Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت:در پی فراخوان سازمان ورزش وجوانان استان از دستگاه‌های اجرایی مبنی بر معرفی جوانان نخبه تعداد ۹۶ نفر از جوانان نخبه علمی، ورزشی قرآنی وهنری که در سطح ملی و بین المللی صاحب عنوان و کسب افتخار داشته اند معرفی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشیدی افزود:۴۶ نفر از این نخبگان پسر و ۵۰ نفر دختر بودندکه هدف از معرفی آنان استفاده از ظرفیت وتوانایی‌های این نخبگان و همچنین تکریم و معرفی به عموم جوانان استان با هدف الگو سازی از این جوانان برشمرد.

او افزود: رتبه اول کنکور تجربی سال ۸۸، رتبه برتر در آزمون تخصص مغز اعصاب توسط نخبه جوانرودی. مقام اول بازی‌های آسیایی در رشته دومیدانی توسط جوان سنقری. رتبه‌های تک رقمی ودورقمی کنکور پزشکی و دکترا. اختراع ماشین‌های کشاورزی، ارائه وچاپ مقالات دانشجویان دکتری، حافظ کل و حافظ ۲۰ و ۱۰ جزقرآن کریم ازمهمترین عناوین نخبگی معرفی شدگان است.

او با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری تعداد ۹۹۱۳ نفر از مددجویان استان در طرح «ترنم نور» آموزش قرآن کریم بصورت حضوری شرکت کردند گفت: با برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته از ابتدای سال جاری کلاس‌های آموزش‌های قرآن کریم در مراکز فرهنگی وادارات استان در حال برگزاری است.

به گفته این مقام مسئول  روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر، حفظ وقصص قرآنی کودکان عناوین رشته‌های آموزشی برگزار شده است.

معاون فرهنگی استان کرمانشاه ضمن اعلام رضایت خاطر شرکت کنندگان طرح آموزش قرآن مجید عنوان کرد: تعداد ۴۷۳۳ نفر در قالب ۱۲۱ کلاس در ماه رمضان و تعداد ۵۱۸۰ نفردر قالب ۹۴ کلاس در سایر ایام در کلاس‌های آموزش قرآن کریم حضور داشته اند.

جمشیدی بیان کرد: انس والفت مخاطبین با مفاهیم وآموزه‌های قرآن، الگوبرداری از معانی ومفاهیم آیات قرآنی در زندگی روزمره، شناسایی وهدایت استعداد‌های قرآنی وارائه آموزش‌های تخصصی به آنان جهت شرکت در مسابقات قرآنی از جمله اهداف مهم طرح آموزشی ترنم نور قرآن کریم است.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد ورزش و جوانان آموزش قران مجید تفسیر قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌منظور توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، گسترش و تقویت فرهنگ و تنوع‌بخشی به روش‌های سوادآموزی، تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان نهضت سوادآموزی به نمایندگی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سرپرست این معاونت منعقد شد.

شبیر فیروزیان در ابتدای مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک سازمان نهضت سوادآموزی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در معاونت قرآن و عترت برگزار شد گفت: در دههٔ ۶۰ موج قرآنی گسترده‌ای در کشور اتفاق افتاد و بعد از آن بنا به اتفاقاتی دچار نوسان گردید و به لطف خداوند این موج در عصر حاضر دوباره در حال شکل‌گیری است و جای بسی خشنودی است که تمام سازمان‌های مردم‌نهاد چون نهضت سوادآموزی قدم در ماندگاری آن برداشته و از این جریان بهره‌برداری به نحو مطلوب می‌نماید.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت مشترک با سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: این معاونت می‌کوشد با پایبندی به تعهدات این تفاهم‌نامه در جهت معرفی افراد علاقه‌مند، روحانیون، مبلغان، معلمان مربیان و مدرسان قرآن، فعالان فرهنگی داوطلب و خیرین جهت بهره‌گیری از توانمندی‌های آن‌ها به‌ویژه در امر شناسایی، جذب نگه داشت و آموزش سواد به جامعه هدف همکاری لازم را با سازمان نهضت سواد آموزی داشته باشد و در راه تحقق اهداف وتوافقات مشترک با درایت و برنامه ریزی به نتیجه مطلوب دست‌یابد.

