Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری کنگره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص انتقال آن به نسل‌های جوان یکی از مهمترین رویکردهای انقلاب اسلامی است که این فرهنگ یاد آور دلیر مردی و رشادت جوانان کشور درطول هشت سال دفاع مقدس ودفاع از حرم و حراست از مرزهای کشورمان است.

به گواه تاریخ شهادت، هنر مردانی است که با آگاهی و اعتقاد عمیق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پا در این مسیر گذاشتند و برای خود و کشور عزت و حماسه آفریدند وبه طور یقین اگر مرور یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس نباشد ایثارگری‌های آن‌ها به دست فراموشی سپرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ارکان پیروزی دفاع مقدس در کنار نقش رهبری، روحیه انقلابی مردم، نیروهای مسلح و بسیج بوده و به همین منظور برای ادای دین به شهدای استان و همچنین تکریم و تجلیل از خانواده‌های آنها و جانبازان و ایثارگران، کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید برگزار می‌شود.

مردم هرمزگان در دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشته‌اند و برگزاری کنگره شهدای استان یکی از مهمترین راه‌ها برای نشان دادن این مشارکت و فرصتی برای تبیین جایگاه استان در دوران دفاع مقدس است.

بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی گرامیداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و بر این اساس نیاز است همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط کمک کنند تا کنگره ملی شهدای هرمزگان به شکل مطلوب و اثرگذاری اجرا شود.

کنگره ملی شهدای هرمزگان فرصتی برای تجلیل از خانواده‌های آنان

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در این زمینه بیان کرد: در کنگره یکهزارو۵۰۰ شهید استان از مقام شامخ شهدای شیعه و اهل سنت، دفاع مقدس، زنان، دریایی، مدافع حرم و شهدای هواپیمای ایرباس که سند بین المللی مظلومیت مردم ایران و هرمزگان و جنایت آمریکاست، تجلیل می شود.

سردار اباذر سالاریدراین باره با تشریح برنام های این کنگره افزود: بایدیک هزار و ۵۰۰ طرح به نیت ۱۵۰۰شهید ایجاد کنیم و امکانات لازم برای ازدواج ‌۱۵۰۰ زوج و ده‌ها برنامه متنوع دیگر فراهم شود.

وی اظهار کرد: نمایشگاهی نیز در حاشیه کنگره شهدا برپا می‌شود که سیر تاریخ ایران از انقلاب تاکنون را مورد بررسی قرار خواهد داد و مراسم پایانی کنگره ملی شهدا با حضور مسوولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

سردار پاسدار سالاری ادامه داد: برای اجرای کنگره ۱۵۰۰ شهید در استان، از همه نهادها، ادارات و سازمان‌ها انتظار می‌رود ضمن همکاری از تمامی ظرفیت‌های خود برای آگاه‌سازی مردم نسبت به این کنگره استفاده کنند.

هرمزگان، تنها استانی که در همه زمینه‌ها شهید به انقلاب تقدیم کرده است

دبیرکمیته‌های فرهنگی و تبلیغی کنگره ملی شهدای هرمزگان هم ابراز داشت: هرمزگان تنها استانی به شمار می‌رود که درتمامی عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده و گل واژه ای از همه شهیدان است.

سرهنگ رسول جهانداری اضافه کرد: برگزاری کنگره ملی۱۵۰۰ شهید هرمزگان با چهار اجلاسیه جامع زنان و ایثارگر، بسیج دانش آموزی و دانشجویی، بسیج طلاب و اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدا در مسجد جامع بندرعباس(مصلی قدس) انجام می‌شود.

وی یادآور شد: نوسازی تابلوی شهدا، نام‌گذاری کوچه‌ها به نام شهدا ودرج وصیت نامه‌ آن‌ها در تابلو، معرفی شهدای شاخص، چاپ ۲۶عنوان کتاب درحوزه شهدا، پرچم‌های رومیزی برای ادارات وسازمان‌ها، برگزاری ۱۵۰۰ یادواره شهدا درمدارس وپایگاه‌های مقاومت بسیج، نام‌گذاری ۱۵۰۰ هکتار از بوستان‌های هرمزگان به نام شهدا، پخش نماهنگ دراتوبوس‌ها، قطارها، شناورها وهواپیماها وتولید نماهنگ فاخر ملی از برنامه‌های جنبی کنگره است.

