Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مهلتی که پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست برای شکل‌گیری یک دولت ائتلافی معین کرده بود، نیمه‌شب چهارشنبه به پایان رسید و به این ترتیب، شمارش معکوس برای برگزاری یک انتخابات دیگر آغاز شد. بر اساس قانون، انتخابات نمی‌تواند در کمتر از سه ماه آینده برگزار شود و بن‌بست سیاسی در اسرائیل ناگزیر تا سال آینده میلادی هم ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مجلس تا نیمه‌های شب درباره زمان برگزار کردن انتخابات بحث و در نهایت روز دوم مارس ۲۰۲۰ را پیشنهاد کردند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رقیبش بنی گانتس نتوانستند در دو انتخابات گذشته دست بالا را داشته باشند و دولت تشکیل دهند. تلاش هر دو نفر برای به دست آوردن ۶۱ رای مورد نیاز پارلمان بدون نتیجه ماند و مهلت ۲۱ روز پارلمان هم با کنار نیامدن دو حزب رقیب به پایان رسید.

گانتس مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شد

آنچه در صحنه سیاسی اسرائیل در یکی دو ماه اخیر رخ داد، بیش از همه به سود نتانیاهو بود که می‌ترسید پس از یک دهه قدرت را در رژیم صهیونیستی از دست بدهد و حزب مخالف دولت را دست بگیرد. هر چند رهبر حزب لیکود با چند اتهام اساسی در بخش فساد مالی روبه‌رو شده و حتی جایگاه خود را در رهبری حزب هم لرزان‌تر از همیشه می‌بیند. او کمتر از دو هفته دیگر باید مقابل اعضای حزب لیکود حاضر و بار دیگر به ریاست برگزیده شود.

هر چند کارشناسان می‌گویند نتانیاهو دوباره رهبر لیکود می‌شود اما در انتخابات پیش رو دیگر دست بالا را نخواهد داشت. انتظار می‌رفت دو رهبر احزاب اصلی در نهایت به یک تفاهم برسند و دولتی ائتلافی تشکیل دهند اما در مذاکره‌ها مشخص شد اختلاف میان آنها بسیار عمیق است و بیشترین اختلاف هم درباره تعیین نخست‌وزیر پیش آمد. گانتس با وعده برکنار کردن نتانیاهو رهبری حزب را برنده شد و نمی‌توانست دولت را به رقیب خود بپسرد.

برگزاری سومین انتخابات سراسری در کمتر از یک سال میلیون‌ها دلار برای دولت رژیم صهیونیستی هزینه خواهد داشت و گمان می‌رود مبارزه‌های انتخاباتی بیش از پیش بر اختلاف میان مردم و احزاب بیفزاید. تاکید نخست‌وزیر فعلی اسرائیل بر دامن زدن به اختلاف با اعراب سرزمین‌های اشغالی برای بردن انتخابات است و او البته مانع بزرگ فساد اقتصادی را هم پیش روی خود دارد.

کد خبر 469716 برچسب‌ها اسرائیل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است

پژوهشگر و تحلیلگر ارشد صهیونیست هشدار داد که عملکرد جنایت‌آمیز و فاجعه‌بار اما ناکام دولت نتانیاهو در غزه، اسرائیل را تا مرز شکست کامل و نابودی پیش برده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: یوال نوح هراری در یادداشتی نوشت: در روزهای آینده اسرائیل باید تصمیمات سیاسی تاریخی اتخاذ کند. متأسفانه نتانیاهو و شرکای سیاسی او بارها ثابت کرده‌اند که برای اتخاذ چنین تصمیماتی مناسب نیستند. سیاست‌هایی که آنها دنبال کردند، اسرائیل را به مرز نابودی رساند. به جای عجله در جنگ جدید با ایران، ابتدا باید از شکست‌های اسرائیل در شش ماه گذشته درس بگیریم.

جنگ وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف سیاسی است و یک معیار کلیدی برای سنجش جنگ وجود دارد: آیا اهداف سیاسی محقق شد؟ دولت نتانیاهو نتوانسته حماس را خلع سلاح کند. بدتر از آن، این یک فاجعه انسانی بر ۲.۳ میلیون فلسطینی در نوار غزه وارد کرد و در نتیجه پایه‌های اخلاقی و ژئوپلیتیکی موجودیت اسرائیل را تضعیف کرد. فاجعه انسانی در غزه و وخامت اوضاع در کرانه باختری، هرج‌ومرج منطقه‌ای را شعله‌ور می‌کند، اتحاد ما با دموکراسی‌های غربی را تضعیف می‌کند و همکاری برخی کشورهای عرب با ما را سخت‌تر می‌کند. اگر رفتار خود را در قبال فلسطینی‌ها تغییر ندهیم، غرور و انتقام‌جویی ما یک بلای تاریخی را بر سر ما خواهد آورد.

