Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:37:26 GMT

حتی یک مورد هم گزارش جاسازی در مواد غذایی نداشتیم

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۲۲۸

حتی یک مورد هم گزارش جاسازی در مواد غذایی نداشتیم

ایسنا/اصفهان پس از انتشار اخباری درباره قراردادن قرص یا کپسول هایی درون مواد خوراکی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تشکیل گروه گشت و بازرسی ویژه برای نظارت بر بازار خبر داد و گفت: بازرسان مرکز بهداشت استان در این باره تحقیقات میدانی انجام داده اند، اما هیچ موردی از جاسازی در مواد غذایی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موضوعاتی که به سرعت در فضای مجازی دست به دست می شود و نگرانی هایی در بین مردم ایجاد کرده، خبرهایی درباره وجود قرص و کپسول در ۱۲ برند تولید مواد خوراکی مانند کیک، کلوچه، بیسکوییت و ... در بعضی از استان های کشور است.

مسئولان بهداشتی استان هرمزگان بیشتر این قرص ها را مسکن اعلام کرده اند و از پیگیری برای برخورد با متخلفانی خبر داده اند که با این کار باعث خلل در سلامت روانی جامعه شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با ایسنا، با استناد به بازدیدهای میدانی کارشناسان مرکز بهداشت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، وجود هرگونه جاسازی در مواد غذایی را رد کرد و گفت: تاکنون هیچ موردی از جاسازی در مواد غذایی مشاهده نشده است.

آرش نجیمی، درباره بازار داغ جاسازی بعضی انواع قرص و مواد دیگر در بعضی مواد غذایی، توضیح داد: این موضوع فقط در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان گزارش شده و در همان استان ها نیز موضوع در دست بررسی است.

وی با اشاره به ابهامات حل نشده در این باره گفت: در ۱۲ برند جاسازی دیده شده، اما قرص هایی که گزارش شده متفاوت اند و این نشان می دهد که قرص ها از کارخانه وارد مواد غذایی نشده بود. البته این موضوع مربوط به بخش سلامت نیست و مقامات انتظامی و قضایی پیگیر آن هستند.

نجیمی به مردم توصیه کرد که اخبار مربوط به سلامت را تنها از طریق مراجع رسمی دنبال کنند و افزود: وزارت بهداشت، سازمان غذا و داروی کشور و هم روابط عمومی استان ها این موضوع را دنبال می کنند و تا زمان به نتیجه رسیدن این پرونده، مردم به شایعاتی که در فضای مجازی مطرح می شود اطمینان نکنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جاسازی قرص در کیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟

درک نحوه عملکرد سم زدایی ممکن است به رفع برخی ابهامات کمک کند. سم‌زدایی فرایندی است که بدن به طور شبانه‌روزی با استفاده از مواد مغذی مهم رژیم غذایی انجام می‌دهد. این فرآیندی است که سموم را دگرگون می‌کند تا بتوانند از بدن خارج شوند. آنها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند؛ سمومی که در طول متابولیسم منظم در بدن ساخته می‌شوند و سمومی که از خارج بدن تولید می‌شوند و با خوردن، آشامیدن، تنفس یا جذب از طریق پوست در بدن ایجاد می‌شوند.

سلامت نیوز در خبری نوشت:سموم تولید شده در بدن شامل اسید لاکتیک، اوره و مواد زائد میکروب‌های موجود در روده است. سموم خارجی ممکن است شامل آفت‌کش‌ها، جیوه در غذا‌های دریایی، سرب ناشی از اگزوز خودرو و آلودگی هوا، مواد شیمیایی موجود در محصولات تنباکو و مواد مخدر یا الکل باشد.

سم زدایی همچنین از فرآیندی استفاده می‌کند که طی آن دارو‌ها متابولیزه و از بدن خارج می‌شوند. از آنجا که سموم به طور بالقوه برای سلامتی انسان خطرناک هستند، باید از طریق ادرار، مدفوع، تنفس یا تعریق دفع شوند. توانایی هر فرد برای سم زدایی متفاوت است و تحت تأثیر محیط، رژیم غذایی، شیوه زندگی، وضعیت سلامتی و عوامل ژنتیکی قرار دارد و این نشان می‌دهد که برخی افراد ممکن است بیش از دیگران به سم زدایی نیاز داشته باشند، اما اگر میزان سمومی که فرد در معرض آن قرار می‌گیرد از توانایی بدن او برای دفع آنها بیشتر باشد، ممکن است سموم در سلول‌های چربی، بافت نرم و استخوان ذخیره شوند و بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد. این دلیل استفاده از شیوه‌هایی است که از قابلیت سم زدایی بدن پشتیبانی می‌کند، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

در اکثر برنامه‌ها و رژیم‌های سم‌زدایی توصیه می‌شود که مواد غذایی که برخی از افراد نسبت به آنها حساس هستند، مانند لبنیات، گلوتن، تخم مرغ، بادام زمینی و گوشت قرمز را حذف کنید. آنها همچنین توصیه می‌کنند بیشتر سبزیجات ارگانیک، میوه، غلات کامل بدون گلوتن، آجیل، دانه‌ها و پروتئین بدون چربی مصرف کنید. برنامه‌های دیگر روزه‌داری را توصیه می‌کنند.

در عین حال بسیاری از افراد بدون تخصص و دانش ادعا می‌کنند که متخصص سم زدایی هستند. با این حال، در حال حاضر تحقیقات کافی برای حمایت از استفاده از این روش‌ها وجود ندارد. به علاوه برنامه‌های سم زدایی می‌تواند بسیار متفاوت باشد و ممکن است برای برخی افراد (مانند افرادی که مشکلات دارند، افرادی که دارای اختلالات خوردن هستند، افرادی که چندین دارو مصرف می‌کنند و زنان باردار یا شیرده) خطراتی را به همراه داشته باشد.

راه‌هایی برای حمایت از سم زدایی طبیعی بدن

سم‌زدایی نیازی به یک برنامه دقیق ندارد. انجام برخی یا همه موارد زیر می‌تواند از سم زدایی طبیعی بدن شما حمایت کند:

- به اندازه کافی آب بنوشید.

- روزانه پنج تا ۹ واحد میوه و سبزیجات بخورید.

- هر روزبه اندازه کافی فیبر از سبزیجات، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها و غلات کامل دریافت کنید تا به نظم روده کمک کنید.

- مصرف مقادیر کافی پروتئین بدون چربی که برای حفظ سطح مطلوب گلوتاتیون، آنزیم اصلی سم زدایی بدن ضروری است.

- در صورت تمایل به مصرف مولتی ویتامین/مینرال برای پر کردن هرگونه شکاف در رژیم غذایی سالم، با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی (مراقبین سلامت) یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

- از غذا‌های تخمیر شده مانند کفیر و ماست برای کمک به سلامت روده استفاده کنید.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • صدای شنیده شده در شرق اصفهان مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشتیم
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور
  • محموله ۲۸ تنی مواد غذایی به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان ارسال شد
  • کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی
  • خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند
  • دستمزد دلاری و نجومی انتقال یک تن شیشه به تهران!