تولید ۳هزار دقیقه ویژه برنامه رادیویی و تلویزیونی برای کنگره شهدای هرمزگان

مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس تصریح کرد: ۳هزار دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی ویژه برگزاری کنگره ملی ۱۵۰۰شهید هرمزگان در این رسانه ملی تولید و درحال پخش است.

مهران جلایی در جمع خبرنگاران گفت: از این میزان برنامه تولیدی،۷۳۰ دقیقه برنامه درحوزه تلویزیون، ۲هزار و ۲۸۹ دقیقه برنامه درحوزه رادیو و ۳۴ عنوان گزارش خبری تولید شده است.

وی عنوان کرد: درحوزه سیما ۱۵ برنامه ویژه شهیدان هرمزگان، دومیزگرد ویژه معرفی کمیته ها و ابعاد برگزاری کنگره شهدا، تولید هفت برنامه با عنوان یاران ولایت با موضوع شهید و شهادت و۴ برنامه روایت عشق درحال پخش است.

مسوول کمیته ارتباطات و رسانه کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان اظهار کرد: معرفی خانواده‌ها، فرزندان و شهیدان سرافراز هرمزگان دربرنامه شوبندر، سرپناه، شهرمن و درشهر و تولید تیزر ویژه کنگره۱۵۰۰شهید هرمزگان نیز در سیمای خلیج‌فارس صورت می گیرد.

جلایی ادامه داد: نبرد بیست ونهم با موضوع رشادت‌های شهیدان دارا و رییسی، مستند خلیل با موضوع شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد، مستند قطعه مجنون و شهدای روحانی مستندهای تولید وپخش شده در حوزه شهید و شهادت است.

برگزاری ۱۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی در هرمزگان

مسوول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون در اجرای برنامه‌های جنبی برگزاری کنگره شهدای استان، ۱۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی اجرا شده است.

سرهنگ پاسدار محمدرضا آران بیان کرد: برخی از این برنامه‌ها شامل، اشتغال‌زایی، ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه، اعزام پزشکان و دانشجویان به روستاها و مناطق محروم، راه‌اندازی و ساخت خانه عالم با کمک مردم و خیران در سطح محلات است.

وی ابراز کرد: همچنین آبرسانی، راه‌اندازی مجتمع فرهنگی دارالقرآن، احداث سرویس بهداشتی، مدرسه، زمین ورزشی روباز، مسکن مددجویان کمیته امداد، درمانگاه، سدها و بندهای سنگی و ملاتی، لایروبی قنوات، انجام شده است.

مسوول قرارگاه سازندگی و مردم یاری اضافه کرد: اجرای ۱۵۰۰ طرح محرومیت زدایی در سراسر هرمزگان با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال بوده است.

سرهنگ پاسدار آران خاطر نشان کرد: تعداد کل تیم‌های جهادی در استان، ۳هزار و ۲۸۱ گروه در قالب ۴۰ هزار و ۹۲۱ نفر است.

استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها برای اسکان مهمانان

معاون اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در خصوص استفاده از ظرفیت‌ها و مهمانسراهای ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی گفت: مهمانان سراسر کشور که برای کنگره ملی ۱۵۰۰ شهدای استان دعوت شده‌اند درمدت اقامت در شهر بندرعباس اسکان داده می‌شوند.

سرهنگ پاسدار مجید باقرزاده همایی با اشاره به اینکه شهدا میزبانی اصلی این کنگره را بر عهده دارند افزود: کمیته استقبال از خانواده‌های شهدا ومهمانان دعوات شده مسوولیت این وظیفه را برعهده خواهند داشت که افتخار بزرگی برای ماست.

وی یادآور شد: این ظرفیت‌ها با همکاری نهادها، هتل‌ها و استقبال عموم مردم شهر بندرعباس در پذیرایی و اسکان برای یک هزار و ۲۰۰ نفر از مهمانان در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیته استقبال کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان ادامه داد: عمده رویکرد برگزاری این کنگره، تاکید بر حضور حداکثری و مشارکت مردم برای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت است.

اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی متنوع

مسوول سازمان بسیج هنرمندان هرمزگان هم در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های جنبی کنگره شهدای استان برنامه های متنوع فرهنگی و هنری بسیاری پیش‌بینی و یا اجرا شده است.

