Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعد قندیل در خصوص نقش منفی امارات و عربستان در خشونت‌های صورت گرفته در عراق گفت که این موضوع در دست بررسی است و عناصر نفوذی در این رابطه بازداشت شده‌اند.

به گزارش مشرق؛ سعد جواد قندیل سفیر عراق در ایران در گفتگوی اختصاصی با مشرق به مداخله‌های خارجی در بحران عراق اشاره و تاکید کرد که توطئه‌های دشمن همزمان با تظاهرات مردمی بود که در بغداد و بیروت به راه افتاده بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص‌های قوی از وجود سرنخ‌ها و انگیزه‌های خارجی و دست‌های پشت پرده در این حوادث وجود دارد. البته ما نمی‌گوییم که تمامی این تظاهرات‌ها با رویکردهای خارجی دنبال می‌شود، بلکه این تظاهرات نمود بیان اعتراضات مردمی است که مطالبات مشروع خود را درخواست می‌کنند. اما این دست‌های خارجی تلاش دارند از تظاهرات سوء استفاده کنند و آنها را به سمت خشونت و ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه بکشانند.

وی ادامه داد که آیت الله سیستانی نیز در پیام‌هایشان به این موضوع اشاره کردند و از تظاهرات کنندگان و عشایر و ملت عراق خواستند تا با نیروهای امنیتی همکاری کنند تا این دست‌های پشت پرده شناسایی و رسوا شوند. به همین علت بود که عشایر عراق به این ندا لبیک گفته و تظاهراتی میلیونی در اعلام همبستگی با تظاهرات مسالمت آمیز و حمایت از نیروهای امنیتی برگزار کردند و به این ترتیب این عناصر نفوذی رسوا شدند و برنامه‌های آنها نقش بر آب شد.

وی در خصوص نقش منفی امارات و عربستان در خشونت‌های صورت گرفته در عراق گفت که این موضوع در دست بررسی است و بسیاری از عناصر نفوذی که بازداشت شده اند، اعتراف کرده اند که برنامه‌های خارجی را دنبال می کردند، اما هنوز این تحقیقات به پایان نرسیده و به صورت دقیق و کلی ماهیت دولت‌های شرکت کننده در این توطئه افشاء نشده است.

سفیر عراق در این گفتگو به موضوع جایگزین‌های احتمالی عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر این کشور نیز اشاره و تاکید کرد و گفت که قطعا جایگزین‌هایی در این زمینه وجود دارد، چرا که ملت عراق شخصیت‌های برجسته سیاسی زیادی دارد و شخصیت‌های زیادی شایستگی این منصب را دارند، اما باید فراکسیون‌های سیاسی برای تشکیل فراکسیون اکثریت به توافق برسند و بهترین شخصیت را در این زمینه انتخاب کنند.

وی ادامه داد که البته تاکنون نام مشخصی در این زمینه مطرح نشده است، اما به نظر می رسد که در کوتاه مدت امکان رسیدن به این توافق وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد که نشانه‌های روشن و مستدلی در خصوص مداخله‌های خارجی در تحولات و ناامنی‌های موجود در عراق وجود دارد، و وقتی تحقیقات در این زمینه کامل شد، کشورهایی که در این توطئه دست داشته‌اند، مشخص خواهند شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین بغداد امارات آیت الله سیستانی عراق عادل عبدالمهدی سعودی ها تحولات منطقه تحولات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسراییلی دردانشگاه تگزاس/بازداشت۲۰دانشجو

به گزارش خبرگزاری مهر، اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل پس از دانشگاه‌های هاروارد، براون و کالیفرنیای جنوبی به دانشگاه تگزاس رسیده و محوطه دانشگاه تگزاس صحنه ضد و خورد پلیس با دانشجویان شده است.

در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس در مخالفت با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تاکنون حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری قاهره ۲۴ بامداد پنجشنبه گزارش داد که دانشجویان در شعارهای خود ارتش رژیم اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

از سوی دیگر «گرگ ابت» فرمانده تگزاس در واکنش به تجمع حامیان فلسطین در این دانشگاه اعلام کرد که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند.

وی اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

وی در مواضعی در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای از آمریکا خبر دادند که تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند، برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که ۱۳۳ نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند و کلاس‌های درس نیز از بیم گسترش تجمعات ضد اسرائیلی مجازی اعلام کردند.

کد خبر 6088243

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه تگزاس
  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسراییلی دردانشگاه تگزاس/بازداشت۲۰دانشجو
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • نرخ دینار عراق، درهم امارات و سایر ارزها، امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک