Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه قزاقستان از افتتاح دفتر مرکزی سازمان اسلامی امنیت غذایی در مرکز مالی بین المللی «آستانه» پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در محل مرکز مالی بین المللی «آستانه» پایتخت قزاقستان دفتر مرکزی سازمان اسلامی امنیت غذایی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مراسم مذکور با حضور «شهرت نوریش اف» معاون وزیر امور خارجه، «نوربیک دائربیک اف» معاون وزارت کشاورزی قزاقستان و «ارلان بایدولت» مدیر عامل سازمان اسلامی امنیت غذایی و همچنین کارمندان مسئول وزارت کشاورزی بنگلادش، بورکینا فاسو، گامبیا، ترکیه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مقیم قزاقستان، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوریش اف ضمن سخنانی در این مراسم گفت: قزاقستان به حمایت همه جانبه از فعالیت سازمان اسلامی امنیت غذایی از جمله در زمینه گسترش اعضا آن ادامه خواهد داد.

در حاشیه این مراسم همچنین تفاهم نامه همکاری میان مرکز ملی علمی و آموزشی قزاقستان و سازمان اسلامی امنیت غذایی به امضا رسید.

طی این روز همچنین در محل دفتر مرکزی تازه تاسیس سازمان اسلامی امنیت غذایی چهارمین دور اجلاس شورای اجرای این سازمان آغاز به کار کرد.

انتظار می رود طی این نشست فعالیت فعلی این سازمان متمرکز به تقویت همکاری عملی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در زمینه امنیت غذایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ابتکار ایجاد سازمان اسلامی امنیت غذایی در چارچوب سازمان همکاری اسلامی متعلق به «نورسلطان نظربایف» نخستین رئیس جمهور قزاقستان و پیشوای ملت این کشور است.

در حال حاضر 34 کشور مسلمان نشین عضو این سازمان هستند.

فعالیت سازمان مذکور متمرکز به بسیج تلاش های جهان اسلام در زمینه توسعه کشاورزی و ظرفیت غذایی می باشد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: امنیت غذایی قزاقستان کشاورزی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع عازم قزاقستان شد

امیر آشتیانی به منظور شرکت در اجلاس وزاری دفاع پیمان شانگهای عازم قزاقستان شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه‌های امیر آشتیانی در این سفر خواهد بود.

بر اساس این گزارش،‌ سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌ است، استفاده از ظرفیتهای سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصتهای جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد