Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@21:39:46 GMT

افزایش فضای فرهنگی استان مرکزی تا پایان سال ٩٩

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۵۵۱۰

افزایش فضای فرهنگی استان مرکزی تا پایان سال ٩٩

آقازاده گفت: کتابخانه عمومی اراک، تالار مرکزی اراک و شماری تالار و سالن‌های هنری تا پایان سال ۹۹ به امکانات فرهنگی استان مرکزی اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «علی آقازاده» عصر پنجشنبه ٢١ آذر در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی گفت: دهه اخیر این استان میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد نبوده اما، امسال با پیگیری شورای فرهنگ عمومی، مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت تدبیر و امید  به این خطه عالم‌پرور سفر کرد و از نزدیک با مسایل و مشکلات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان آشنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


استاندار مرکزی افزود: کتابخانه عمومی اراک با ۱۵ هزار مترمربع، تالار مرکزی اراک با ۱۸ هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و شماری تالار و سالن‌های هنری تا پایان سال ۹۹ به امکانات فرهنگی استان مرکزی اضافه که با این حساب ۴٠ هزار مترمربع فضا و امکانات زیرساختی فرهنگی و هنری تا پایان سال آینده در استان مرکزی ایجاد می‌شود.

 


وی ادامه داد: با ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان مرکزی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره کل استان مرکزی منعقد شد که بر اساس آن ١١٨ میلیارد تومان اعتبار تا پایان فعالیت دولت دوازدهم‌ برای تکمیل و راه‌اندازی فضاهای فرهنگی این استان اختصاص می‌یابد. 

 

آقازاده اظهار کرد: در طرح مدیریت بنزین هماهنگی های خوب و منسجم بین مردم و مسئولان و ائمه جمعه  استان مرکزی ایجاد شد که این استان را در رده استان های شاخص کشور قرار داد زیرا کوچکترین چالش و بی‌نظمی در این منطقه بعد از این تصمیم سران قوا رخ ندهد،

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اجلاس نماز سامانه فهما مجلس قرآن کریم قرآن بودجه فضای فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: رزمندگان اسلام افتخار بزرگی آفریدند. انتقام سخت از آستین فرزندان امام و رهبری بیرون آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت. این اقدام مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و شکوه و عظمت فرزندان انقلاب را نشان داد.

اسماعیلی با اشاره به اقدام جدید شورای فرهنگ عمومی، اذعان کرد: برای پیشرفت حوزه اقتصاد این حوزه را در شورای فرهنگ عمومی با یک پیوست فرهنگی توأم کردیم. این پیوست با هدف لحاظ شدن همه الزامات فرهنگی در پیشرفت‌های اقتصادی تهیه شد که به زودی به صورت عمومی منتشر می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جلسه شورای انقلاب فرهنگی، بیان کرد: تصویب اولیه سند ملی ثبت پوشش ایرانی- اسلامی را داشتیم. این سند از زمان ابلاغ اجرایی می‌شود نتایجش در جامعه قابل مشاهده است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب، اذعان کرد: امروز در جلسه دولت با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب در سال جاری، با ابعاد گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته انجام شود. همه ساله به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه یارانه تخصیص می‌دادیم و از امسال با برنامه‌ای که داریم یارانه فرهنگی به سایر اقشار هم توسعه می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت