Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدجلال ساداتیان» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا دیوید کامرون و ترزا می را قربانیان برگزیت عنوان کرد و گفت: بعد از آنها، بوریس جانسون از جناح ملی‌گرای حزب محافظه کار مسوولیت این کار را برعهده گرفته است. رهبران حزب محافظه کار چون نخواستند زیر بار تحمیل سهمیه پذیرش مهاجران و سوری و آسیایی بروند، کشور را در مخمصه قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل هم بود که خروج از اتحادیه اروپایی را به همه‌پرسی گذاشتند که رای ضعیفی هم آورد.

وی افزود: بعد از اینکه ترزا می برای بار چهارم مورد تایید پارلمان قرار نگرفت و استعفا کرد، کل داستان به دوش بوریس جانسون افتاد. او از ابتدا سفت و سخت ایستاد که به هر قیمتی باید از اتحادیه اروپا خارج شویم و زمانی که نخست وزیر شد، گفت که با توافق یا بی توافق خارج خواهیم شد اما بعد که با واکنش‌های تندی روبرو شد، مجبور  شد عقب‌نشینی کند و بگوید که با توافق خارج می‌شویم و مجبور شد با اتحادیه اروپا صحبت کند.

سفیر پیشین ایران در انگلیس گفت: جانسون با اتحادیه اروپا توافقی انجام داد، به پارلمان آورد ولی مورد تایید واقع نشد. او برای اینکه پارلمان را دور بزند، ملکه را راضی به انحلال پارلمان کرد اما دادگاه عالی انگلستان آن تصمیم را غیر قانونی اعلام کرد و پارلمان را مجدداً برقرار کرد.

ساداتیان اظهار کرد: جانسون که دید با این پشتوانه پارلمانی ضعیف نمی‌تواند اهداف خودش را به پیش ببرد، خواستار انحلال پارلمان و انتخابات زودهنگام شد که امروز هم حزب محافظه‌کار با کسب ٣٨٦ کرسی یعنی ٥٠ کرسی بیش‌تر از انتخابات دوسال پیش، پیروز انتخابات شد اگرچه جانسون برای اجرایی کردن برگزیت به اکثریت مطلق نیاز دارد.

وی افزود:  در طول چند سالی که موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مطرح بود، اسکاتلند اعلام کرد در پیمان با اروپا باقی می ماند و  به این معنی است که با انگلیس کاری ندارد و مستقل عمل می کند. ایرلند شمالی هم چنین زمزمه‌هایی را مطرح کرده است کما اینکه ایرلندی ها سالها برای استقلال از انگلیس مبارزه کرده اند.

سفیر پیشین ایران در انگلیس با اشاره به ارتقای جایگاه حزب محافظه کار در نظرسنجی‌های قبل از انتخابات این کشور گفت: در حالی که ارزیابی‌های قبل از آن نشان می داد مردم از همه‌پرسی قبلی پشیمانند و طرفدار خروج از اتحادیه اروپا نیستند اما حزب محافظه کار برنده انتخابات شد. هرچند تا لحظه آخر احزاب رقیب  تلاش کردند محافظه کاران با اکثریت شکننده ای پیروز شوند.

وی تاکید کرد: تنها راه حل منطقی بریتانیا این است که مجدد به آراء عمومی مراجعه کند که با این همه مشکل مواجه نشود. از طرفی احتمال استقلال اسکاتلند و ایرلند شمالی وجود دارد و از سوی دیگر در صورت ادامه این شرایط مشکلات رفت و آمدهای بین مردم انگلیس به اتحادیه اروپا و بالعکس گریبان دولت جدید لندن خواهد گرفت.

ساداتیان خاطرنشان کرد:  سرمایه‌گذاری‌های مشترکی که انگلستان با اروپا دارد و  تبادلات مالی و تعرفه های گمرکی برای کالاهای آنها به مشکل خواهد خورد، بنابراین تنها موضوع این نیست که کدام حزب برنده شود چون بحث گرفتاری هایی است که آن کشور با اقتصاد و دنیای بیرون خواهد داشت، آنها مسائل عدیده ای دارند که به این راحتی قابل حل نیست.

