Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@22:52:18 GMT

علائم فقر آهن در دهان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۵۴۷۰

فقر آهن از علل مختلفی، چون قاعدگی‌های شدید، تغذیه غلط یا مشکلات سلامتی جدی‌تری نظیر خون‌ریزی در معده و روده‌ها ناشی می‌شود. ناطقان: افت هموگلوبین هم که موجب کاهش جریان اکسیژن به بافت‌ها و عضلات و در نتیجه ایجاد آنمی می‌شود. اما آنمی تنها پیامد فقر آهن نیست.

در صورتی که کمبود شدید آهن درمان نشده باقیبماند، خطر ابتلا به عفونت‌ها و نیز مشکلات قلبی و ریوی افزایش می‌یابد؛ بنابراین تشخیص زودهنگام علائم فقر آهن از اهمیت بالایی برخورداراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای تشخیص کمبود آهن در بدن می‌توان تغییراتی را که در داخل یا اطراف دهان بروز می‌کنند مدنظر داشت. محققان دریافته‌اند که افراد مبتلا به کمبود آهن ممکن است زبانی متورم و رنگ‌پریده پیدا کنند. در مواردی حتی شاید زبان فرد به‌طرز غریبی صاف شود.

این تغییرات درواقع بر اثر کاهش سطح هموگلوبین و میوگلوبین در خون بروز می‌کند. در سایر نواحی دهان هم شاید به علائم هشداردهنده‌ای بربخورید که از فقر آهن خبر می‌دهند. برای مثال خشکی دهان یا بروز زخم و شکاف در گوشه‌های دهان هم باید جدی گرفته شود.

تغذیه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به فقر آهن دارد. ازجمله منابع غذایی حاوی آهن عبارتند از گوشت، سبزیجات دارای برگ‌های سبز پررنگ، لوبیا، نخود، عدس یا نان‌های غنی‌شدهبا آهن. البته در مواردی شاید به تشخیص پزشک نیاز به مصرف مکمل‌های دارویی باشد. در موارد حادتر قرص آهن تجویز می‌شودکه از مکمل‌های حاوی آهن قوی‌تر است. گویا نوشیدن آب پرتقال پس از مصرف آهن به جذب بهتر این ماده مغذی کمک می‌کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: فقر ، آهن ، دهان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فقر آهن دهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ شهردار سین برخوار گفت: این جشنواره در راستای افزایش سلامت دانش آموزان و بهداشت فردی در بخش‌های (آموزش بهداشت دهان و دندان، مسابقه نقاشی، کاردستی و موزیک تصویر) برگزار شد.
مسعود قنبری افزود: در این جشنواره ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر از مدارس شهر سین در دو نوبت شرکت کردند.
وی گفت: تمامی خدمات دندانپزشکی برای کودکان ۶تا ۱۴ سال در مرکز بهداشت و درمان شهر سین رایگان ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • روز آگاهی از اوتیسم بزرگسالان ۱۴۰۳+ تاریخچه و پوستر Adult Autism Awareness Day 2024
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!
  • مُشت های آهنین ورزشکاران بر دهان صهیونیست
  • ویتامینی که کمبود آن سبب احساس خستگی می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود | ویتامینی برای ساخت گلبول‌های قرمز
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب سر درد می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب احساس خستگی می‌شود