Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@05:05:56 GMT

داعش مسئولیت حمله نیجر را بر عهده گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۵۳۰۲

به گزارش فارس، گروه تروریستی «داعش» روز پنج‌شنبه مسئولیت حمله اخیر به یک پایگاه نظامی در نیجر که به مرگ ده‌ها نظامی منجر شده را بر عهده گرفت.

به نوشته پایگاه خبری «سایت» که فعالیت گروه‌های شبه‌نظامی و تروریستی را پیگیری می‌کند، داعش امروز با صدور بیانیه‌ای مدعی شده است که «سربازان خلافت» این عملیات را انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این حمله که روز دوشنبه رخ داده، چند فرد مسلح با بیش از ۱۰ خودرو وارد پایگاه نظامی «اگاندو» در منطقه «تاهوا» در غرب این کشور شده‌اند و سربازان حاضر در این پایگاه را به رگبار بسته‌اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت دفاع نیجر، در این حمله که بیش از ۲ ساعت طول کشیده، دستکم ۷۰ نفر کشته و شمار زیادی زخمی شده‌اند.

در ماه‌های گذشته شمال تاهوا و منطقه «تیلابیری» در مجاورت آن به دلیل نزدیکی به مالی و حملات مکرر افراد مسلح، به منطقه‌ای ناآرام تبدیل شده است. فعالیت گروه‌های مسلح موجب شده تا دولت نیجر از سال ۲۰۱۷ به بعد در این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کند. این وضعیت روز سه‌شنبه بار دیگر تمدید شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار پهپاد ارتش اشغالگر توسط رزمندگان سرایا القدس + فیلم

 سرایا القدس – گردان جنین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع DGI Matrice را شکار کرده و توانسته است اطلاعات مهمی را از آن استخراج کند.

این گروه مبارز فلسطینی تأکید کرد: پهپاد مذکور به دلیل اخلال فنی در جریان انجام مأموریت اطلاعاتی در منطقه الجلمه در شمال شهر جنین، سقوط کرد.

سرایا القدس، چند روز پیش نیز تصاویری از شکار یک نظامی اشغالگر و حمله موشکی و خمپاره ای به خودروهای نظامی اشغالگران در غزه را منتشر کرده بود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ببینید | این پایگاه نظامی اسرائیل مبدا حمله به ساختمان کنسولگری ایران بود
  • شکار پهپاد ارتش اشغالگر توسط رزمندگان سرایا القدس + فیلم
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • گفت و شنود/ خودتو جمع کن!
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند