Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@01:27:07 GMT

سه جلد کتاب شاعر اهل بانه رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۹۷۱

سه جلد کتاب شاعر اهل بانه رونمایی شد

در این مراسم نیشتمانی تازه ی شیعرم، که شی شیعرم بارانییه و کوردانی سوران ابن شاعر و نویسنده با حضور جمع زیادی از نویسندگان، شاعران کردستانی و فعالان فرهنگی و ادبی در تالار رازاوه بانه رونمایی شد.

یکی از نویسندگان در این مراسم گفت: ارتباط زبان و مکان در بین رویدادها، ارتباط بین عناصر شعری، ارتباط بین رویدادهای طبیعی و احساسان ساده و ارتباط همنشنی بین رویدادها در شعرهای کریم دافعی دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم اسماعیلی(شه مال) افزود: اشعار این شاعر کارکردهای متفاوتی دارند که نشان از توانایی شاعر در نوشتن است دراشعار وی حالتی از تقابل وجود دارد و پارادکس معنایی ایجاد می کند و شعری پرادکسی کال شکل می گیرد.

وی اظهار داشت: در بخشی از شعرهای این شاعر حالتی از همراهی و عاطفی ایجاد می شود و  عناصر من، تو، سایه کارکردی عاطفی زیبا و منظم ایجاد می کند.

نویسنده اهل بانه هم با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در کمین جوانان قرار گرفته که باید با ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و نوشتن خطرات این آسیب ها را به حداقل برسانیم.

کریم دافعی افزود: مردم کردستان همیشه و در همه شرایط حامی شاعران و نویسندگان هستند که در بسیاری از شرایط و مکان ها  حمایت خود را نشان دادند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۷۳ کتاب شعر و داستان نوشته ام که تنها ۱۵ اثرم به چاپ رسیده است و امیدوارم بتوانم کتاب های دیگر را نیز به چاپ برسانم.

کریم دافعی در سال ۱۳۳۹ در شهرستان سردشت به دنیا آمد و تاکنون بیش از ۷۰۰ اثر شعر و داستان نوشته که ۷۳ اثر به شیوه کتاب در آمده و ۱۵ اثر وی به چاپ رسیده و بسیاری از آثار این نویسنده و شاعر به دلیل مشکلات مالی هنوز به چاپ نرسیده است.

برخی از آثار وی شامل شه یدایی، یاخی، غه ربیانه، پایزه خه م، آوازکانی کازیوه، وه رزی پینجه م، راپه رین، لیک دابران، بونی، کوچ دی، له شاراوه، ئه م خاکه بونی تو ده دا و نیشتمانی مه رگ آشنا است.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آسیب های اجتماعی استان کردستان اعتیاد جامعه مشکلات مالی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، از طریق کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ روانه بازار می‌شود.

فرماندار و اکیپ‌های نظارتی به منظور بررسی شرایط تهیه و توزیع گوشت مرغ و شرایط بهداشتی آن شب گذشته بازدیدی از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان به عمل آوردند.

گوشت مرغ یک از مواد خوراکی ست که با توجه به مصرف زیاد آن توسط خانوار لزوم رعایت نکات بهداشتی و سلامت آن بسیار حائذ اهمیت است به همین دلیل انجام نظارت‌های دقیق از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار شهرستان بانه در بازدید خود از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان و با اشاره به تولید سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در شهرستان گفت: شهرستان بانه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در استان کردستان است و خوشبختانه علاوه بر تامین نیاز شهرستان بخشی از تولید به استان‌ها و شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.

درویشی در ادامه با مثبت عنوان کردن رعایت نکات بهداشتی با توجه به ارزیابی کارشناسان بهداشتی گفت: امید است این روند ادامه دار باشد تا بتوان محصولی سالم تحویل همشهریان داده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود
  • ارتباط چشمی چیست و چطور در آن مهارت پیدا کنیم؟
  • وحشت صهیون از قرآن
  • «دیوان میرزا صالح تبریزی» در سوره‌مهر منتشر شد