وی افزود: راهبری و کمک در تبلیغ و ترویج و حمایت‌های ستادی از دفاتر استانی و همچنین نظارت کلان بر عملکرد آنها در این معاونت انجام خواهد گرفت.

شبیر فیروزیان بیان کرد: تشکیل کمیته‌های راهبری و عملیاتی، انتخاب و سازماندهی افراد واجدالشرایط و صدور ابلاغ برای آنان جهت فعالیت در واحدهای زیر مجموعه، برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی، نظارت وارزیابی مستمر برحسن اجرای برنامه‌ها و تهیه و تولید محتواهای تبلیغی، ترویجی و فرهنگی ویژه گروه هدف با رویکرد مفاهیم قرآنی از جمله فعالیت‌های این مدیریت در تحقق اهداف تفاهم‌نامه می‌باشد.

در ادامه رییس سازمان نهضت سوادآموزی موضوع انعقاد این تفاهم‌نامه را شناسایی و تهیه بانک اطلاعات افراد باسواد قرآنی فاقد مدرک تحصیلی و بی‌سوادان علاقه‌مند به باسوادی از مسیر قرآن‌آموزی و جذب آنان باهدف باسوادی عنوان نمود.

علیرضا عبدی گفت: از جمله اهداف این تفاهم‌نامه تنوع‌بخشی به روش‌های سوادآموزی از مسیر قرآن‌آموزی و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و جلب مشارکت و هم‌افزایی فعالان و خیرین قرآنی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در کاهش بی‌سوادان کشور می‌باشد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به روش مکتب‌خانه‌ای و کاربردهای این نوع آموزش در زمان‌های گذشته دررابطه‌با طرح سواد قرآنی بیان کرد: یکی از مسائلی که ریشه در فرهنگ ما دارد و مورد غفلت واقع شده، موضوع سواد قرآنی است. سوادی که با آموزش قرآن انتقال پیدا می‌کرد و گوشه‌ای از این فرهنگ، یادگیری مهارت خواندن و نوشتن بود.

وی ادامه داد: افراد بسیاری را در سنین مختلف داریم که تا کنون شرایط استفاده از فضای مدرسه برایشان مقدور نگردیده است؛ ولی از مسیر قرآن، خواندن و نوشتن را آموخته‌اند بسیاری از این افراد موفق به دریافت مدرک تحصیلی نشده‌اند و به همین دلیل سال‌ها مسیر رشد آنها مسدود مانده است. با اجرای این طرح سازمان نهضت سوادآموزی می‌کوشد تا افرادی که سواد قرآنی دارند شناسایی شوند و بر مبنای توانمندی‌هایی که دارند مدرک تحصیلی دریافت نموده تا بتوانند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: مورد دیگر در اجرای سواد قرآنی برای افرادی است که بنا به هر دلیلی تمایل دارند از طریقی غیر از مسیرهای رسمی موجود، آموزش ببینند.

وی افزود: نیاز به اجرای این طرح از مراجعه افرادی شکل‌گرفته است که متقاضی یادگیری سواد هستند اما نمی‌خواهند به‌صورت کلاسی درس بخوانند؛ زیرا فقط تمایل دارند؛ قرآن و دعا خواندن را یاد بگیرند؛ بنابراین سواد قرآنی یک ظرفیت است که برای این افراد فراهم می‌آید و افراد داوطلب می‌تواند از این مسیر باسواد شود و مدرک تحصیلی دریافت کنند. علاوه بر این با ارائه مدرک تحصیلی مسیر پیشرفت در حوزه دانش برای این افراد هموار می‌شود.

علیرضا عبدی در پایان مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: امید است با اجرای توافقات مشترک گام بزرگی در جهت اهداف هر دو سازمان برداشته شود.

شایان ذکر است؛ این تفاهم‌نامه مشتمل بر ۷ ماده و در دو نسخه تنظیم و در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۴ به امضاء طرفین رسید و مدت و زمان اعتبار این تفاهم‌نامه به مدت ۲ سال است که در صورت توافق طرفین، قابل‌تمدید است.

کد خبر 6087762 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مهدوی سرپرست ورزش وجوانان نکا شد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند