Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر، محمد شرفی رییس کمیته مستقل انتخابات اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر به ۴۱:۱۴ درصد رسید.

مشارکت رای دهندگان در ساعت ۱۱صبح روز پنجشنبه، ۷:۹۲ درصد، ساعت سه بعد از ظهر۲۰:۴۳ درصد و ساعت پنج بعد از ظهر یعنی دو ساعت قبل از بسته شدن حوزه های رای گیری نیز۳۳:۰۶ درصد اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات ساعت هفت بعد از ظهر روز پنجشنبه پایان یافت و با بسته شدن حوزه های رای گیری، شمارش آرا آغاز گردید.

کمیته مستقل انتخابات برای نخستین بار به جای وزارت کشور الجزایر، بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور نظارت می کند.

علی ذراع سخنگوی این نهاد نظارتی اعلام کرده است که این کمیته سلامت روند انتخابات را تضمین می کند.

انتخابات الجزایر در حالی برگزار شد که برخی مناطق این کشور از جمله شهر الجزیره پایتخت و استان های قسنطینه، تیزی وزو  پنجشنبه در اعتراض به انتخابات شاهد برگزاری تظاهرات بود.

معترضان، انتخابات اخیر را در راستای ابقای دست اندرکاران و مقام های حکومت سابق ارزیابی کرده و معتقدند که هیچیک از نامزدها قادر به چالش و رویارویی با هیمنه ارتش بر سیاست نیستند.

رسانه ها امروز همچنین از حضور عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهوری پیشین الجزایر در انتخابات و نیز بستن شدن برخی حوزه های رای توسط معترضان خبردادند.

شبکه خبری الجزیره با اشاره به بسته شدن ۱۰ مرکز رای گیری در «بجایه» واقع در مناطق قبایل نشین الجزایر توسط معترضان،  در عین حال به نقل از علی ذراع سخنگوی کمیته مستقل انتخابات اعلام کرد که مقام های محلی در بجایه موفق به گشودن اغلب این مراکز شدند.

بر اساس این گزارش، همزمان با آغاز رای گیری معترضان با حمله به دو مرکز رای گیری در بجایه بزرگترین شهر منطقه قبایل اقدام به شکستن صندوق های رای و از بین بردن لیست نامزدها کردند.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر ساعت هشت صبح به وقت محلی در میان دو موج گسترده مخالفان و موافقان آغاز شد.

در این انتخابات ۵ نامزد به نام های «عبدالمجید تبون»  و «علی بن فلیس»  نخست‌وزیران سابق دوره بوتفلیقه، «عزالدین میهوبی»  دبیرکل حزب «التجمع الوطنی الدیمقراطی»  وزیر پیشین فرهنگ، «عبدالعزیز بلعید»   رئیس جبهه المستقبل و «عبدالقادر بن قرینه» رئیس جنبش البناء الوطنی با هم رقابت می کنند.

۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم این کشور حائز شرایط لازم برای رای دادن هستند.

هزاران نفر از مردم الجزایر جمعه هر هفته با برپایی تظاهرات، مخالفت خود را با برگزاری این انتخابات و سلطه ارتش بر فضای سیاسی و آینده الجزایر اعلام کرده بودند اما مقامات این کشور بدون توجه به این اعتراضات، انتخابات را برگزار کردند.

برچسب‌ها مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری الجزایر الجزایر پروندهٔ خبری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری الجزایر الجزایر مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری الجزایر الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته

ایسنا/قم استاندار قم گفت: براساس آماری که از سوی معاون اول رییس جمهور مطرح شده، تورم استان قم در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۲ کاهش چشم‌گیری داشته است.

سید محمد آقامیری ظهر امروز ۷ فروردین ماه به مناسبت فرا رسیدن سال نو در دیدار با آیت الله علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: در تورم ماهانه استان قم ۲/۶ درصد و در تورم سالانه ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

استاندار قم با اشاره به اینکه مدیریت استان در سالی که گذشت در دو جبهه فرهنگی و معیشتی اقداماتی را انجام داد، عنوان کرد:‌ مردم قم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

وی افزود:‌ در جشن‌ نیمه شعبان نیز اگرچه تهدیدهای بسیاری صورت گرفت، اما توانستیم در سلامت کامل این مراسم را برگزار کنیم. 

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه انتخابات خوبی را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: استان قم بالاترین نرخ رشد مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه متوسط حدود ۵۰ درصد مشارکت در استان قم داشتیم، اظهار کرد:‌ پس از انتخابات نیز موضوع چهارشنبه آخر سال بود که توانستیم بدون حتی یک نفر فوتی این مراسم را پشت سر بگذاریم.

استاندار قم با بیان اینکه سال گذشته از نظر اقتصادی رکوردهای خوبی زدیم، افزود: تعداد واحدهای صنعتی در دست احیا 185 مورد است، ۱۱۰ واحد جهاد کشاورزی استان نیز در مسیر احیا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۸۰ نفر از مراجعات مردمی موفق به اخذ تسهیلات شدند، اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۳ را یک دستور می‌دانیم و تمام موارد، اهداف و مسیر حرکت این شعار را برای مدیران استان تبیین کرده‌ایم.

استاندار قم با بیان اینکه باید مدیران یک اقدام جهادی و جهشی در دستورکار قرار دهند، اظهار کرد: دراین راستا یک جلسه وبیناری با حضور رئیس جمهور نیز برای مدیران برگزار شد.

آقامیری با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز اتفاقات خوبی در قم رقم خورده است، اظهار کرد: امروز استان قم از رتبه ۱۷ مسکن توانسته به رتبه دوم برسد و اگر وام‌های مسکن پرداخت شود، رتبه نخست را کسب خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اینکه سال آینده، سال انتخابات است، گفت: هدف ما مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری است و از امسال باید اقداماتی را دنبال کنیم. 

در ادامه این جلسه آیت‌الله اعرافی نیز با اشاره به اینکه حرم مطهر، جمکران و حوزه علمیه اضلاع اصلی هویت قم هستند، عنوان کرد: تمام امور باید با محوریت این سه رکن انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که همشهریان و زائران به راحتی بتوانند به حرم مطهر دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: در طرح‌های مختلف محوریت کانونی حرم مطهر حفظ شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه باید ظرفیت گردشگری و زیارت قم ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: علاقه‌مندان حرم مطهرکریمه اهل بیت(ع) در قم در سراسر دنیا وجود دارند که باید با استفاده از این ظرفیت جهش بزرگی در عرصه زیارت رقم زد.

وی اضافه کرد: در عرصه مسکن نیز دولت با قراردادن زمین و تسهیلات به دنبال افزایش مشارکت مردمی باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازآفرینی اکوسیستم جدید است
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است