سروان پاسدار محمد حکمیان اضافه کرد: این برنامه‌ها شامل، ۲۷۰ اثرشعر به دبیرخانه و انتخاب ۲۰ اثر، ۲۳اثرنمایش خیابانی و ۷ اثر منتخب، ۷۲کلیپ ۳تا۵دقیقه‌ای و انتخاب۱۰ کلیپ برتر، ۴۵داستان کوتاه و ۵اثر منتخب، دعوت از ۴خواننده مطرح استانی در سطح کشور و اجرای گروه سرود به نام ماندگار از بندرعباس است.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگری که در حال آماده‌سازی است اظهار کرد: همچنین در بخش تولید نمایشی از اول تا چهارم دی‌ماه سال جاری برای اجلاسیه نهایی به مدت یک ساعت اجرا می‌شود و در شهرستان رودان نیز نمایشی در خصوص شهید حاجبی آماده خواهد شد.

به گفته وی؛ برگزاری دو یادواره شهدای هنرمند رودان و حاجی‌آباد و نیز برپایی شب خاطره روز یکشنبه هفته آینده در جزیره هرمز از جمله برنامه‌های جنبی اینت کنگره به شمار می‌رود.

تکریم از ۴۸شهیده زن در هرمزگان

مسوول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: در کنگره ملی شهدای استان ۴۸ شهیده زن مورد تکریم قرار گرفته تا الگویی برای شیرزنان دریادل قرار گیرند.

منیره محمدی بیان کرد: این شهدای زن در عملیات‌هایی شامل، سامرا، ترور مجلس، ترور اوایل انقلاب و هواپیمای ایرباس به فیض شهادت نائل شدند.

دبیر کمیته بانوان کنگره ملی۱۵۰۰ شهید هرمزگان افزود: شهیده فاطمه نیک، زیبا ترکی‌زاده، مریم جلالی، مرحوم فاطمه شاه‌سلطان، از جمله بانوان شاخص رزمنده و شهید استان هستند.

وی اظهار کرد: برنامه‌های جنبی کنگره شهدای هرمزگان که از سوی بانوان انجام شده شامل، برگزاری مراسم ازدواج آسان در محلات، کرسی‌های تلاوت، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، اردوهای جهادی پزشکی و فرهنگی، مسابقات ورزشی بومی و محلی ویژه دختران و سرکشی به خانواده‌های شهدای زن است.

مسوول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ادامه داد: به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهیدان، المان شهری شهدای زن و کودک حادثه ایرباس همزمان با برگزاری کنگره شهدا در بستک نصب خواهد شد.

افزون بر۵۰۰ نفر در کمیته پشتیبانی مشغول فعالیت هستند

معاون آماد و پشتیبانی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اذعان کرد: این کمیته در سه محور تکریم، انتقال و ترابری با دستگاه‌های مختلف همکاری دارد که ۵۰۰ نفر نیز مشغول فعالیت و آماده‌سازی برگزاری برنامه‌های کنگره شهدا هستند.

سرهنگ دوم پاسدار سید حسین فاطمی عنوان کرد: از یک سال قبل به طور رسمی کارهای این کمیته آغاز و طی ۵۰ جلسه متعدد در نتیجه، تجهیز مکان‌های برگزاری اجلاسیه‌های کنگره شهدا به این کمیته واگذار شد.

دبیر کمیته پشتیبانی ستاد کنگره شهدای هرمزگان افزود: آماده‌سازی مکان‌ها برای نمایشگاه، جابه‌جایی و انتقال خانواده شهدا و مهمان‌ها، مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان با استفاده از ظرفیت‌های ناحیه سپاه در شهرهای استان و شهرداری‌ها برعهده این کمیته گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته پشتیبانی سرکشی از ۲۱ خانواده شهید تدارکات هرمزگان و تقدیر از آنان بوده است.

برگزاری دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس

مسوول نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اظهار کرد: دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از ۲۳ لغایت ۲۹ آذرماه‌سال جاری در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

سردار علی ناظری افزود: این نمایشگاه با حضور ۹۵ ناشر از سراسر کشور به مدت ۷روز در بندرعباس حضور خواهند داشت که مردم می‌توانند علاوه بر خرید کتاب از برنامه های جنبی نیز بهره‌ ببرند.

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: ۱۰ هزار و ۸۸۵ عنوان کتاب در نمایشگاه دفاع مقدس عرضه می‌شود که یک هزار و ۵۰۰ عنوان مربوط به انقلاب اسلامی و مقاومت است.

