Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@09:11:28 GMT

تولید ۲۰۰ هزار بوته مرتعی در دلفان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۰۶۵

تولید ۲۰۰ هزار بوته مرتعی در دلفان

به گزارش ایرنا شیرزاد نجفی روز جمعه اظهار داشت: با توجه به اهمیت گونه های مرتعی به خصوص گونه های چند ساله که نقش مهمی در تولید علوفه و جلوگیری از فرسایش خاک دارند اقدام به تولید ۲۰۰ هزار بوته مرتعی از گونه های آگروپایرون و سکاله مونتانوم شد.

وی افزود: رشد و نمو در این روش، رویش را یکسال به جلوتر می اندازد و همچنین سازگاری آنها در منطقه از نظر رقابت با علف های هرز و سایر شرایط دیگر براحتی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی با اشاره به اینکه احیا و غنی سازی مراتع و همچنین حفاظت از این سرمایه های ملی بیش از پیش اهمیت خاصی دارد گفت: مراتع اهمیت های مختلفی همچون ذخیره نزولات آسمانی، جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از بروز سیلاب، جلوگیری از ورود ریزگردها و آلودگی هوا، مصرف دام ها، استفاده از گیاهان دارویی برای انسان ها دارد.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از بهار با ۶۰۰ هزار بوته گل در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، بابک محمدزاده اظهار کرد: شتشوی تمامی جداول سطح شهر، نظافت، جاروکشی و تمیزکردن بلوارهای سطح شهر، گل‌کاری میادین و ورودی‌های شهری در حال انجام است.

محمدزاده گفت: حدود ۵۰۰ هزار بوته گل بنفشه، ۱۰ هزار بوته گل شب‌بو و ۴۰ هزار بوته گل میمونی، ۴۰ هزار بوته گل همیشه بهار و یک‌هزار و ۵۰۰ بوته گل پماچال در سطح شهر برای گلکاری استفاده شده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه جاگذاری و نصب المان‌های نوروزی نیز در ورودی‌ها و میادین سطح شهر در حال انجام است، تصریح کرد: در آستانه عید نوروز و نیز همزمان با ماه مبارک رمضان، المان‌های نوروزی و متناسب با ماه رمضان نیز در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

شهردار میاندوآب گفت: این اقدامات در ادامه نصب المان‌ها و بازسازی میادین و اقدامات عمرانی و باهدف زیباسازی شهری، ایجاد جلوه‌های بصری، رضایت شهروندان و توجه گردشگران و مسافران انجام شده و با قدرت نیز ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه بهبود فضای بصری شهری یکی از موضوعات اولویت‌دار برای مجموعه مدیریت شهری بوده است، در ادامه اضافه کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر نهایت تلاش خود را برای افزایش رضایتمندی مردم به کار گرفته و در این راستا نیز ایجاد جلوه‌های بصری را در دستور کار دارد.

دیگر خبرها

  • کشت ۱۵ هزار بوته گل رز در میدان اصلی شهر رزن
  • کاشت بیش از ۳۹۰ هزار اصله درخت در طرح مردمی
  • افزایش ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • تشدید گشت های جلوگیری از خرید و فروش غیر مجاز آبزیان در پردیس
  • افزایش بیش از ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • کاشت بذر گیاهان مرتعی در راور
  • استقبال از بهار با ۶۰۰ هزار بوته گل در میاندوآب
  • مردم کهگیلویه و بویراحمد در جهت جلوگیری از بوته کنی گیاهان همکاری کنند
  • رودخانه ها؛ قربانی سودجویی
  • مرگ مادر و فرزند بر اثر گازگرفتگی‌ در دلفان