Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@11:49:16 GMT

راهکارهایی برای مقابله با دیابت

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۶۰۱۲

خبرگزاری میزان- یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ورزش روزانه با شدت متوسط ​​می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محققان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافتند مرد‌ها با روزانه نیم ساعت پیاده روی خطر ابتلا به دیابت را از خود دور می‌کنند.

پژوهشگران با ردیابی ضربان قلب شرکت‌کنندگان در این تحقیق دریافتند، مردانی که ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​انجام دادند، سطح بالاتری از هورمون بنام GLP-۱ داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«GLP-۱» اشتها را سرکوب می‌کند، تولید انسولین را تحریک می‌کند و به پایین آمدن قند خون کمک می‌کند، که خطر دیابت را کاهش می‌دهد.

نتایج به دست آمده در زنان یکسان نبود که محققان می‌گویند ممکن است به دلیل تفاوت فیزیولوژیکی باشد یا اینکه زنان از فعالیت کمتری برخوردار بودند.

کاملاً مشهود است که کم تحرک بودن خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های قلبی و چاقی را افزایش می‌دهد.

محققان دریافتند که انجام فعالیت‌های ساده مانند پیاده روی سریع یا باغبانی به مدت ۳۰ دقیقه باعث افزایش سطح هورمونی می‌شود که اشتها را کاهش می‌دهد و قند خون را پایین می‌آورد.

نویسندگان این مطالعه از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک می‌گویند، یافته‌های آن‌ها حاکی از آن است که حتی دوره‌های نسبتاً کوتاه فعالیت بدنی روزانه با شدت کم ممکن است حداقل در مردان به جلوگیری از بیماری‌های متابولیکی مانند دیابت کمک کند.

برای این مطالعه که در مجله «Endocrine Connections» منتشر شده است، این تیم به پیوند بین فعالیت بدنی روزانه و هورمونی که ممکن است غیرمستقیم خطر دیابت را کاهش دهد، پرداختند.

Signe Torekov، استادیار گروه علوم زیست پزشکی در دانشگاه می‌گوید: ارتباط بین فعالیت بدنی و ترشح GLP-۱ فقط در مردان به دلیل تفاوت‌های فیزیولوژیکی و به طور کلی سطح پایین فعالیت در خانم‌ها دیده می‌شود.

آن‌ها خاطرنشان می‌کنند که ورزش با شدت زیاد می‌تواند برای بسیاری از افراد بسیار وقت‌گیر یا از نظر جسمی خسته کننده باشد.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کمتر از یک هفته پس از پایان مهلت سازمان دامپزشکی برای اصلاح مقررات فواصل بهداشتی واحد‌های دامی و صنایع وابسته در ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳، مجتبی نوروزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: در دستورالعمل جدیدی که تدوین آن به پایان رسیده، فواصل بهداشتی میان واحد‌های دامی و صنایع وابسته در برخی موارد کلا حذف شده و در موارد دیگر نیز ۵۰ و یا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مقررات حرائم بهداشتی واحد‌های دامی، که با هدف پیشگیری از شیوع بیماری‌ها و آفات، مانع از احداث چنین واحد‌هایی در فواصل نزدیک می‌شد، حدود ۱۵ سال قبل تصویب شد، اما این قانون به دلیل جامعیت کلی، در موارد متعددی سختگیرانه عمل می‌کرد و به علت ایجاد اشکالات و محدودیت‌هایی در روند تولید و توسعه، منتقدان فراوانی پیدا کرد.

از ابتدای امسال و با نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" توجه کارشناسان اقتصادی، مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تسریع در هموارتر ساختن مسیر مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی بیش از پیش جلب شد که در این میان، حذف یا اصلاح قوانین قدیمی و یا نامناسبی مانند مقررات مربوط به رعایت فواصل و حرائم بهداشتی واحد‌های دامی بیشتر از قبل مورد تاکید قرار گرفت.

از نگاه منتقدان مقررات حرائم بهداشتی، بدون استفاده ماندن اراضی اطراف یک واحد تولیدی مانند دامداری، نخستین پیامد آشکار اجرای این قانون بود و باعث شد، به مرور، زمین‌های بسیاری باوجود برخورداری از شرایط و امکانات مناسب، بدون استفاده بماند.
علاوه بر این، منوط شدن فعالیت در عرصه تولیدات دامی و غذایی به رعایت این مقررات، باعث شد که دریافت مجوز احداث واحد تولیدی جدید، حتی در حد ماهیان زینتی نیز بسیار دشوار و گاه، غیر ممکن شود که همین موضوع، به نوبه خود زمینه را برای فراهم شدن بستر فساد یا امضا‌های طلایی آماده کرد.
منتقدان اجرای مقررات فواصل بهداشتی، آسیب‌های متعدد دیگری را نیز از بابت این مقررات متوجه اقتصاد کشور می‌دانند و معتقدند که با تغییرات ایجاد شده در عرصه فناوری و حتی سبک زندگی، ضروری است که برخی از محدودیت‌های این قانون حذف و یا اصلاح شود.

با اصلاح دستورالعمل فواصل بهداشتی که رئیس سازمان دامپزشکی از تدوین آن خبر داده است، فاصله بین واحدها یا کارخانه هایی که یک نوع فعالیت دارند، قابلت حذف شدن دارد.
نوروزی در این باره گفت: حریم بهداشتی صنایع وابسته به دام نسبت به یکدیگر مانند دو سردخانه مربوط به فرآورده‌های خام دامی می‌تواند صفر باشد. همین طور بین دو کشتارگاه دام به لحاظ مسائلی بهداشتی حفظ فاصله الزام نیست چون هر دو واحد یک فعالیت دارند. در گذشته این محدودیت ها بین ۵۰۰ متر تا یک کیلومتر بود.

وی با بیان اینکه فواصل کارخانه های اقلام خوراکی و بسته بندی مواد غذایی تا واحدهای دام و صنایع وابسته توسط کمیته فنی هر استان تعیین خواهد شد، تصریح کرد: این کمیته‌های ۵ نفره توسط سازمان غذا و دارو کشور تشکیل شده و فعالیت شأن از سوی سازمان دامپزشکی کشور مورد ارزیابی قرار خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید