Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@19:05:24 GMT

واکنش ایران به اظهارات وزیر خارجه آلمان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۵۰۹۱

واکنش ایران به اظهارات وزیر خارجه آلمان

به گزارش خبرآنلاین، موسوی ضمن محکومیت اظهارات هایکو ماس افزود: اینگونه اظهارات غیرمسئولانه و مداخله جویانه نمی تواند کوتاهی برخی کشورهای اروپایی در پایبندی به تعهدات شان ذیل برجام و نیز واکنش منفعلانه نسبت به رویکرد تروریسم اقتصادی آمریکا و مسئولیت ناشی از آن را تحت الشعاع قرار دهد.

موسوی تصریح کرد: افکار عمومی جهان هنوز تسلیح کننده دیکتاتور سابق عراق به سلاح های شیمیایی که  بر سر همین شهروندان ایرانی و همسایگان عراقی شان در خلال جنگ تحمیلی می بارید را از یاد نبرده اند و همچنین سرکوب معترضین از سوی پلیس آلمان در جریان برخورد با اعتراض کنندگان نشست سران گروه ۲۰ در تیر ۹۶ در هامبورگ و یا گسیل سلاح به منطقه غرب آسیا از سوی برخی کشورهای اروپایی که تنها نتیجه آن ارتکاب جنایات جنگی و بروز موج ویرانی و کشتار مردم خصوصا زنان و کودکان بی دفاع ازجمله در یمن بود را به خاطر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: از برلین انتظار می رود بجای اتخاذ مواضع غیرحرفه ای و مغرضانه، رعایت مبانی اولیه حقوق بشری را با چشمانی باز، فراگیر و مبتنی بر رویکرد بی‌طرفانه در دستور کار قرار دهد.

موسوی در پایان با تاکید بر اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران برای شنیدن نظرات و دیدگاه های مختلف مردم خود، خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران در ناآرامی ها و آشوب های اخیر در کشور، قطعا صف دشمنان و عاملان کشتار مردم بیگناه و حامیان خارجی آنها را از دیدگاه های معترض جدا دانسته  و با توجه به نتایج بررسی ها و تحقیقات، تصمیمات لازم را در راستای احترام به حقوق مردم ایران و نیز تامین امنیت پایدار اتخاذ خواهد کرد.

310311

کد خبر 1330575

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران و آلمان باشگاه استقلال آندره استراماچونی جشنواره سینما حقیقت لیگ برتر نوزدهم سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت وزارت بهداشت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ایران و آمریکا موسیقی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین کنعانی تصریح کرد نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899054

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است