Web Analytics Made Easy - Statcounter

صابر گلکاری افزود: این طرح ملی با همکاری بخش ترویج و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی و این موسسه در ۸ استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و خراسان جنوبی در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این مزارع که به صورت پایلوت کشت انتخاب شده اند دستورالعمل های فنی از جمله الگوی کشت و تراکم بذر در مزارع نمونه با همکاری کشاورزان به کار گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلکاری اضافه کرد: در آذربایجان شرقی نیز به عنوان یکی از استان های پایلوت، ۵۷ هزار هکتار زیرکشت انواع حبوبات و غلات قرار دارد.

وی گفت: در این راستا، ۵۰ هزار هکتار زیر کشت گندم، چهار هزار هکتار زیرکشت حبوباتی مثل نخود و نیز سه هزار هکتار نیز زیرکشت جو دیم قرار گرفته است.

گلکاری افزود: همچنین طرح افزایش بهره ورزی اراضی گندم بنیان نیز در چهار استان کشور شامل استان های اردبیل، زنجان، همدان و قزوین اجرا می شود.

وی ادامه داد: تامین بذرهای گواهی و ارقام جدید تولید شده توسط این موسسه از جمله اقداماتی است که در این طرح مورد تاکید و اجرا قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح های به‌زراعی از جمله احداث مزارع پایلوت زمینه ساز افزایش ۲ تا سه برابری تولید در اراضی زیرکشت شده است.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور وابسته به سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد و ایکاردا (مرکز تحقیقات بین المللی در مناطق خشک) فعالیت های تحقیقاتی خود را ازسال ۱۳۷۱ در پنج ایستگاه اصلی و ۹ ایستگاه فرعی در مناطق مختلف اگروکلیمائی سردسیری، گرمسیری و نیمه سردسیری و معتدل دیم کشور آغاز کرده است.

افزایش عملکرد محصولات زراعی دیم شامل غلات (گندم نان، گندم دوروم، جو و تریتیکاله)، حبوبات (نخود و عدس)، دانه های روغنی (کلزا، آفتابگردان و گلرنگ) و علوفه از مهمترین اهداف این موسسه است.

ایستگاه اصلی مناطق سردسیر این موسسه در مراغه، ایستگاه اصلی مناطق معتدل در سرارود کرمانشاه، ایستگاه اصلی مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر در گچساران، ایستگاه اصلی مناطق سرد و کم باران شمال شرق در شیروان خراسان شمالی و ایستگاه اصلی مناطق سرد و کوهستانی غرب در قاملو کردستان واقع است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

46

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آذربایجان شرقی استان کشور خراسان جنوبی سازمان ملل متحد وزارت جهاد کشاورزی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ

(تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی