Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان مازندران از آمادگی این استان برای برگزاری مرحله کشوری جشنواره به میزبانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس؛ مرحله استانی جشنواره تلاوت‌های مجلسی باحضور پرشور علاقه‌مندان در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر برگزار شد.

روح‌الله حیدری دبیر اجرایی جشنواره در استان مازندران در گفت‌وگو با فارس از برگزاری جشنواره به میزبانی قائمشهر خبر داد و گفت: مراحل مقدماتی جشنواره طی روز‌های گذشته در شهرستان‌های مختلف برگزار شد و مرحله نهایی استان در قائمشهر برگزار و مقرر شد برگزیدگان استان در دو رده سنی کمتر از ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال در مرحله کشوری حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معرفی نمایندگان مازندران در مرحله کشوری

وی درخصوص نفرات برتر این جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره امیرمحمد میرآبی از جویبار، محمد طاهایی از آمل، عادل تقی‌پور از محمود‌آباد و محمد‌مهدی مهرنیا از قائم‌شهر حائز رتبه‌های برتر شدند و جوایز جشنواره را از آن خود کردند، همچنین به عموم حاضران در جشنواره هم به قید قرعه هدایایی تقدیم شد.

حیدری درخصوص نمایندگان مازندران در مرحله کشوری گفت: امیرمحمد میرآبی از جویبار و عادل تقی‌پور از محمود آباد جواز حضور در مرحله کشوری را کسب کردند و باید اواخر دی‌ماه در تهران حضور پیدا کنند.

 

اعلام آمادگی مازندران برای میزبانی جشنواره کشوری

دبیر اجرایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی از آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله کشوری خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی ما برای استان بسیار فراگیر بود و هدف ما کسب امتیاز میزبانی جشنواره کشوری است که درخواست این موضوع را به دبیرخانه کشوری داده‌ایم و باتوجه به رضایت دبیر جشنواره کشوری از برگزاری مرحله استانی شانس مازندران برای میزبانی سال آینده جشنواره کشوری بسیار بالا است.

جشنواره تلاوت‌های مجلسی فرصتی برای همدلی مسئولان

حیدری از همکاری نهاد‌های مختلف در برگزاری جشنواره استانی خبر داد و گفت: خوشبختانه جشنواره تلاوت‌های مجلسی فرصتی شد برای همدلی نهاد‌های مختلف و مسئولان استان و همه دست به دست هم دادند تا جشنواره به بهترین نحو برگزار شود.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن مازندران جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ معلم نمونه فارس برای مرحله کشوری انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،علی علوی گفت: در راستای گرامیداشت مقام معلم و افزایش دقت در انتخاب معلمان نمونه برای اولین بار با شیوه‌ای نوین این انتخاب انجام شد.
سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس افزود: بر اساس بخشنامه وزارتی فرآیند انتخاب معلمان نمونه در استان فارس از ابتدای بهمن‌ماه آغاز شد و در ابتدا دبیران ستاد‌های بزرگداشت هفته معلم در نواحی و مناطق و شهرستان‌ها انتخاب و جلسات توجیهی برای آنها برگزار شد.
علوی تصریح کرد: در این فرآیند شاخص‌ها در چند بخش بود، از جمله بخش مستندات که شامل سنوات، تألیفات، پژوهش‌ها، تحقیقات، ضمن خدمت ها، تشویقات مدارک تحصیلی می‌شد و بخش دیگر مربوط به کیفیت تدریس و توانمندی آموزشی معلمان درکلاس بود که به صورت حضوری انجام شد و طی آن معلمان عملا در کلاس درس به تدریس می‌پرداختند.
وی ادامه داد: در هر منطقه آموزشی تیمی ۳ نفره از معلمان سرآمد به عنوان داور انتخاب و تدریس عملی معلمان را در کلاسی رسمی و حضوری و در فرصتی ۲۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای ارزیابی و افراد برتر را معرفی می‌کردند.
دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان فارس بیان کرد: حضور دانش‌آموزان، معلمان و اولیای دانش‌آموزان هر مدرسه در انتخاب معلمان نمونه و امتیاز دادن به هریک از معلمان از ویژگی‌های روش جدید گزینش معلمان نمونه در سال تحصیلی جاری بود، لذا دانش‌آموزان، سایر معلمان و اولیا می‌توانستند با مراجعه به سایت my.medu.ir به معلمان مورد نظر خود امتیاز دهند و این امتیاز در انتخاب نهایی معلمان نمونه موثر بود.

وی ادامه داد: در مرحله مدرسه‌ای بیش از ۱۳ هزار و ۴۲۰ نفر متقاضی، مورد ارزیابی قرار گرفتند و از این تعداد ۸۷۳۰ نفر که دارای شرایط ارزیابی بودند به مرحله منطقه راه یافتند و ۵۴۰ داور در سطح استان، به ارزیابی مستندات ارائه شده پرداختند و از هر منطقه ۳ نفر انتخاب شدند و در نهایت ۱۸۰ معلم به عنوان منتخب سه دوره تحصیلی به مرحله استانی معرفی شدند.
علوی گفت: همه ۱۸۰ نفر منتخب در مرکز استان در مرحله ارزیابی عملی و حضوری به مدت ۴ روز مشارکت کردند و پس از انجام فرآیند ارزیابی توسط ۱۵ داور در کیفیت تدریس، تعداد ۸ نفر به عنوان معلمان برتر استانی به مرحله کشوری معرفی شدند.
سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: این فرایند ویژه معلمان شاغل که در مدارس تدریس می‌کنند، می‌شود مدیران، معاونان، مشاوران، مربیان پرورشی و بهداشت طی فرایند دیگری ارزیابی و رقابت آنها در مرحله استانی پایان می‌یابد بنابراین در این حوزه تعداد ۳۰ نفر به عنوان برترین استانی معرفی می‌شوند که از این تعداد، ۱۶ نفر مدیر و بقیه نیز شامل معاونان، مشاوران، مربیان پرورشی و بهداشت می‌شود.
دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم دراستان فارس ادامه داد: در سال گذشته با انتخاب ۵ منتخب استان فارسی از مجموع ۱۶ منتخب کشوری یکی از بهترین نتایج و رتبه‌ها در فرآیند انتخاب معلمان نمونه کشوری برای استان فارس رقم خورد.

علوی اسامی این ۸ نفر را اعلام کرد و گفت: سید مرتضی شیخ‌الاسلامی از لارستان، مجید هوشمندی از سپیدان، فرشید احمدی‌نیا از مرودشت، زهرا خوشبخت از میمند، رقیه آقاحسینی از ناحیه ۴، مریم پارسایی از دشمن زیاری، فاطمه زارع از ناحیه ۲ و سیده فاطمه موسوی از خرامه به عنوان ۸ معلم نمونه استان به مرحله کشوری معرفی شدند.
وی اضافه کرد: منتخبان استانی برای شرکت در مرحله کشوری از ابتدای اردیبهشت‌ماه در تهران حضور می‌یابند تا در مرحله ارزیابی حضوری مشارکت کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • نمایش های برتر کرمان راهی مرحله کشوری شدند
  • آمادگی آبادان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت
  • برگزاری کرسی تلاوت «وعده صادق» در آستان قدس رضوی
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت
  • معرفی ۸ معلم نمونه فارس برای مرحله کشوری
  • امتحانات شبه نهایی برای آمادگی درامتحانات خردادماه
  • برگزاری نخستین کرسی تلاوت مسجد کرامت مشهد در سال ۱۴۰۳
  • ۸ معلم نمونه فارس برای مرحله کشوری انتخاب شدند