وی با تاکید بر اینکه انگلیس و اروپا هر دو از این رهگذر زیان می بینند، خاطرنشان کرد: تنها بحث اقتصادی هم نیست از همه ابعاد از جمله سیاسی و نظامی دو طرف تضعیف خواهد شد و حتی احتمال فروپاشی بریتانیا و جدا شدن اسکاتلند و ایرلند شمالی از آن کشور وجود دارد.

ساداتیان در پاسخ به این پرسش که چرا حزب کارگر در تبلیغات انتخاباتی خود از موضع ماندن در اتحادیه استفاده نکرد، گفت: حزب کارگر حس کرد محافظه کاران پیشتاز هستند به همین دلیل سعی دارند از طرق دیگری نظر مردم را جلب و جذب کند. آنها به این نتیجه رسیده اند که اگر برگزیت جای مانور داشت تاکنون باید اقناع عمومی بر ماندن صورت می‌گرفت ولی می‌دانند دمیدن بر این موضوع نتیجه‌ای ندارد، ضمن اینکه مردم از عملکرد گذشته حزب کارگر رضایت ندارند و این عامل یعنی برگزیت به تنهایی نمی‌تواند حزب کارگر را برنده کند در نتیجه باید شعارهای دیگری در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم داده می شد که آنها را به طور به سمت کارگر جذب کنند.

برچسب‌ها بریتانیا سید جمال ساداتیان بوریس جانسون انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بریتانیا بوریس جانسون انگلستان بریتانیا بوریس جانسون انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد بازی‌های تکراری جام حذفی (FA CUP) از دور اول فصل آینده به عنوان بخشی از یک توافق شش ساله با لیگ برتر برای تقویت رقابت‌های داخلی حذف خواهد شد.

 تمام دور‌های جام حذفی از فصل آینده در تعطیلات آخر هفته برگزار می‌شود و دور‌های چهارم و پنجم به علاوه مرحله یک چهارم نهایی به استثنای مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود.

در حال حاضر بازی‌های این رقابت‌ها هم به‌صورت تک حذفی برگزار می‌شود، مگر آنکه بازی دو تیم با تساوی همراه شود که در آن صورت یک بازی دیگر با تغییر جای میزبان و میهمان انجام خواهد شد (به استثنای بازی‌های دور پنجم به بعد) این قانون به موجب توافقی که شش سال پیش میان اتحادیه فوتبال و سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس صورت گرفته بود اجرا می‌شد و هدف آن کمک به جذاب‌تر شدن جام حذفی بود. اکنون، اما با پایان مدت این قرارداد، برگزاری بازی‌های جام حذفی کاملاً به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و به این ترتیب اگر بازی دو تیم با تساوی همراه شود، وقت‌های اضافه و در صورت لزوم ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده بازی خواهند بود.

همچنین تعطیلات نیم فصل نیز از تقویم حذف شد تا لیگ برتر از اواسط آگوست آغاز شود و تعطیلات نزدیک بیشتری را فراهم کند.

مارک بولینگهام، مدیرعامل اتحادیه فوتبال انگلیس در بیانیه‌ای گفت: این توافق جدید بین اتحادیه فوتبال انگلیس و لیگ برتر جام حذفی را تقویت می‌کند و به این تورنمنت بسیار خاص، آخر هفته‌ها را در تقویم شلوغ‌تر اختصاص می‌دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، لیگ برتر بودجه‌ای را که برای هرم فوتبال انگلیس فراهم می‌کند افزایش می‌دهد و ۳۳ میلیون پوند اضافی برای توسعه بازی‌های پایه می‌دهد.

لیگ برتر هم اکنون ۱۰۰ میلیون پوند به تیم‌های لیگ‌های پایین‌تر کمک مالی می‌کند.

ریچارد مسترز، مدیر اجرایی لیگ برتر گفت: این (سرمایه گذاری) تسهیلات را برای باشگاه‌های لیگ های پایین‌تر در سراسر کشور از طریق بنیاد فوتبال و صندوق ورزشگاه‌های لیگ برتر بهبود می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • پسروی آب دریا چالش بزرگ فراروی نیروگاه نکا