پس از شش ماه جنگ، بسیاری از گروگان‌ها هنوز در اسارت هستند و حماس همچنان روی پای خود است. جایگاه بین‌المللی اسرائیل نیز ویران شده و حتی توسط بسیاری از دوستان سابق خود منفور و طرد شده‌ایم. اگر جنگی همه‌جانبه با ایران و نیروهای نیابتی آن آغاز شود، اسرائیل تا چه حد می‌تواند روی ایالات‌متحده، غرب و کشورهای میانه‌رو عرب حساب کند که خود را برای ما به خطر بیندازند و کمک‌های نظامی و دیپلماتیک حیاتی به ما ارائه کنند؟ حتی اگر از چنین جنگی جلوگیری شود، اسرائیل تا کی می‌تواند به عنوان یک کشور منفور زنده بماند؟

دولت نتانیاهو نتوانست از پیروزی‌ها در میدان نبرد برای دستیابی به توافق بر سر آزادی همه گروگان‌ها و پیشبرد نظم سیاسی جایگزین در غزه استفاده کند. در عوض، تصمیم گرفت آگاهانه یک فاجعه انسانی را به غزه وارد کند، یک فاجعه سیاسی غیرضروری را به اسرائیل وارد کرد. متحدان ما یکی یکی از آنچه در غزه می‌گذرد وحشت‌زده شده‌اند و خواستار آتش‌بس فوری و حتی تحریم تسلیحاتی اسرائیل هستند. کشورهای عربی میانه‌رو که منافع‌شان با منافع ما همخوانی دارد و از ایران، حزب‌الله و حماس می‌ترسند، همکاری با ما را در حالی که غزه را ویران می‌کنیم، مشکل یافتند. دولت نتانیاهو توانسته است حتی روابط ما با ایالات‌متحده را از مسیر خود خارج کند، گویی ما منبع جایگزینی برای تسلیحات و حمایت دیپلماتیک داریم. نسل‌های جوان در ایالات‌متحده و در سراسر جهان اکنون اسرائیل را نژادپرست و خشن می‌دانند که میلیون‌ها نفر را از خانه‌هایشان اخراج می‌کند، کل جمعیت را گرسنگی می‌دهد و هزاران غیرنظامی را بدون دلیلی بهتر از انتقام می‌کشد. سیاست ویرانگر دولت نتانیاهو، اسرائیل را در خطر وجودی قرار داده است.

شکست دولت نتانیاهو در طول جنگ تصادفی نیست. این میوه تلخ چندین سال سیاست‌های فاجعه‌بار است. نتانیاهو همچنان به اسرائیل وعده «پیروزی کامل» می‌دهد، اما حقیقت این است که ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم. این توهم خطرناکی است که باور کنیم یک پیروزی دیگر، در رفح، باعث فروپاشی حماس، آزادی همه گروگان‌ها و تسلیم شدن دشمنان متعدد اسرائیل می‌شود. هر روز جنگ اضافی فقط در خدمت اهداف حماس و ایران است و انزوای بین‌المللی اسرائیل را تشدید خواهد کرد.

دولت نتانیاهو شکست خورده و باید مسئولیت آن را بپذیرد. این دولت است که دستورکار فاجعه‌باری را اتخاذ کرد و سیاست انتقام‌جویی و خودکشی را در پیش گرفت. وای بر ما اگر اینها اجازه داشته باشند که مهم‌ترین تصمیمات استراتژیک و سیاسی در تاریخ اسرائیل را بگیرند. دولت به جایی رسیده است که باید شکست را بپذیرد و استعفا دهد. اگر سیاست خود را در قبال فلسطینی‌ها تغییر ندهیم، تنها با ایران روبه‌رو می‌شویم و عاقبت ما مانند سامسون خواهد بود که با خشم ناتوان، خانه را بر سر همه فرو ریخت.

دیگر خبرها

  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین های اشغالی
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • ویلیام برنز: اگر ما نبودیم‌، اسرائیل در مقابل ایران قادر به دفاع از خود نبود/ رسانه‌های صهیونیستی: سکوت کامل نتانیاهو نشان دهنده دردسری استراتژیک است که حمله ایران برای او ایجاد کرده است/ کمبود آب شرب غزه را در آستانه فاجعه قرار داده است +عکس و فیلم
  • هشدار شولتس به نتانیاهو درباره تشدید تنش‌ها در منطقه
  • جنگ را در جبهه شمالی باخته‌ایم
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • سرزمین های اشغالی؛ میدان آزمایش قدرت نظامی محور مقاومت