Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از هیچ معافیت مالیاتی برخوردار نبوده و همه مالیات‌های خود را پرداخت کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این ستاد از هیچ معافیت مالیاتی برخوردار نبوده و همه مالیات‌های خود را وفق قانون پرداخت کرده است.
سید مصطفی سیدهاشمی با بیان اینکه این روز‌ها بحث معافیت مالیاتی در رسانه‌ها و مجلس شورای اسلامی داغ شده است افزود: به همین دلیل برخی رسانه‌ها چه در داخل و چه در خارج از کشور به دنبال این هستند که اثبات کنند ستاد اجرایی معاف از مالیات است و مالیاتی پرداخت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تأکید رئیس ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر پرداخت همه مالیات‌های قانونی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از هیچ معافیت مالیاتی برخوردار نبوده و در زمینه مالیات برعملکرد سود و زیان، مالیات بر حقوق و مزایای کارکنان، مالیات بر نقل و انتقال و املاک، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تمامی مالیات‌هایی که در قانون مالیات مستقیم به آن‌ها اشاره شده ، ستاد اجرای فرمان حضرت امام جزو نهاد‌هایی است که هم به موقع و هم دقیق و کامل مالیات خودش را پرداخت کرده است.
سیدهاشمی با تأکید بر اینکه رئیس سازمان امور مالیاتی نیز بار‌ها ستاد اجرایی فرمان امام را جزو مؤدیان خوش حساب کشور معرفی کرده است افزود: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی درخصوص معافیت مالیات ها، ستاد می‌توانست آن بخش از هزینه‌هایی که در رابطه با دانشگاه ها، بیمارستان ها، مراکز فرهنگی، کمک به درمان بیماران صعب العلاج، کتابخانه‌های عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی انجام می‌دهد، جزء هزینه‌های دستگاه مربوطه خود محاسبه و از شمول مالیات خارج کند، اما ستاد از این قانون تاکنون استفاده نکرده است.
وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تاکنون از معافیت‌های قانونی نیز استفاده نکرده است گفت: تاکنون ستاد هزار و 706 مدرسه و 12 بیمارستان هزار و صد تختخوابی، 210 مرکز بهداشتی و درمانی در سراسر کشور ساخته و همه هزینه‌های بیماران صعب العلاج را تقبل کرده با این حال مالیات اینگونه فعالیت‌ها نیز تمام و کمال پرداخت شده است.
سیدهاشمی با بیان اینکه تاکنون حدود هزار و 800 میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است و درادامه نیز بیش از 600 میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد افزود: با این حال ستاد اجرایی حضرت امام دیناری از این هزینه‌ها را که می‌توانست طبق قانون مشمول معاف از مالیات باشد جزو هزینه‌های خود محاسبه نکرده و مالیات این هزینه‌ها را نیز پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: جدا از این مسئله، بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه این ستاد، جزء شرکت‌های بورسی کشور محسوب می‌شوند و طبق مجامع این شرکت‌ها و قانون بازار سرمایه، مکلف به محاسبه تمامی مالیات‌های خود و پرداخت آن‌ها هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پایان تأکید کرد: این دلایل نشان می‌دهد ستاد اجرایی از بهترین مؤدیان کشور است و در ادامه نیز به این روند ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تکذیب معافیت مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند

آیت الله علیرضا اعرافی،مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: اخذ مالیات از شهروندان و فعالان اقتصادی باید با عمران آبادانی شهر‌ها همراه باشد و عمران و آبادانی شهر‌ها جلوی چشم شهروندان رخ دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به وظایف نظام اسلامی در قبال مردم و جامعه گفت: نظام اسلامی در حوزه جمع آوری مالیات، ایجاد امنیت، پاکسازی و سالم‌سازی شهروندان و جامعه و همچنین آباد کردن جامعه و شهروندان وظایف سنگینی به عهده دارد و باید در تمامی این عرصه‌ها ایفای نقش کند.

وی در ادامه به ابعاد مختلف نظام مالیاتی پرداخت و گفت: یکی از این اضلاع، بعد فرهنگی و ارزشی اخذ مالیات در جامعه و بین شهروندان است و باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود جامعه با آمادگی بیشتری مالیات پرداخت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیتها/ پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه