Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@15:54:41 GMT

عوارض آزادراهی پیمایشی شد+ جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۸۷۱

عوارض آزادراهی پیمایشی شد+ جزئیات

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، خداداد مقبلی اظهار کرد: پیمایشی شدن عوارض آزاد راهی طرحی است که در زمینه عدالت اجتماعی اثر گذار بوده و باید اجرایی شود چرا که پیش از این هر کس که وارد آزادراه‌ها می‌شد باید کل عوارض آن مسیر را پرداخت می‌کرد اما عدالت اجتماعی می‌گوید رانندگان به اندازه‌ای که از آزادراه‌ها استفاده می‌کنند باید عوارض پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر مشکلی در اجرای طرح پیمایشی شدن عوارض آزاد راهی وجود ندارد و زیر ساخت‌ها و تجهیزات آن آماده است، بنابراین در مرحله اول باید عوارض آزادراه‌ها الکترونیکی شود و پس از آن نسبت به تجهیزات پیمایشی شدن عوارض اقدام کنیم.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در مرحله نخست آزادراه‌های دولتی که طرح عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده است مانند آزاد راه تهران- قم، تهران- ساوه، تهران- قزوین و قزوین- زنجان، طرح پیمایشی شدن عوارض نیز درآن‌ها اجرایی می‌شود سپس دیگر آزادراه‌ها نیز به این طرح می‌پیوندند.

مقبلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که از نظر تعداد و چگونگی نصب دوربین‌ها و تجهیزات مورد نیاز چگونه طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی به دقت اجرایی می‌شود، گفت: در حال حاضر دوربین‌های بسیاری در آزادراه‌ها وجود دارد که ضمن خواندن پلاک وسایل نقلیه مختلف، سرعت آن‌ها را محاسبه کرده و براساس فرمول‌های مختلفی که دارند خودروهایی که مرتکب تخلفات رانندگی شده باشند، را جریمه خواهند کرد اما برای پیمایشی شدن عوارض آزادراهی دوربین‌ها و تجهیزات دیگری نیاز است که این تجهیزات در همه ورودی و خروجی‌های اصلی و فرعی آزادراه‌ها نصب می‌شود و به محض ورود و خروج خودرو، عوارض آن را براساس کلیومتر پیمایش شده محاسبه می‌کند.

وی گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با شرکت مجری و سرمایه گذار این طرح، در ابتدا ۴ آزادراه دولتی که عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده است، طی امسال و ماه‌های پیشرو، نحوه پرداخت عوارض‌شان پیمایشی می‌شود و پس از آن در دیگر آزادراه‌ها این طرح را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: عوارض آزادراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق

دکتر مهسا حسنی‌پور عصر ۲۸ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران به تولید برخی از داروها در کارگاه‌های زیرزمینی در کشورهایی مانند هند، چین و پاکستان اشاره و اظهار کرد: این داروها حاوی ترکیبات خطرناک و اعتیادآوری مانند ترامادول هستند که می‌توانند منجر به تداخلات مرگبار و عوارض جبران‌ناپذیری شوند و در حال حاضر به دلیل عدم آگاهی مردم، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: این داروها تاکنون عوارض زیادی برای برخی همشهریان به وجود آورده و به دلیل تقلبی و قاچاق بودن، امکان پیگیری قانونی نیز وجود ندارد و به طور غیرقانونی در عطاری‌ها و سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند. 

وی در ادامه از جمع‌آوری فوری آن‌ها توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو خبر داد و تأکید کرد: شهروندان داروهای مورد نیاز خود را فقط از داروخانه‌ها تهیه و تحت نظر پزشک و داروساز مصرف کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، موضوع قابل پیگیری باشد.

حسنی‌پور هشدار داد: مصرف داروهای تقویت قوای جنسی قاچاق و تقلبی می‌تواند به قیمت جان فرد مصرف کننده تمام شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بیش از ۳ میلیون قلم داروی تقلبی و غیرمجاز در تهران کشف شد عطاری‌ها اجازه فروش داروهای فرآوری شده را ندارند

دیگر خبرها

  • پزشکان عوارض و اشتباهات دارویی را اطلاع دهند
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • عملیات احداث و اصلاح شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج_ قزوین
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • فیلم| گلایه شدید مردم از وضعیت آزاد راه قم - کاشان
  • از عوارض دیابت چه می‌دانید؟
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق