Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبه نظامیان وابسته به گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار روز سه شنبه به یک پایگاه نظامی در غرب نیجر را که به کشته و زخمی شدن دست کم ۸۳ تن انجامید، برعهده گرفتند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از فاکس نیوز، شبه نظامیان وابسته به گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار به پایگاهی نظامی در غرب نیجر و در مجاورت مرز کشور مالی را برعهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر گزارشها، در این حمله مرگبار دست کم ۷۱ تن کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

طبق گزارش شبکه خبری سی بی اِس، شبه نظامیان وابسته به گروهک «ولایت غرب آفریقای دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند. لازم به ذکر است که این گروه با سه هزار عضو از گروه تروریستی بوکوحرام منشعب شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در پی وقوع این کشتار بیرحمانه در روز سه شنبه، رئیس جمهور نیجر سفر خارجی خود به مصر را نیمه کاره رها کرد و برای رسیدگی به این وضعیت بحرانی به وطن بازگشت.

بنا بر گزارشها، این گروه تروریستی دارای صد‌ها مرد مسلح است و وزارت دفاع نیجر مدعی شد که «شمار قابل توجهی از این تروریست‌ها خلع سلاح شده اند».

شایان ذکر است که دو سال پیش، چهار تن از نیرو‌های مسلح آمریکا به همراه چهار نیروی نظامی نیجر در حمله غافلگیرانه این تروریست‌ها کشته شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: داعش نیجر گروه تروریستی شبه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود

شورای نظامی حاکم بر نیجر اعلام کرد توافق‌های نظامی با آمریکایی که چندی پیش به صورت یکجانبه از سمت نیجر لغو شد، بالاجبار و با فشار واشنگتن به این کشور آفریقایی تحمیل شده بود.

به گزارش ایسنا، «آمادو عبدالرحمان» سخنگوی حکومت‌نظامی نیجر با بیان اینکه توافق نظامی لغو شده نیجر با آمریکا با زور به این کشور تحمیل شده بود، گفت حضور نظامیان آمریکایی در نیجر غیرقانونی بوده و تمامی هنجارهای قانونی و دموکراتیک را نقض می‌کند.

روز شنبه رسانه‌ها گزارش دادند دولت نیجر تصمیم گرفته توافق نظامی با آمریکا را لغو کند، توافقی که به نظامیان آمریکایی اجازه می‌داد در قلمرو این کشور آفریقایی حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آمادو عبدالرحمان درباره این توافقنامه گفت: «قرارداد همکاری با آمریکا با زور واشنگتن تحمیل شد. حضور آمریکا در خاک نیجر غیرقانونی بوده و تمامی هنجارهای قانونی و دموکراتیک را نقض می‌کند.»

مقامات آمریکایی اخیراً در سفری به نیجر، مقامات این کشور را به امضای توافق‌های نظامی مخفیانه و قرارداد فروش اورانیوم به ایران متهم و آن‌ها را تهدید کردند. سخنگوی شورای نظامی نیجر با اشاره به این موارد گفت که سفر مذکور مقامات آمریکایی هم با اجبار به نیجر تحمیل شده بود.

گارد ریاست‌جمهوری نیجر در سال میلادی گذشته «محمد بازوم» رئیس‌جمهور وقت را برکنار کرد، مرزها را بست و منع آمدوشد وضع کرد. «عبدالرحمان شیانی» فرمانده وقت گارد ریاست‌جمهوری نیجر خود را به‌عنوان رهبر موقت و دولت گذار این کشور آفریقایی اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه پهپادی رژیم صهیونیستی
  • نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود
  • اخراج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حمله غافلگیرانه ارتش سوریه پایگاه تروریست‌ها در دیرالزور را منهدم کرد + جزئیات
  • هلاکت فرماندهان و عناصر گروه تروریستی «الشباب»
  • عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • الشمری: عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • عامل خونین‌ترین حمله داعش در مصر، آزادانه در این کشور زندگی می‌کند | ابوحمزه القاضی کجا اقامت دارد؟
  • عامل خونین‌ترین حمله داعش در مصر، آزادانه در این کشور زندگی می‌کند
  • ۷ نظامی در حمله تروریستی در پاکستان کشته شدند