Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@09:00:21 GMT

چاه ساز و دهل را بیشتر بشناسید + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۶۶۶۹

چاه ساز و دهل را بیشتر بشناسید + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به شهر دورود استان لرستان که وارد می‌شوید، به طور حتم همچون هر مسافر و گردشگر دیگری تلاش می‌کنید که در وهله نخست با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن شهر آشنا شوید و از آن‌ها بازدید کنید.

شهر دورود جاذبه‌های گردشگری متنوع و متفاوتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این جاذبه‌های گردشگری با نام چاه ساز و دهل شناخته می‌شود. افرادی که از این چاه بازدید کرده‌اند، تصور می‌کنند که می‌توان از درون چاه صدایی شبیه به صدای ساز و دهل را شنید.

البته تا امروز اکتشافات کاملی درباره چاه ساز و دهل نشده است، اما برخی از افراد معتقدند یک رودخانه خروشان در انتهای چاه وجود دارد.

بر اساس نظر برخی دیگر از افراد فشار هوای ورودی و خروجی چاه علت ایجاد صدایی همچون صدای ساز و دهل است. این گمانه‌زنی‌ها را چند نفر از کوهنوردان شهرستان دورود انجام داده‌اند.

این افراد با طناب‌اندازی به ارتفاع ۱۰۰ متری از عمق چاه ساز و دهل نزدیک شده‌اند، اما به علت نداشتن تجهیزات کامل و پیشرفته نتوانستند اکتشافاتشان را تکمیل کنند.

از جاذبه‌های طبیعی دیگر شهر دورود می‌توان به دریاچه گهر، اشترانکوه، کوه رنگیه، غار مرده‌ها، غار منو، غار وقت ساعت، آبشار دوش خرسان، آبشار ازنادر، آبشار عزیز‌آباد، دره نی‌گا، تنگه هشوبد، تالاب ازگن، بیشه لنج‌آباد و بیشه آبگرم اشاره کرد.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری ایران زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از جاذبه های گردشگری رضوانشهر

دریافت 14 MB کد خبر 6063766

دیگر خبرها

  • آبشار «اما» از منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری ایلام
  • توسعه جاذبه‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی
  • آبشار «ازنادر» تجلی زیبایی خلقت در لرستان
  • آبشار «ازنادر» لرستان
  • تصاویری از جاذبه های گردشگری رضوانشهر
  • آبشارهای آرامش بخش چهارمحال و بختیاری؛ گوشه‌هایی از بهشت
  • ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه
  • تلاش همگان برای ثبت جهانی روستای بیشه
  • گنج نهفته در همدان، بهترین مکان برای مسافران نوروزی
  • پل چالان‌چولان لرستان سازه‌ای تاریخی بر شانه‌های شالوده‌ای کهن