Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@19:02:21 GMT

عوارض آزادراهی پیمایشی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۳۸۹

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی باید در راستای عدالت اجتماعی اجرایی شود؛ بنابراین در سال جاری چهار آزادراه‌ دولتی که طرح عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده، پیمایشی خواهد شد. ناطقان: خداداد مقبلی اظهار کرد: پیمایشی شدن عوارض آزاد راهی طرحی است که در زمینه عدالت اجتماعی اثر گذار بوده و باید اجرایی شود چرا که پیش از این هر کس که وارد آزادراه‌ها می‌شد باید کل عوارض آن مسیر را پرداخت می‌کرد اما عدالت اجتماعی می‌گوید رانندگان به اندازه‌ای که از آزادراه‌ها استفاده می‌کنند باید عوارض پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حال حاضر مشکلی در اجرای طرح پیمایشی شدن عوارض آزاد راهی وجود ندارد و زیر ساخت‌ها و تجهیزات آن آماده است، بنابراین در مرحله اول باید عوارض آزادراه‌ها الکترونیکی شود و پس از آن نسبت به تجهیزات پیمایشی شدن عوارض اقدام کنیم.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در مرحله نخست آزادراه‌های دولتی که طرح عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده است مانند آزاد راه تهران- قم، تهران- ساوه، تهران- قزوین و قزوین- زنجان، طرح پیمایشی شدن عوارض نیز درآن‌ها اجرایی می‌شود سپس دیگر آزادراه‌ها نیز به این طرح می‌پیوندند.

مقبلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که از نظر تعداد و چگونگی نصب دوربین‌ها و تجهیزات مورد نیاز چگونه طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی به دقت اجرایی می‌شود، گفت: در حال حاضر دوربین‌های بسیاری در آزادراه‌ها وجود دارد که ضمن خواندن پلاک وسایل نقلیه مختلف، سرعت آن‌ها را محاسبه کرده و براساس فرمول‌های مختلفی که دارند خودروهایی که مرتکب تخلفات رانندگی شده باشند، را جریمه خواهند کرد اما برای پیمایشی شدن عوارض آزادراهی دوربین‌ها و تجهیزات دیگری نیاز است که این تجهیزات در همه ورودی و خروجی‌های اصلی و فرعی آزادراه‌ها نصب می‌شود و به محض ورود و خروج خودرو، عوارض آن را براساس کلیومتر پیمایش شده محاسبه می‌کند.

وی گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با شرکت مجری و سرمایه گذار این طرح، در ابتدا ۴ آزادراه دولتی که عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده است، طی امسال و ماه‌های پیشرو، نحوه پرداخت عوارض‌شان پیمایشی می‌شود و پس از آن در دیگر آزادراه‌ها این طرح را اجرا خواهیم کرد. منبع: ایسنا برچسب ها: عوارض ، آزادراهی ، پیمایشی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عوارض آزادراهی پیمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر پیگیری پرداخت حق آلایندگی استان را یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا استان دانست و گفت: در این راستا از دی ماه ۱۴۰۰ تاکنون در مجموع بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان از سوی صنایع آلاینده استان پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

مهدی مهرانگیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر عدم پرداخت حق آلایندگی صنایع و شرکت‌های مختلف استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: صنایع و شرکت‌هایی که در فعالیت خود سبب آلایندگی می‌شود بر اساس قانون باید به محیط پیرامونی عوارض آلایندگی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه از دی ماه سال 1400 وصول عوارض آلایندگی در استان بوشهر متوقف شد گفت: پرداخت این عوارض در دستور دستگاه قضایی استان بوشهر قرار گرفت که بر اساس بررسی‌ها صنایع مختلف گاز، پتروشیمی، سیمان، نفت و دیگر مجموعه‌ها 22 هزار میلیارد عوارض آلایندگی از دی ماه سال 1400 تاکنون پرداخت نکرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه بخشی از عوارض آلایندگی صنایع استان به‌زودی واریز می‌شود گفت: با تشکیل کارگروه تخصصی و با پیگیری قضایی پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان از این حق آلایندگی قطعی شده و یک‌هزار و 900 میلیارد تومان هم هشتم اردیبهشت ماه وصول می‌شود.

مهرانگیز با بیان اینکه بیش از 19 هزار میلیارد تومان دیگر از عوارض آلایندگی صنایع استان تا تیر ماه امسال پرداخت می‌شود گفت: مرحله اجرا و وصول این عوارض آلایندگی ممکن است چند روزی طول بکشد ولی با پیگیری دادگستری بوشهر و استاندار بوشهر توانستیم به این جریان خاتمه دهیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از وصول عوارض آلایندگی استان بوشهر مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است ادامه داد: وصول تمام مطالبات عوارض آلایندگی باید برای پیشرفت استان بوشهر هزینه شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • پروژه خط کشی آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان بوشهر