Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@04:30:54 GMT

واقعیت نرخ بیکاری در ایلام یا بازی با آمار؟!

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۹۶۱

واقعیت نرخ بیکاری در ایلام یا بازی با آمار؟!

سازمان برنامه و بودجه ایلام را در رده نخست بیکاری قرار داده است اما مسئولان ایلامی اصر بر آن دارند که نرخ بیکاری ۸.۷ مردم ایلام انتظار دارند مسئولان از بازی با آمار خودداری تا تصمیم‌گیران کشور چاره‌ای برای بیکاری در این استان بیندیشند. ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، اخیراً سازمان برنامه‌وبودجه کشور با انتشار آماری ، ایلام را  در رده نخست بیکاری کشور با 35.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد نرخ بیکاری واقعی قرار داده است.

مهارت‌ها در لرستان تقویت و به روز شود؛ خروج از بیکاری با کار و تلاشبیکاری در استان ایلام 4 درصد کاهش یافتسمنان| مهارت‌آموزی سربازان نقش مهمی در کاهش بیکاری و آسیب‌های اجتماعی دارد

مبنای آمار، آمار اعلامی مرکز آمار کشور است

انتشار این آمار با واکنش قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام مواجه و در پاسخ به انتشاردهندگان آمار سازمان برنامه‌وبودجه کشور در رسانه‌های استان اظهار داشت: مبنای آمار، آمار منتشر شده  مرکز آمار کشور است.

عدم پذیرش آمار اعلامی سازمان برنامه‌وبودجه کشور توسط استاندار ایلام موجب آن شد تا روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام نیز رسماً  پذیرش آمار سازمان برنامه‌وبودجه کشور را بی مبنا عنوان کنند.

ایلام جزو 6 استان برتر کشور در وضعیت کاهش بیکاری است

روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام در دلایل عدم پذیرش آمار سازمان برنامه‌وبودجه کشور بیان داشته است که تنها مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور مرکز آمار ایران است. و به گواه داده‌های مرکز آمار ایران در بحث ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری، استان ایلام در دولت تدبیر و امید وضعیت مطلوب‌تری پیداکرده است.

روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام یادآرشده است؛ استانی که زمانی رتبه یک بیکاری کشور را در قبل از دولت تدبیر و امید به یدک می‌کشید امروز با نرخ بیکاری تک‌رقمی 8.7 درصد به رتبه 25 کشور نقل‌مکان پیداکرده و جزو 6 استان برتر کشور در وضعیت کاهش بیکاری قرار می‌گیرد.

 این مرجع اداری خاطرنشان کرده است: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان ایلام ظرف یکی دو سال گذشته تک‌رقمی شده و درروند کاهش بیکاری وضعیت مثبتی به خود گرفته است. به‌طوری‌که نرخ بیکاری استان در بهار 97 از عدد 11.9 به عدد 11.8؛ در تابستان 97 به عدد 10.6؛ در پائیز 97 و بعد به عدد 10.3؛ در زمستان 97 و سپس به عدد 9.4؛ در بهار 98 و درنهایت در تابستان 98 به عدد 8.7 درصد رسیده است.

نرخ بیکاری ایلام در تابستان امسال8.7

احمدخان محمدیان نیز در واکنش به آمار اعلامی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: بر اساس آمار منتشره توسط مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در تابستان امسال 8.7 درصد بوده است که نسبت به سال گذشته در همان فصل که 11.8 درصد بود، 3.1 درصد کاهش‌یافته است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: درزمینه‌ایجاد اشتغال در استان ایلام اقدامات بسیاری انجام‌شده است اما به دلایلی این تغییرات برای مردم قابل‌لمس نیست که مهم‌ترین را می‌توان افزایش تعداد شاغلان غیررسمی، افزایش جمعیت غیرفعال که عمدتاً جوانان هستند، ایرادات تعریف رسمی اشتغال، بالا بودن سهم اشتغال در بنگاه‌های خُرد، پایین بودن سطح دستمزد شاغلان، پایین بودن سهم اشتغال در بخش عمومی، حساسیت بیشتر به جمعیت بیکار جوان و عدم همسویی تحولات جمعیتی با افزایش اشتغال  را نام برد.

تسنیم، از آنجا که همواره تحلیل‌گران اقتصادی رابطه مستقیمی میان نرخ اشتغال و رشد اقتصادی تعریف کرده‌اند، به نظر می‌رسد گزارش‌های رسمی به طرز عجیبی در به تصویر کشیدن کاهش روند بیکاری در استان ایلام غلو می‌کنند.

استانی که از تورم 100 درصدی برخوردار است کاهش فعالیت‌های اقتصادی در آن زبانزده خاص و عام است، رکودی که در بسیاری از واحدهای تولیدی آن وجود دارد، نمی‌تواند از رشد اشتغال برخوردار باشد و نادیده گرفتن آمار رسمی سازمان برنامه و بودجه کشور که ساختار برنامه‌ریزی را عهده دار است و تاکید بر آمار مرکز آمار ایران که هر دو نهاد اداری از یک تشکیلات هستند نوبری است که استان ایلام خالق آن است.

مردم ایلام انتظار دارند مسئولان از بازی با آمار پرهیز کنند و اجازه دهند تا مسئولان کشوری از واقعیات و آنچه به این مردم می‌گذرد مطلع شوند تا برای آن چاره‌ای بیندیشند.

انتهای پیام/891/ز

R7718/P1549/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: بخش تعاون یکی از فعال‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است و در راستای شعار سال باید بخش تعاونی تقویت شود، سال گذشته حوزه تعاون روستایی شهرستان همدان در زمینه توزیع میوه و کالاهای اساسی عملکرد خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعاونی‌ها نقش اساسی در اشتغال‌زایی دارند و اجرای طرح «هر تعاونی یک طرح اشتغال‌زایی»، کمک بزرگی به توسعه و فعال شدن تعاونی‌ها است.

وی افزود: با ارزیابی و برنامه‌ریزی تعاونی‌ها باید تلاش شود زمینه تولید و اشتغال‌زایی را فراهم کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان خاطرنشان کرد: تعامل بخش دولتی، تعاونی و خصوصی کمک بزرگی به توسعه اقتصادی کشور است و باید از ظرفیت‌های خوب همدان در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در تعاونی‌ها استفاده شود.

ربانی‌مهر اضافه کرد: بخش تعاونی از سیاست‌های اصلی و راهبردی کشور در راستای توسعه اقتصادی است، باید از بخش تعاون رفع مظلومیت شود تا بتوان مردم را به مشارکت در طرح‌ها و برنامه‌های بخش تعاون تشویق کرد.

کد خبر 746798

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی