Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@22:17:38 GMT

آلودگی دریای خزر

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۶۵۴۵

آلودگی دریای خزر

طبیعت بسته دریاچه خزر، آن را به زیستگاه جانوران و گیاهانی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است و منبعی غنی از آبزیان به شمار می‌رود؛ به همین دلیل ماهیگیران زیادی در حاشیه آن صیادی می‌کنند.   صید «پره» یکی از قدیمی‌ترین روش‌های صید ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید در حاشیه جنوبی خزر است که قدمت بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی مورخان محل آغاز این نوع صید را شهرستان بندر انزلی می‌دانند که به تدریج در مناطق دیگر حاشیه جنوبی دریای خزر رواج یافته است. در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر در قالب ۱۲۰ شرکت تعاونی، مشغول صید در حاشیه جنوبی دریای خزر هستند.   آلودگی، معضلی جدی و خطرناک برای خزرِ پهناور است؛ به طوری که سالیانه حدود ۱۲۲ هزار تن آلودگی ناشی از فعالیت کشور‌های حاشیه دریای خزر مانند آلودگی‌های نفتی، فاضلاب‌های خانگی و صنعتی، ورود انواع زباله، ناوگان تجاری و ... محیط آن را آلوده و گونه‌های زیستی آن را تهدید می‌کند؛ علاوه بر آن، زندگی ماهیگیران محلی نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. سال گذشته میزان صید در استان گیلان ۴۰ درصد کاهش داشته که به دنبال آن درآمد ماهیگیران نیز کاهش یافته است.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 پست پلاس عبدالمالک ریگی جشنواره سینماحقیقت لیلا واثقی پایتخت 6 پوکی استخوان آلودگی دریای خزر دریاچه خزر زیستگاه جانوران آبزیان صید پره ماهی سفید آلودگی محیط زیست آلودگی دریا صید ماهی انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 پست پلاس عبدالمالک ریگی جشنواره سینماحقیقت لیلا واثقی پایتخت 6 پوکی استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد که طبق اساس نامه دولت،کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار داشت: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای 5 کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سالهای مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد.

سلاجقه ادامه داد: الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از 6 سال این کنوانسیون را احیا کرد.

خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می شود و باید کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

سلاجقه درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساسنامه دولت،کیسه‌های زیر 25 میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی 5 ساله حذف می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه