Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه آمریکایی گزارش داده است که رئیس‌جمهور این کشور در جمع گروهی از سفرای خارجی اظهارات توهین‌آمیزی علیه همتای فرانسوی‌اش مطرح کرده است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پایگاه «دیلی بیست» روز پنج‌شنبه به نقل از سه منبع مطلع نوشته است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در نشستی غیرعلنی در کاخ سفید، در حضور بیش از ۱۰ سفیر خارجی، اظهارات بسیار تندی علیه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا به حدی غیرمعمول بوده که شماری از دیپلمات‌های خارجی حاضر در نشست را به شکل مشهودی معذب و ناراحت کرده و نشستی را که قرار بوده بر همکاری امنیتی قدرت‌های جهانی متمرکز باشد، به محلی برای حملات شخصی ترامپ بدل کرده است.

اظهارات خلاف عرف ترامپ چند روز پس از آن مطرح شده که ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد ترودو، ماکرون و «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در حاشیه اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا هستند.

به نوشته دیلی بیست، افراد حاضر در جلسه ترامپ با سفرای خارجی گفته‌اند او ابتدا از ترودو بدگویی کرده و سپس از ماکرون با لفظی رکیک یاد کرده که معادل مؤدبانه‌تر آن «موی دماغ» است. وی همچنین رئیس‌جمهور فرانسه را «کوتوله» خطاب کرده و ضمنا از وی به دلیل آنچه عدم همکاری کافی ماکرون در مذاکره با ایران خوانده، انتقاد کرده است.

ترامپ این اظهارات را در حالی مطرح کرده که نمایندگان دائم کشورهایی، چون فرانسه، آلمان، انگلیس، لهستان، آفریقای جنوبی، روسیه و چین در نشست حضور داشته‌اند.

یک فرد حاضر در این جلسه به دیلی‌بیست گفته است که ترامپ برای چندین دقیقه به صورت مداوم به ویدئوی درز کرده از اظهارات ترودو و ماکرون پرداخته و به شدت به آن‌ها حمله کرده است. این فرد می‌گوید صحبت‌های ترامپ حاضران را «به صورت مشهودی معذب» کرد.

کاخ سفید از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده، اما یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است که ترامپ با سران فرانسه و کانادا رابطه «خوب» و «سازنده‌ای» دارد.

هرچند ترامپ در گذشته با ماکرون روابط خوب و نزدیکی داشت، اما در ماه‌های اخیر به خصوص با حرکت فرانسه به سمت استقلال بیشتر اروپا از آمریکا، این روابط شکرآب شده و حتی به نوشته دیلی‌بیست دیگر اثری از آن دوستی قدیم میان این دو وجود ندارد. در سوی دیگر، ترامپ از ابتدا رابطه خوبی با ترودو نداشته و بار‌ها به صورت عمومی و خصوصی از او انتقاد کرده است. وی چند ماه پیش هم ترودو را «بچه» و «کودک» خوانده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از نشست اخیر ناتو، در پاسخ به سؤالی در مورد فیلم منتشر شده از ترودو و ماکرون، گفت: دلیل ناراحتی آن‌ها از آمریکا این است که کاخ سفید کشور‌های اروپایی را برای افزایش بودجه نظامی تحت فشار قرار داده است. ترامپ خصوصا کانادا را به دلیل عدم رعایت بودجه دفاعی مورد نظر ناتو، «بزهکار» خطاب کرده است.

وی امروز هم با انتشار یک توییت، بار دیگر از فرانسه، آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی به دلیل آنچه کمک ناکافی به اوکراین خواند انتقاد کرده، آن‌ها را «بزرگترین بدهکاران» خواند و گفت: اروپایی‌ها تصور می‌کنند که همواره آمریکا باید سهم اصلی هزینه‌ها را بر عهده داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دونالد ترامپ ماکرون رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

به گزارش ایسنا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در دانشگاه سوربُن فرانسه واقع در پاریس، پایتخت این کشور بیان کرد: «خطری مبنی بر مرگ اروپا وجود دارد. اروپا در نقطه بحرانی قرار دارد و در مقابل رقبایی که با سرعت بالا در حال تجدید تسلیحات هستند، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «اروپا احتمال دارد بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد.»

وی افزود: «در شرایطی که قوانین تجارت آزاد جهانی توسط رقبای اصلی به چالش کشیده شده است، خطر عقب ماندن به لحاظ اقتصادی برای اروپا وجود دارد و باید الگوی رشد خود را بازنگری کند.»

ماکرون ۴۶ ساله که همچنان سه سال از دومین و آخرین دوره‌اش در ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند، گفت: «در دنیایی که قوانین بازی تغییر کرده است، اروپا در برابر خطراتی که در جهان مواجه می‌شود، مسلح نیست.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنرانی‌اش صراحتا هشدار داد: «طی یک دهه آینده، خطر تضعیف اروپا یا حتی سقوط آن بسیار زیاد است. از اروپا می‌خواهیم از یک اقلیت راهبردی بیرون بیاید؛ مسئله‌ای که او را بیش از اندازه به انرژی روسیه و در حوزه امنیت به ایالات متحده وابسته کرده است.»

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد