Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی گفت: قضات در برابر تضییع حقوق موقوفات بر اساس قانون و شرع بایستند.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دومین نشست مشترک دادسرای انتظامی قضات و حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه سراسر کشور که در ساختمان مرکزی دادگستری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، با تأکید بر اهمیت جایگاه قضات در اسلام و ارج امر قضا در آیات و احادیث، تصریح کرد: اهمیت قضاوت در اسلام سبب شده تا آیات، احادیث و توصیه‌های فراوانی در خصوص تبیین جایگاه قضاوت در جامعه بیان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در دین اسلام شأن و جایگاه قضاوت بسیار ممتاز تعیین شده و خداوند قضاوت را در روز قیامت کار خود معرفی کرده است، ابراز کرد: شأن قضاوت آنقدر بالا است که خداوند در موارد متعدد یکی از شئون خود در روز قیامت را قضاوت خوانده و این نشان دهنده اهمیت قضاوت و حکم کردن بین مردم است.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به تأکیدات اسلام بر اهمیت حفظ و صیانت از موقوفات و اجرای نیات واقفان، تصریح کرد: دفاع و صیانت از کیان موقوفات یک وظیفه اخلاقی و واجب شرعی برعهده ماست، درخواست ما از دادستانان و قضات محترم کشور این است که در خصوص موقوفات، آنچه حکم الهی و قانون است، اجرا شود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی بیان کرد: در گذشته آقایان شورای عالی شهرسازی وزارت راه نقشه‌ای را برای مشهد تهیه کرده‌ بودند که بخش عمده‌ای از زمین‌های آستان قدس در آن طرح از بین می‌رفت.
وی افزود: من به مقامات دولتی هم گفته‌ام که این چگونه طرحی است که بخش زیادی از زمین‌های آستان قدس را از بین می‌برد، الحمدالله این کار خلاف قانون توسط دیوان عدالت اداری نقض و آن تصمیم غلط و اشتباه اصلاح شد که جای تشکر دارد.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: اگر طرحی متعارف برای شهر است و زمین آستان قدس هم در آن طرح قرار گرفته مشکلی ندارد، اما در برابر اقدامات خلاف قانون و شرع باید ایستاد، این زمین‌ها متعلق به حضرت رضا علیه‌السلام است که واقفان با خلوص نیت وقف آستان حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام کرده‌اند، ما موظف به نگهداری و عمل به نیات واقفان هستیم و این زمین‌ها متعلق به فرد نیست.
حجت الاسلام والمسلمین مروی خطاب به قضات و دادستان‌های کشور حاضر در این مراسم گفت: ما از شما می‌خواهیم خادمان حضرت رضا علیه‌السلام باشید و در نهایت دقت و حساسیت بر اساس قانون و شرع از موقوفات این امام همام صیانت کنید.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود

 به گزارش تابناک، ایرنا نوشت: علی فرهادی درباره افزایش دستمزد حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های کمبود نیرو استفاده از نیروهای توانمند آموزش و پرورش است، باتوجه‌به شرایط موجود، نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد؛ بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

وی درباره پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان گفت: حق‌التدریس معلمان تا پایان پاییز پرداخت شده است؛ سال گذشته تا بهار هنوز شش ماه حق‌التدریس سال قبل معلمان پرداخت نشده بود، تا قبل از پایان اردیبهشت بدهی حق‌التدریس زمستان معلمان را پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات اظهار داشت: حقوق معلمان خرید خدمات تا دی پرداخت شده و تا هفته معلم باقی‌مانده حقوق آنها را پرداخت می‌کنیم.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش نیز ۱۶ مهر اعلام کرد: سال گذشته( ۱۴۰۱ ) قراردادی سه‌جانبه بین وزیر وقت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در رابطه با خرید خدماتی‌ها بسته شد، مبنی بر اینکه دیگر بحث خرید خدمات تمام شود. بر این مبنا قرار شد همه این نیروهای خرید خدماتی در آزمون استخدامی شرکت کنند تا استخدام شوند و در آزمون نیز به ازای سال‌های سابقه کار، امتیاز خاص به آنان دادیم.

وی با بیان اینکه امسال ۴ هزار نیروی خرید خدماتی از بین ۲۲ هزار نیروی خرید خدماتی وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی قبول شدند، ادامه داد: طبق قانون، استخدام این نیروها فقط از طریق آزمون ممکن است. در عین حال به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش به کیفیت کار بسیاری از این نیروها اعتقاد دارم. امسال هم اجازه جذب این نیروها را جز از طریق آزمون نداشتیم، اما با دستور رئیس‌جمهور خرید خدماتی‌های قبلی به خدمت فراخوانده شدند که تعداد آنان حدود ۱۸ هزار نفر است.

همچنین در راستای فعالیت نیروهای خرید خدمات، اول آذر امسال اعلام شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی را ممنوع کردند، در ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: به‌منظور ارتقاء کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش به‌عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، اقداماتی انجام شد.

وی ادامه داد: هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی بجز افرادی که در سنوات گذشته تحت این عناوین و به‌صورت مستمر شاغل در آموزش و پرورش بوده‌اند، در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی ممنوع است. مقررات این حکم مانع از مشارکت افتخاری نخبگان بدون ایجاد هرگونه تعهد استخدامی برای دولت، نیست.

دیگر خبرها

  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • مخالفت با بررسی طرح نظام قانونگذاری بر اساس اصل ۸۵
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان تمدید شد
  • ضرورت اجرای قانون کلاه ایمنی