Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:16:11 GMT

کلام خود را زیبا و اثرگذار کنید

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۷۳۵

کلام خود را زیبا و اثرگذار کنید

ایسنا/بوشهر دارنده عنوان مجری برتر کشور می گوید داشتن کلام زیبا و اثرگذار اعتبار شما را نزد دیگران افزایش می دهد.

حسین دهقان در کارگاه آموزشی سخنوری، فن بیان و مقدمه ای بر اجرا گفت: به کار گرفتن تکنیک مکث خیلی مهم است، در واقع نباید توازن و تعادل کلام شما به هم بخورد. 

وی افزود: همچنین مجری باید اطلاعات خوبی داشته باشد، خوب و فصیح حرف بزند، و ادای درست، جامع و صحیح کلمات را رعایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدرس این دوره با تاکید بر اینکه همیشه خودتان باشید، خاطرنشان کرد: مجری باید صبر زیادی داشته باشد چون زیاد از او انتقاد می‌شود و یک مجری حق ندارد از حیطه ادب و رعایت آداب خارج شود. 

دهقان تصریح کرد: لازم است که مجری چهره مناسب و نه فقط زیبا و ظاهر مناسب داشته باشد، صدای خوب با برد بالا -که از فاصله ۳ متری به طور شفاف شنیده شود-، به حجم و سطح صدا و وضوح صدا توجه شود؛ صدا زنده باشد و کلمات خورده نشود و با قوت و قدرت ادا شود.

وی با اشاره به ویژگی های اکتسابی صدا گفت: اینکه صدا روح داشته باشد و احساس دوستی و صمیمیت ایجاد کند مهم است. همچنین صدا باید دارای انعطاف باشد و حس لازم از قبیل غم، شادی و عاشقانه به آن اضافه شود.

این مجری و گزارشگر با شرح تفاوت های تنش و استرس و اضطراب در سخنرانی گفت: ترس منبع مشخصی دارد اما اضطراب منبع مشخص ندارد و درباره دلیل آن آگاه نیستیم. استرس‌ حال نگر و گذرا است اما اضطراب آینده نگر و ماندگار است. استرس با تکنیک های مدیتیشن قابل کنترل است اما در مورد اضطراب در صورت پایداری باید به روان درمانگر مراجعه شود و در صورت عدم درمان وارد مرحله افسردگی می شود.

ترسِ مقدسِ شما رو به جلو حرکت می دهد

حسین دهقان با بیان واقعیت هایی درباره ترس یادآور شد: فقط شما نیستید که از صحبت کردن در جمع واهمه دارید. مقداری ترس برای اجرا و صحبت کردن لازم است که از آن به عنوان ترسِ مقدسِ یاد می‌شود و به عنوان موتور محرکه شما رو به جلو حرکت می دهد.  تعدادی از سخنرانان حرفه ای اعتراف کرده اند که هیچ وقت نمی توان ترس ناشی از صحبت در میان جمع را به طور کامل از بین برد. عامل اصلی ترس از صحبت در جمع این است که شما به آن عادت ندارید.

مدرس دوره فن بیان عنوان کرد: آنچه که شما باید به تدریج و با تمرین بیاموزید مدیریت ترس از حرف زدن در میان جمع است و نه از بین بردن ترس. برای تسلط بر روند سخنرانی باید بتوانید انرژی خود را مدیریت کنید. 

وی با تاکید بر اهمیت تنفس صحیح ادامه داد: تنفس درست شکمی می تواند به آرامش شما کمک زیادی کند.  

دهقان اظهار کرد: باور به داشتن یک مهارت و توانایی که از آن به عنوان "اعتماد به نفس" تعبیر می شود و "عزت نفس" که به معنی ارزشمند دانستن خود است، داشتن این دو ویژگی برای فرد بسیار مهم است.

این مجری موفق که دارای مقام های کشوری و دیپلم افتخار در حوزه اجرا و صحنه است با تاکید بر اینکه نگران اظهارنظر جمع نباشید، گفت: برخی کارها را می توانید انجام دهید تا اعتماد به نفس خود را بالا ببرید، به عنوان مثال در مقابل آینه بایستید و از خودتان تعریف کنید. در حال زندگی کنید و در برخوردهای روزانه محکم برخورد کند. نه گفتن را یاد بگیرید. موفقیت های خود را ببینید و به خودتان تبریک بگویید، با ترس های خود مواجه شوید. در جامعه معاشرت کنید و با دیگران به گفتمان بپردازید. 

مدرس کارگاه سخنوری اظهار کرد: آنهایی که موفقیت ها به آنها سلام می کند کسانی هستند که می توانند ارتباط بگیرند و راه‌های ارتباطی را به راحتی پیدا کنند. به جای بهانه‌تراشی به دنبال اصلاح فعالیت باشید. از طرد شدن نترسید و مثبت ببینید. توقعات از خودتان را واقعی کنید. مشکلات را زیاد بزرگ نکنید. کارها را تمام کنید، مسئولیت بر عهده بگیرید و در انجام کارها پافشاری کنید. همچنین مهم است که از افراد موفق کمک بگیرید.

وی با اشاره به زنگ و رنگ صدا عنوان کرو: رنگ صدا یعنی حس آن و زنگ صدا نیز طنین آن است. زاویه دید خود را تنظیم کنید، اگر در جایی سخنرانی دارید کف دست خود را ماساژ دهید تا استرس شما کم شود؛ این کار باعث ترشح هورمون ضد استرس می شود. به یاد داشته باشید که بهترین شکل برای شروع سخنرانی و اجرا مطرح کردن سوال است.

حسین دهقان با اشاره به کسب حق و شایستگی سخن گفتن اضافه کرد: حد و حدود موضوع خود را مشخص کنید. نیروی ذخیره خود را بیشتر کنید. سعی کنید مثال بزنید و برای مخاطبان خود تصویرسازی کنید. سخنرانی خود را انسانی کنید یعنی در واقع جان بخشی انجام دهید که برای این کار باید تمرین مستمر انجام دهید، برای نمونه با اشیای منزل خود گفتگو کنید و به آن جان بخشی کنید. حکایت های سعدی و اشعار مختلف را از حفظ داشته باشید و بخوانید تا بتوانید در زمان اجرا از آنها استفاده کنید. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی عزت نفس حسين دهقان هورمون اضطراب سعدی فن بیان اضطراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین + فیلم

قصر شیرین، یکی از شهرهای استان کرمانشاه و از مناطق آزاد تجاری در غرب ایران است. سومین شهر وسیع استان کرمانشاه با وسعت ۹۵۰ هکتار مرکز بخش مرکزی شهرستان قصر شیرین در غرب استان کرمانشاه است و در نزدیکی مرز ایران و عراق قرار گرفته است. یکی از جذابیت های گردشگری و همچنین جذب سرمایه گذاری این شهر، نخلستان های آن و بازار صادرات خرما می باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین + فیلم
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • ترتیل صفحه 234 کلام الله مجید+ صوت
  • الحمدلله، تکه کلام پسر رونالدو! + فیلم
  • (ویدئو) الحمدلله، تکه کلام پسر رونالدو!
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • ترتیل صفحه 233 کلام الله مجید+ صوت
  • نمایی زیبا از گله اسب‌های وحشی + فیلم