Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از افزایش ۲۵درصدی تلفات حوادث گاز مونواکسید کربن در استان تهران خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات اقدامات انجام شده در طرح ارتقاء آگاهی عمومی شهروندان در راستای کاهش حوادث گاز مونوکسید کربن، گفت: روز گذشته سومین مرحله از بازدید کارشناسان این سازمان از محلات قدیمی شرق تهران (منطقه 14) با حضور نیروهای امدادی انجام شد که در این بازدید ۲۰گروه پنج نفره از آتش‌نشانان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز این بازدیدها در منطقه سه و هفت شهرداری تهران انجام شده که نتایج مطلوبی را در این زمینه شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه طی این بازدیدها کارشناسان در قالب چندین گروه به محلات قدیمی اعزام می‌شوند و توصیه‌های ایمنی را به شهروندان ارائه می‌کنند گفت: اگر نیاز باشد کارشناسان به داخل منزل رفته و وسایل گرمایشی شهروندان را از نظر ایمنی مورد بررسی قرار می‌دهند. طی دو مرحله گذشته نیز کارشناسان به حدود ۱۰۰۰ منزل مراجعه کردند.

ملکی افزود: حتی اگر نیاز باشد دستگاه‌هایی هشدار دهنده به شهروندان ارائه شده و برایشان نصب می‌شود. نیروهای امدادی تا آن‌جایی که در توان دارند این اقدامات را انجام می‌دهند که آمار حوادث کاهش یابد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره آمار مرگ خاموش در تهران اظهار کرد: آمارهای تلفات توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه می‌شود؛ اما آمارهای پزشکی قانونی حاکی از آن‌ است که تلفات این حادثه در سطح کشور طی شش ماه اول سال جاری نسبت به شش ماه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است. در استان تهران نیز متاسفانه حدود ۲۵درصد تلفات جانی این حادثه افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از موارد مورد توجه این است که آمار تلفات محل‌هایی که سال قبل بازدیدهای ایمنی انجام شد، کاهش یافته است بنابراین این طرح موثر بوده است. قرار است که پهنه شرقی تهران را از شمال تا جنوب مورد بازدید قرار دهیم تا حوادثی که در این زمینه رخ می‌دهد، کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مونواكسيدكربن مرگ خاموش آتش نشاني منطقه چهارده ایستگاه شماره 24 سازمان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: شبکه ارتباطی آتش‌نشانی قم به‌روز رسانی و خودروی ارتباط سیار در این سازمان راه‌اندازی شد.

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در سازمان آتش‌نشانی، بحث ارتباطات و بی‌سیم‌ها بودند که حدود ۲۸ سال فرماندهی سازمان آتش‌نشانی به همان شکل ساخته شده بود، بی‌سیم‌های ارتباطی از نوع آنالوگ بود که به نوعی چندین سال هست که از رده خارج شده بود.

وی افزود: با تلاش انجام شده در سال ۱۴۰۲ توانستیم با حمایت شهرداری و سایر دستگاه‌ها این بی‌سیم‌ها را تعویض کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: در زمینه ارتباطات خودروی ارتباط سیار را هم اختراع کردیم که در کشور بی‌نظیر است، هر زمانی که لازم باشد ما می‌توانیم این خودرو را به عنوان پوشش دهنده ارتباطات بی‌سیمی در شهر مستقر کنیم.

زندیه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین خودروهای آتش‌نشانی خودروهای شیمیایی است، افزود: در استان قم شهرک‌های صنعتی زیادی وجود دارد که تولید و واردات مواد شیمیایی در آنها صورت می‌گیرد، هنگام وقوع حریق یا آتش‌سوزی، واقعاً ورود به صحنه غیرممکن خواهد بود، زیرا دود آتش و حریق برای پوست و حتی تنفس انسان بسیار ضرر دارد و منجر به خفگی می‌شود، از این رو نیاز بود که چنین خودرویی خریداری و وارد ناوگان آتش‌نشانی قم شود.

وی با بیاناینکه در گذشته تنها شهر مشهد از این خودرو استفاده می‌کرد، افزود: در سازمان آتش‌نشانی قم هم این امکان فراهم شد که خودروی مخصوص حریق شیمیایی کامل‌تر از خودروی مشهد خریداری کنیم و طی یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به موضوع جرثقیل‌های آتش‌نشانی گفت: در برخی از حوادث آتش‌نشانی وجود جرثقیل الزامی است و از طرفی تنها چهار دقیقه زمان برای رسیدن به محل حادثه داریم و نمی‌توان در این مدت این خودرو را از دیگر دستگاه‌ها قرض کرد.

زندیه با بیان اینکه در قم ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی فعال وجود دارد، عنوان کرد: ما برای نخستین‌بار جرثقیل ۱۰ تن را درخواست کردیم که مراحل تحویل آن در حال انجام هست و در ماه آینده به ناوگان آتش‌نشانی ملحق خواهد شد.

کد خبر 739897

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • آماده‌باش ۳۰ آتش‌نشان شهرکرد در ۱۲ نقطه شهر در لیالی قدر
  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • ۲۱۰ کپسول گاز پیک‌نیک از چادر مسافران نوروزی در باغ فدک خارج شد
  • نشت گاز در مهاباد ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • آماده‌باش ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی اصفهان
  • ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی آماده‌باش هستند