بحث در مسائلی مانند حجاب اضافه کرد: بحث علمی و مباحثه هیچ اشکالی ندارد بر فرض در ذهن دختر خانمی در خصوص حجاب ابهامی وجود دارد این مساله باید با استدلال به بحث گذاشته شود در مسائل دیگری اعم از اجتماعی و سیاسی نیز باید به همین صورت باشد.

وی افزود: گاهی اوقات چون مسائل در هم مخلوط می‌شود آسیب‌ها و اشکالاتی را به وجود می‌آورد، فردی ممکن است در ضمن اینکه می‌خواهد بحث حجاب را مطرح کند به ارزش‌های دینی اهانت می‌کند.

دادستان کل کشور بیان کرد: خطوط قرمز باید مشخص شود. عبارات اهانت آمیز و مفاهیمی که به حریم مقدسات اعم از اهانت به ذات احدیت و ائمه معصومین ورود پیدا می‌کند باید جدا شود. ما نباید بگذاریم محیط دانشگاه ما مرکزی برای اهانت به خدا، قرآن و پیغمبر شود به همین دلیل با اهانت کننده باید برخورد کرد.

منتظری اضافه کرد: اگر کسی در دانشگاه می‌خواهد در خصوص مبانی ولایت فقیه کنکاش کند این ایراد ندارد می‌توان این مساله را از نظر علمی کنکاش کرد و مبانی، فواید، آثار و مضرات آن را بیان کنند این ایرادی ندارد اما ولایت ائمه اطهار برای ما خط قرمز است.

کشف ۸۴ اسلحه شکاری در قم

وی تصریح کرد: ما در میدان ۷۲ تن قم، از یک ماشین پژو ۸۴ اسلحه شکاری با گلوله‌های خاص آن در بحبوحه همین حوادث کشف کردیم، تعدادی از کشته شده‌هایی که ما در سراسر کشور داریم با همین اسلحه‌های شکاری است، گلوله‌هایی اخیرا اختراع شده که ویژگی خاصی در این گلوله‌های اسلحه‌های شکاری است.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص حکومت از دیدگاه اسلام، خاطرنشان کرد: حکومت در دیدگاه اسلام از موضع طبقاتی و سلطه‌گری فردی یا گروهی منشا نمی‌گیرد بلکه خاستگاه حکومت در اسلام تبلور آرمان‌های سیاسی و اجتماعی یک ملتی هم فکر، هم مسیر و هم کیش است که خود را برای نیل به اهداف و مقاصدی یعنی نقطه نهایی حرکت در یک جامعه اسلامی، سازماندهی می‌کند.

منتظری اضافه کرد: ما مسلمان هستیم و اسلام با همه ابعاد و زوایای زندگی انسان سر و کار دارد و تنها برای گوشه مساجد و محراب عبادت زائری نیست.
وی گفت: طبق تعالیم اسلام بالاترین ارزشی که یک فرد و جامعه می‌تواند داشته باشد علم آن است. اسلام ارزش والایی برای علم قائل شده است که از مکاتب دیگر بسیار بیشتر است.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین کشف کشف سلاح اسلحه دانشگاه فردوسی حجت الاسلام مشرق قرآن قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرده افشانی نخیلات در هندیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی شکاری با بیان این مطلب که مهمترین ارقام خرما در شهرستان هندیجان شامل استعمران، خضراوی، برحی و زاهدی است گفت: پرورش این گونه ها در سال جدید با گرده افشانی در نخیلات این شهرستان آغاز شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان اظهار کرد: گرده افشانی خرما از مهمترین فعالیت‌ها برای تولید خرمای مرغوب و اقتصادی است که نقش بسیار مهمی در افزایش عملکرد تولید و کیفیت محصول خرما را ایفا می‌کند.

وی در ادامه افزود: در شهرستان هندیجان گرده افشانی نخیلات به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود و معمولا به شکل قرار دادن خوشه گل نر در گل آذین ماده صورت می‌پذیرد تا درخت بارور شود.

شکاری بهترین زمان برای گرده افشانی را در ساعاتی که دمای هوا بالاتر است و ساعات گرم روز و زمانی که وزش باد شدید وجود ندارد برشمرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: کل سطح باغات خرما در شهرستان حدود ۴۰۰ هکتار بوده که از این میزان ۳۵۸ هکتار آن بارور است .

 

دیگر خبرها

  • ۲ نفر در آرامستان شرف آباد یاسوج با شلیک اسلحه به قتل رسیدند
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست
  • آغاز گرده افشانی نخیلات در هندیجان
  • ببینید | القسام تصاویر هدف قرار دادن تانک و بولدوزر رژیم اشغالگر را منتشر کرد
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • چرا سربازان در گذشته گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟
  • جان باختن یک نفر در گتوند بر اثر رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی راهپیمایی روز قدس