Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@01:05:12 GMT

سه جلد کتاب شاعر اهل بانه رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۷۳۷

سه جلد کتاب شاعر اهل بانه رونمایی شد

در این مراسم نیشتمانی تازه ی شیعرم، که شی شیعرم بارانییه و کوردانی سوران ابن شاعر و نویسنده با حضور جمع زیادی از نویسندگان، شاعران کردستانی و فعالان فرهنگی و ادبی در تالار رازاوه بانه رونمایی شد.

یکی از نویسندگان در این مراسم گفت: ارتباط زبان و مکان در بین رویدادها، ارتباط بین عناصر شعری، ارتباط بین رویدادهای طبیعی و احساسان ساده و ارتباط همنشنی بین رویدادها در شعرهای کریم دافعی دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم اسماعیلی(شه مال) افزود: اشعار این شاعر کارکردهای متفاوتی دارند که نشان از توانایی شاعر در نوشتن است دراشعار وی حالتی از تقابل وجود دارد و پارادکس معنایی ایجاد می کند و شعری پرادکسی کال شکل می گیرد.

وی اظهار داشت: در بخشی از شعرهای این شاعر حالتی از همراهی و عاطفی ایجاد می شود و  عناصر من، تو، سایه کارکردی عاطفی زیبا و منظم ایجاد می کند.

نویسنده اهل بانه هم با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در کمین جوانان قرار گرفته که باید با ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و نوشتن خطرات این آسیب ها را به حداقل برسانیم.

کریم دافعی افزود: مردم کردستان همیشه و در همه شرایط حامی شاعران و نویسندگان هستند که در بسیاری از شرایط و مکان ها  حمایت خود را نشان دادند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۷۳ کتاب شعر و داستان نوشته ام که تنها ۱۵ اثرم به چاپ رسیده است و امیدوارم بتوانم کتاب های دیگر را نیز به چاپ برسانم.

کریم دافعی در سال ۱۳۳۹ در شهرستان سردشت به دنیا آمد و تاکنون بیش از ۷۰۰ اثر شعر و داستان نوشته که ۷۳ اثر به شیوه کتاب در آمده و ۱۵ اثر وی به چاپ رسیده و بسیاری از آثار این نویسنده و شاعر به دلیل مشکلات مالی هنوز به چاپ نرسیده است.

برخی از آثار وی شامل شه یدایی، یاخی، غه ربیانه، پایزه خه م، آوازکانی کازیوه، وه رزی پینجه م، راپه رین، لیک دابران، بونی، کوچ دی، له شاراوه، ئه م خاکه بونی تو ده دا و نیشتمانی مه رگ آشنا است.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها شاعر معرفی کتاب بانه رونمایی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاعر معرفی کتاب بانه رونمایی کتاب شاعر معرفی کتاب بانه رونمایی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط آرتروز زانو با پیری سریع‌تر مغز و خطر زوال عقل

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، این مطالعه، داده‌های MRI بیش از ۹۰۰۰ نفر در بریتانیا را بررسی کرد و به ارتباط بین آرتروز زانو و تسریع پیری مغز پی برد.

با توجه به اینکه کمی کمتر از نیمی از جمعیت جهان درد مزمن اسکلتی عضلانی را تجربه می‌کنند، این مطالعه دریچه‌ای برای محققان فراهم می‌کند که چگونه التهاب و عملکرد شناختی به هم مرتبط هستند. نقش درد مزمن اسکلتی عضلانی در تسریع زوال شناختی به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما بسیاری از افراد مسن که آن را تجربه می‌کنند در معرض خطر بیشتر زوال عقل هستند.

محققان یک مدل مقایسه‌ای با استفاده از داده‌های MRI ساختاری ایجاد کردند که به آنها امکان می‌داد تفاوت‌های بین سن مغز و سن تقویمی را بررسی کنند.

آنها دریافتند که افراد مبتلا به آرتروز زانو نسبت به افراد بدون آن پیری مغز بسیار سریع‌تری داشتند.

به گفته محققان، التهاب و درد مزمن می‌تواند الگوهای پردازش مغز را مختل و تغییر دهد.

التهاب مزمن مانند استئوآرتریت زانو یا درد مزمن اسکلتی عضلانی با تغییراتی در سیستم عصبی مرکزی همراه است که باعث ایجاد چیزی به نام نوروپلاستیسیته می‌شود که در وضعیت ساختاری و عملکردی مغز تغییر ایجاد می‌کند. درد مزمن به دلیل تغییرات در پردازش درد و اختلال در عملکردهای شناختی، از جمله در مورد قشر جلوی مغز، باعث تغییرات قابل توجهی در ساختار و عملکرد مغز می‌شود.

مطالعه جدید نشان می‌دهد که ژن SLC۳۹A۸ که در سلول‌های میکروگلیال و آستروسیت ها بیان می‌شود، دلیل ارتباط بین آرتروز زانو و زوال شناختی است. SLC۳۹A۸ پروتئین ZIP۸ را رمزگذاری می‌کند که فلزات ضروری مانند آهن، منگنز و روی و فلز عصبی غیر ضروری کادمیوم را انتقال می‌دهد.

به گفته محققان، مطالعه سایر اختلالات درد التهابی مزمن و دیدن اینکه آیا آنها به نتیجه مشابهی می رسند مفید است.

کد خبر 6079334

دیگر خبرها

  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد
  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • ارتباط آرتروز زانو با پیری سریع‌تر مغز و خطر زوال عقل
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز رونمایی می‌شود
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه