Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که دحلان تحت پیگرد آنکارا قرار می گیرد.

 وزارت کشور ترکیه افزوده است: مبلغ یک میلیون و ۷۳۰ هزار دلار جایزه به کسی داده می شود که اطلاعاتی ارائه کند که به دستگیری دحلان منجر شود.

پیش تر نیز سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در گفت وگو با روزنامه حریت، گفته بود: قرار است محمد دحلان مانند دیگر تروریست های مورد پیگرد از طرف آنکارا در لیست قرمز تروریسم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه، دحلان را مزدور امارات به شمار می آورد که در کودتای سال ۲۰۱۶ بر ضد رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور مشارکت داشته است.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در گفت وگو با الجزیره، دحلان را تروریست و مزدور اسرائیل خوانده بود.

وی، امارات را به پناه دادن به یک تروریست متهم کرد و افزود: دحلان به امارات فرار کرده زیرا مزدور اسرائیل است.

چاووش اوغلو گفت: امارات تلاش می کند دحلان را جایگزین محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین کند.

دادگاه فلسطین، در سال ۲۰۱۶ دحلان را به اتهام فساد مالی به سه سال حبس و پرداخت ۱۶ میلیون دلار محکوم کرد.

دحلان مشاور امنیتی محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی از اعضای برجسته و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح بود.

برچسب‌ها تروریسم امارات‌ متحده ‌عربی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم امارات متحده عربی ترکیه تروریسم امارات متحده عربی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است

فلسطین گرچه از سوی ۲ سوم کشور‌های جهان به عنوان یک کشور مستقل پذیرفته شده است، اما کشور‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی از به رسمیت شناختن این کشور اجتناب می‌کنند. همچنین فلسطین عضو ناظر سازمان ملل بوده و از سال ۲۰۱۲ درخواست عضویت دائمی این کشور در این نهاد مسکوت مانده است؛ موضوعی که قرار است فردا درباره آن رای گیری شود. 

به گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی از تلاش‌ها برای عضویت فلسطین به عنوان عضو دائم در سازمان ملل انتقاد کرد. 

بر این اساس، گیلاد اردان، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: برنامه ریزی‌ها برای رای گیری در این زمینه نشان می‌دهد شورای امنیت درحال اختصاص دادن وقت خود برای ایجاد کشور تروریستی فلسطین است. این درحالی است که وقوع این اتفاق می‌تواند بزرگترین هدیه به تروریسم باشد!

در ادامه این پیام آمده است: هر کشوری که به عضویت فلسطین رای موافق دهد این امر را ثابت می‌کند که تنها سیاست خارجی را در نظر گرفته است نه مباحث امنیتی و اخلاقی را!

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است پیشنویس عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل روز جمعه در شورای امنیت به رای گذاشته شود. مقامات فلسطینی می‌گویند عضویت دائم فلسطین در این نهاد ضروری است تا اطمینان حاصل شود فلسطین نیز همانند دیگر کشور‌ها از حقوق برابری برخوردار است. 

گرچه مقامات آمریکایی به صراحت از وتو کردن این قطعنامه سخن نگفته اند، اما لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل این اقدام را غیرسازنده خوانده است. با توجه به مواضع نزدیک میان واشنگتن و تل آویو، تقریبا بر همگان عیان گشته است که ایالات متحده اجازه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • ناهم‌خوانی آمارهای گردشگری سلامت/ امارات و ترکیه رقبایی که همچنان می‌تازند