Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@10:21:13 GMT

دو بند مهم از گزارش حسابرسی «شاراک»

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۲۲۱

دو بند مهم از گزارش حسابرسی «شاراک»

پول نیوز - در گزارش حسابرسی «شاراک» از ابهام در خصوص اجرای دو طرح مهم شرکت سخن به میان آمده است. به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «پتروشیمی شازند» در گزارش حسابرسی شده عملکرد دوره 6 ماهه نخست سال جاری تحقق سود 860 میلیارد ريالی تأیید شد.
این شرکت پتروشیمی بیش از 32 هزار میلیارد ريال درآمد عملیاتی شناسایی کرد که نسبت به نیمه نخست سال گذشته رشد 46 درصدی را به معرض نمایش می گذارد اما؛ افزایش 65 درصدی بهای تمام شده از رشد مطلوب سود جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در مدت یاد شده، «شاراک» به صورت تلفیقی به ازای هر سهم 902 ريال سود شناسایی کرده است.
 
از صورت های مالی که بگذریم، سری به بندهای حسابرسی می زنیم که نکات جالب توجهی دارد.
بر اساس گزارش حسابرس، «شاراک» بابت تعهدات ناشي از بازنشستگي پيش از موعد و بازخريد مرخصي کارکنان، ذخيره‎اي در حساب ها منظور نکرده که در صورت تعديل حساب ها از اين بابت، سود انباشته 1305 ميليارد ريال کاهش می یابد.
در بندی دیگر به تمدید احتمالی طرح تبديل گاز طبيعي به پلي‎پروپيلن اشاره کرد. بر این اساس، اعتبار اوليه اجراي طرح تبديل گاز طبيعي به پلي‎پروپيلن (GTPP) تا 3 مهر 98 تمديد شده بود. طبق مفاد موافقتنامه اصولي تمديد شده، در صورت انتخاب پيمانکار اجراي پروژه به روش EPCF و نهايي نمودن دانش فني کليه واحدهاي فرآيندي و ارائه گزارش ماهانه پيشرفت طرح، تمديدهاي بعدي صورت خواهد گرفت. در همين راستا، موافقتنامه اي نيز با شرکت ملي گاز در خصوص تأمين خوراک منعقد و مجوز فعاليت اقتصادي فوق نيز از سازمان منطقه آزاد قشم دريافت شده است. همچنین، قرارداد مربوط به تامين فاينانس پروژه با شرکت جندي شاپور به عنوان پيمانکار منتخب اول منعقد شده که پس از انجام امور مربوط به تأمين مالي، قرارداد مذکور اجرايي مي شود. شايان ذکر است براساس برآوردهاي اوليه، هزينه اجراي طرح مبلغ 5 ميليارد دلار برآورد شده که 80 درصد آن از طريق اخذ فاينانس و 20 درصد آن از طريق افزايش سرمايه تامين خواهد شد. بنابراین، باید منتظر خبر افزایش سرمایه «شاراک» تا پایان سال باشیم.
نکته دیگر در گزارش حسابرس این است که 25 درصد از سهام شرکت شيميايي لاوان (طرح توليد اوره و آمونياک) در مالکيت «شاراک» قرار دارد و تاکنون 7 درصد پيشرفت فيزيکي داشت است و تلاش ها براي تامين منابع مالي از طريق صندوق توسعه ملي تاکنون به نتيجه نرسيده است. همچنين اقامه دعوي شرکت ملي صنايع پتروشيمي بر عليه شرکت مذکور منجر به صدور رأي دادگاه بدوي مبني‏بر فسخ قرارداد اجاره و تخليه زمين اجاره شده، گرديده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاپ کدال افزایش سرمایه سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید

 معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان صادرات صورت گرفته از طریق گمرکات کردستان یک هزار و ۱۰۲ تن معادل با ۵۱۸ میلیون دلار بود و میزان صادرات صورت گرفته از طریق سایر گمرکات نیز ۴۹۱ هزار تن معادل ۳۱۳ میلیون دلار بوده است.

طه سمیعی به میزان واردات ثبت سفارش شده از طریق گمرکات کردستان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ میزان واردات ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن معادل با ۳۶۳ میلیون دلار بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین حجم ترانزیت صورت گرفته در سال گذشته از طریق گمرکات کردستان ۲ هزار و ۵۹۶ تن بوده که ۳ هزار و ۷۸۴ میلیون دلار ارزش داشته است.

سمیعی جمع کل مبادلات تجارت خارجی در سال ۱۴۰۲ را ۴ هزار و ۲۲۳ تن عنوان کرد و ادامه داد: ارزش دلاری این میزان مبادله ۴ هزار و ۹۷۸ میلیون دلار بوده است.

وی هدف صادراتی تعیین شده برای سال گذشته را ۴۸۸ میلیون دلار عنوان کرد و یادآور شد: عملکرد ۱۲ ماهه این حوزه در سال گذشته نشان از تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی دارد.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: مهمترین اقلام صادراتی از طریق گمرکات کردستان تخم خوراکی ماکیان، گوجه فرنگی زراعی، محصولات اهنی اسفنجی، تراکتور کشاورزی و سیب تازه بوده است.

سمیعی گفت: طلای خام، آلیاژ آلومینیوم کار نشده، دستگاه تهویه مطبوع ۲ تکه، قراضه و ضایعات انباره‌های سرب و قراضه و ضایعات آلومینیوم نیز از مهمترین اقلام وارداتی بوده است.

وی با بیان اینکه عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه و هند کشور‌های عمده هدف صادراتی ایران بوده اند، اظهار کرد: عراق، چین، امارات متحده عربی، ترکیه و آلمان نیز کشور‌های عمده مبدا وارداتی کشور بوده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • مدیران نگران چه هستند؟
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد