Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، شبه نظامیان وابسته به گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار به پایگاهی نظامی در غرب نیجر و در مجاورت مرز کشور مالی را برعهده گرفتند.

بنابر گزارشها، در این حمله مرگبار دست کم ۷۱ تن کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

طبق گزارش شبکه خبری سی بی اِس، شبه نظامیان وابسته به گروهک «ولایت غرب آفریقای دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که این گروه با سه هزار عضو از گروه تروریستی بوکوحرام منشعب شده است.

گزارشها حاکی از آن است که در پی وقوع این کشتار بیرحمانه در روز سه شنبه، رئیس جمهور نیجر سفر خارجی خود به مصر را نیمه کاره رها کرد و برای رسیدگی به این وضعیت بحرانی به وطن بازگشت.

بنا بر گزارشها، این گروه تروریستی دارای صدها مرد مسلح است و وزارت دفاع نیجر مدعی شد که «شمار قابل توجهی از این تروریستها خلع سلاح شده اند».

شایان ذکر است که دو سال پیش، چهار تن از نیروهای مسلح آمریکا به همراه چهار نیروی نظامی نیجر در حمله غافلگیرانه این تروریستها کشته شدند.

کد خبر 4796235

منبع: مهر

کلیدواژه: کشور نیجر داعش بوکو حرام تلفات ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ سوریه روسیه ترکیه ناتو عربستان سعودی لبنان فرانسه فلسطین داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

یک نوجوان در فرانسه به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بازداشت شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پلیس فرانسه یک نوجوان 16 ساله را به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک پاریس بازداشت کرد.

بر اساس گزارش روزنامه Le Parisien؛ سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل پایبندی نوجوان 16 ساله به اسلام‌گرایی افراطی او را تحت نظر گرفتند. او همچنین در پیام‌رسان تلگرام پیامی نوشت و به دنبال خرید مواد مورد نیاز برای ساخت کمربند انفجاری بود. او در این پیام‌ها اشاره کرده بود که می‌خواست به نام یکی از گروه‌های تروریستی بمیرد.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

2 روز قبل مظنون در خانه پدر و مادرش دستگیر و در آنجا تفتیش شد. این نوجوان سپس به ایستگاه پلیس منتقل شد و در آنجا اعتراف کرد که می‌خواسته در جریان بازی‌های المپیک 2024 همراه با کمربند انفجاری دست به حمله بزند و وقتی بازداشت شود، بر اثر گلوله‌های پلیس جان خود را از دست بدهد.

در طول بازرسی، بازرسان اسناد دست‌نویس، از جمله سوگند وفاداری به یکی از گروه‌های تروریستی را پیدا کردند. گوشی تلفن همراه متهم کشف و ضبط و برای بررسی ارسال شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • مسئولیت فنی تیم تراکتور موقتا در برعهده دستیار یحیی
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر