Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انجام بخشی از شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، کمپین انتخاباتی عبدالمجید تبون، نخست‌وزیر پیشین این کشور اعلام پیروزی کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد لعقاب، مدیر رسانه‌ای ستاد انتخاباتی عبدالمجید تبون امروز (جمعه) اعلام کرد که بررسی نتایج آراء در برخی شعب اخذ رأی نشان می‌دهد که تبون با کسب ۶۴ درصد از کل آراء پیروز انتخابات ریاست جمهوری الجزایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تبون به تنهایی نیمی از آراء را در ۳۵ استان از مجموع ۴۸ استان کشور به خود اختصاص داده است.

با آغاز شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، رسانه‌های این کشور نیز اعلام کردند که نتایج اولیه از پیشتازی عبدالمجید تبون حکایت دارد.

این درحالی است که هیئت مستقل انتخابات الجزایر میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روز پنجشنبه  را ۴۱.۱۴ درصد اعلام کرد که کمترین میزان ثبت شده در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

از سوی دیگر، کمپین‌های انتخاباتی عبدالعزیز بلعید رئیس جبهه المستقبل، عبدالقادر بن قرینه، رئیس جنبش سازندگی ملی و عزالدین میهوبی، معاون دبیرکل جمعیت ملی دموکرات نیز اعلام کردند که این افراد به همراه تبون به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند.

انتظار می‌رود که هیئت مستقل انتخابات امروز نتایج رسمی اولیه انتخابات ریاست‌ جمهوری الجزایر را اعلام کرده و پس از آن  شورای قانون اساسی نیز نتایج نهایی را طی یک هفته اعلام می‌کند.

پنج کاندیدای رقیب در این انتخابات عبدالعزیز بلعید، علی بن فلیس کاندیدای حزب پیشگامان آزادی، عبدالمجید بتون کاندیدای آزاد، عبدالقادر بن قرینه و عزالدین میهوبی هستند که همگی ارتباطات جدی با دولت عبد العزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور مستعفی این کشور داشته یا حامی وی بوده و یا پست‌های مهمی در دولت وی داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود

درخواست دونالد ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی در جریان تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ طی دو هفته آینده در دادگاه عالی آمریکا بررسی می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اقدامات دونالد ترامپ و هوادارانش پس از شکست در انتخابات 2020 در مقابل جو بایدن از جمله درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی در جریان تلاش برای تغییر نتایج انتخابات، در دو هفته آینده در دادگاه عالی آمریکا بررسی می شود.  

براساس این گزارش، این اقدامات شامل درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قانونی در جریان تلاش برای تغییر نتایج انتخابات و تلاش یک مرد متهم در حمله به ساختمان کنگره برای فرار از اتهامی که ترامپ نیز با آن اتهام مواجه است، می شود.

بر این اساس، قضات روز سه شنبه جلسه استماعی را درباره درخواست تجدیدنظر جوزف فیچر که در جریان حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 با هفت مورد اتهام از جمله ممانعت از روند تایید پیروزی جو بایدن بر ترامپ مواجه است، برگزار می کنند. این قضات سپس در تاریخ 25 آوریل جلسه استماع دیگری را درباره اظهارات ترامپ مبنی بر داشتن مصونیت قضایی و مصونیت از هر گونه پیگرد قانونی برگزار می کنند.

براساس این گزارش، ترامپ گام های بزرگی برای تغییر نتایج انتخابات 2020 برداشت. ادعای او مبنی بر بروز تقلب گسترده در انتخابات باعث جرقه شدن شعله خشم هوادارانش و حمله آنها به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 برای ممانعت از انتقال صلح آمیز قدرت به جو بایدن شد. ترامپ و دوستانش همچنین طرحی را برای استفاده از رای دهندگان جعلی در ایالت های کلیدی به منظور بی نتیجه گذاشتن روند تایید صلاحیت بایدن در نظر داشتند.

پس از حمله به ساختمان کنگره، بازرسان فدرال اتهاماتی مبنی بر ممانعت از انتقال مسالمت آمیز قدرت را علیه حدود 350 نفر از حدود 1400 نفری که در جریان این حمله متهم شده بودند از جمله ترامپ و فیچر، مطرح کردند. کارشناسان معتقدند حکم دادگاه عالی در مورد تبرئه فیچر از اتهاماتش ممکن است روند این پرونده را پیچیده کند اما اثبات این اتهامات علیه ترامپ غیرممکن نیست. در صورت اثبات این اتهامات ترامپ ممکن است تا 20 سال به زندان بیفتد.

این در حالی است که دادگاه عالی در تاریخ 4 مارس سال جاری، رای دادگاه کلرادو برای سلب صلاحیت از ترامپ به منظور شرکت در انتخابات مقدماتی در این ایالت به دلیل نقش داشتن در یک شورش علیه کشور، را رد کرد اما قضات در این دادگاه به این سند دادگاه پایین تر توجه نکردند که در آن ترامپ پیش از 6 ژانویه 2021، یک فضای خشونت سیاسی را در کشور ایجاد کرده و در یک شورش دست داشته است.

دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا یک روز پیش از انتخابات سه شنبه بزرگ حکم دادگاه کلرادو که دونالد ترامپ را از حضور در انتخابات درون حزبی این ایالت منع می‌کرد نپذیرفت.

دادگاه ایالت کلرادو در تاریخ 19 دسامبر 2023 رأی داد که ترامپ به دلیل نقشی که در حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 داشت، نمی‌تواند در رأی‌گیری اولیه این ایالت برای انتخابات 2024 شرکت کند.

بر اساس این حکم ـ که با 4 رأی موافق و 3 رأی مخالف به تصویب رسید ـ طبق مفاد بند 3 متمم 14 قانون اساسی آمریکا نام ترامپ نمی‌تواند در برگه‌های رأی قرار بگیرد و او با استناد به این قانون، «صلاحیت داشتن مسئولیت‌های فدرال» را از دست داده است.

طرفداران رد صلاحیت ترامپ با استناد به بند 3 متمم 14 قانون اساسی آمریکا می‌گویند او مجاز به قبول مناصب فدرال نخواهد بود. در این بند قانونی که در زمان جنگ داخلی آمریکا به تصویب رسیده آمده است که کسانی که سوگند یاد می‌کنند از قانون اساسی ایالات متحده حمایت کنند در صورت «تحریک به اغتشاش یا شورش» حق حضور در مناصب فدرال را نخواهند داشت.

ترامپ و متحدانش این احکام سلب صلاحیت را مورد انتقاد شدید قرار داده و آن را اقدامی غیردموکراتیک و توطئه ای از سوی رقبای سیاسی اش برای دور نگه داشتن او از انتخابات خواندند.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در یک رقابت فرضی نسبت به بایدن پیشتاز است.

درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظرهحمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوتدرخواست ترامپ برای تعویق برگزاری دادگاه رد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • تمدید ریاست الماسخاله در فوتبال گیلان
  • درخواست پسر بایدن برای بسته شدن پرونده‌اش رد شد
  • ریاست مجلس دوازدهم بر عهده چه کسی خواهد بود؟