معاون نشر و ادبیات سازمان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: این کتاب‌ها با ۲۵هزار عنوان در زمینه‌های ادبی، شعر، داستان، تاریخ شفاهی، تاریخ مستند و خاطرات رزمندگان به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب‌ها در این نماشگاه با برپایی افزون بر ۱۰۰ غرفه در مساحت ۳هزار مترمربع، صبح‌ها از ۹لغایت ۱۲ظهر و عصرها از ۱۶ تا ۲۱ شب در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مسوول نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اجرای تئاتر خیابانی، شب شعر خاطره با حضور رزمندگان، معرفی برگزیدگان نمایشگاه، تجلیل از فعالان حوزه فرهنگ و ادبیات، نشست تخصصی ادبیات دفاع مقدس و پاسخگویی به سوالات توسط افراد حاضر در غرفه‌ها از کشورهای یمن، سوریه، عراق و فلسطین از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه ملی کتاب در بندرعباس است.

سردار ناظری اضافه کرد: نمایشگاه ملی کتاب، سال‌های گذشته در استان‌های تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، کرمان برپا شد و امسال نیز به میزبانی بندرعباس برگزار می‌شود.

کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان از اول تا پنجم دی‌ماه سال جاری، به همراه چندین نمایشگاه و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها ایثار و شهادت شهدا هرمزگان خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایثار و شهادت شهدا هرمزگان خلیج فارس ایثار و شهادت شهدا هرمزگان خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود

حسن ناهیدی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای غریب در اسارت در استان افزود: تاکنون از طریق روایت آزادگان، ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی شناسایی شده اند که هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهدا است. ناهیدی، تولید سند و مستند از یادواره های شهدا را اقدام مهم و موثری برای آیندگان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و تاثیرگذار دانست. وی تاکید کرد: امروزه بیش از گذشته به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم . وی با اشاره به اینکه جنگ ها دوره فشرده تاریخ هستند که هم تاثیر در گذشته و هم در آینده یک کشور دارند ، اظهار داشت: شهدا محصول معادلات طولانی مدت جنگ هستند شهدا مبانی دینی، مذهبی ، تاریخی و ملی کشور را ترویج داده اند. ناهیدی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی از دورترین مناطق به جنگ بود اما حضور رزمندگان و تعداد شهدا به نسبت جمعیت آن بیشتر است. وی افزود: دخیل کردن دستگاه های اجرایی استان در اجرا و برگزاری بهتر این کنگره هم در دستور کار باید قرار گیرد. عابدی مقدم دبیر کنگره شهدای غریب در اسارت استان نیز گفت: اگر بخواهیم کمترین هزینه را برای حفظ نظام و انقلاب انجام دهیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است . وی اظهار داشت: ترویج این فرهنگ بدون تکریم شهدا و خانواده های آنان ،جانبازان و آزادگان معنا ندارد. وی تاکید کرد:خراسان شمالی از استان‌های برجسته در انجام امور فعالیت های فرهنگی است که در صحنه های مختلف هم حضور دارند و امیدواریم این کنگره نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود. هوشیار ، معاون امور استان‌های کنگره یادواره شهدای غریب در کشور نیز از آمادگی خراسان شمالی در برگزاری کنگره استانی شهدای غریب خبر داد و گفت: این کنگره تیر ماه برگزار خواهد شد . وی افزود: از تعداد۱۷۰۰ اسم که احتمال شهادت آنهو در اسارت وجود داشت، ۱۰۸۰ شهید غریب اسارت در کشور شناسایی شده و ثبت شده اند . وی با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده اند ، خاطرنشان کرد: این کنگره با دستور مستقیم رئیس جمهور آغاز شده است لذا بنا داریم کنگره ای در حد اجلاسیه در تهران را برگزار کنیم و در استان‌ها هم یادواره استانی تعریف شده است. وی از تهیه شیوه نامه مدون و خاص برای برگزاری یادواره یاد کرد و گفت: این کنگره دو سالانه است و شناسایی این شهدا و معرفی به جامعه حتی در سطوح بین المللی هدف و رسالت اصلی ماست. هوشیار اظهار داشت: ۲۱ پیشنهاد در شیوه نامه اجرایی درج شده است که بر اساس اقتضائات استان ها می تواند این بندها کاهش یا افزایش یابد. وی خاطرنشان کرد: چاپ کتاب شهدای غریب از هر استان هم در دستور کار قرار دارد. در این جلسه تعدادی از آزادگان استان حضور داشتند و مسئولیت کمیته های مختلف برگزاری این یادواره را بر عهده گرفتند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • تکریم و قدردانی از خانواده شهدای فاطمیون + فیلم
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر