Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@22:37:57 GMT

واکنش ترامپ به پیروزی جانسون در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۸۰۳۵

ساعت24-«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا از پیروزی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و حزب حاکم «محافظه‌کار» آن کشور در انتخابات پارلمانی استقبال و ابراز خوشحالی کرد

ترامپ بامداد جمعه در پیامی توئیتری و پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی انگلیس نوشت: گویی یک پیروزی بزرگ برای بوریس در راه است.


به نوشته روزنامه دیلی میل، جانسون تلاش کرد تا در روزهای منتهی به انتخابات نشان دهد که ارتباطاش با ترامپ کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نگران بود که این ارتباطات به اعتبار و جایگاه انتخاباتی‌ اش لطمه بزند.

ترامپ در میان انگلیسی‌ ها محبوبیتی ندارد و ارتباطات نزدیک جانسون نقطه ضعفی برای نخست وزیر انگلیس به شمار می‌آید.

جانسون پس از آنکه نتوانست در موعد مورد نظرش یعنی ۳۱ اکتبر (۹آبان) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند، برگزاری انتخابات زودهنگام را برای تحکیم موقعیت سیاسی خود و به تحقق برگزیت مطرح کرد.

بر اساس آخرین نتایج شمارش آرا تا این لحظه، حزب محافظه‌کار با کسب ۳۲۹ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام توانسته است به عنوان حزب پیروز در پارلمان انگلیس برای پنج سال دیگر و بدون نیاز به تشکیل ائتلاف با احزاب کوچک‌تر سکان دولت را به دست بگیرد.

حزب کارگر با از دست دادن  ۵۵ کرسی شکست سنگینی را تجربه کرد و موفق شد تنها ۱۹۵ کرسی به‌ دست آورد. همچنین حزب لیبرال دموکرات ۸ کرسی ، حزب ملی اسکاتلند ۴۵ کرسی و سایر احزاب سیاسی و افراد مستقل تاکنون موفق به کسب ۲۱ کرسی شده‌اند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاردار ایران در مصاحبه با گاردین: تله جنگ اسرائیل برای غرب

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  از لندن، روزنامه گاردین با سید مهدی حسینی متین، کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس مصاحبه کرده است. در این مصاحبه کاردار ایران هشدار می دهد اگر اسرائیل، اشتباه دیگری مرتکب شود و باز هم به ایران و ایرانیان حمله کند، جمهوری اسلامی ایران این بار شدیدتر واکنش نشان خواهد داد. این روزنامه نوشت دیپلمات ایرانی می گوید نتانیاهو در صدد است جنگ را به سراسر خاورمیانه بکشاند که در صورت ورود غرب به این ماجرا، پیامدهای غیر قابل محاسبه برای منطقه و جهان خواهد داشت.
به نوشته گاردین، پس از حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه در اول ماه آوریل که به کشته شدن شماری از فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد، ایران در ابتدای هفته جاری با بیش از ۳۰۰ پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک به اسرائیل حمله کرد که اسرائیل و متحدانش گفتند تقریبا همه این حملات خنثی شد. این روزنامه نوشت مقامات اسرائیل وعده داده اند انتقام حمله را از ایران بگیرند، اما درباره جزئیات واکنش، سخن نمی‌گویند. به نوشته گاردین، حسینی متین، کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس هشدار می‌دهد خلاف واکنش پیشین ایران که ۱۲ روز طول کشید، پاسخ ایران به هرگونه ماجراجویی بعدی رژیم اشغالگر قدس، فوری، بدون هشدار پیشین و به مراتب قوی‌تر خواهد بود.
گاردین نوشت آمریکا و اتحادیه اروپا به خاطر حمله ایران به اسرائیل، تحریم‌ها بر ایران را افزایش می‌دهند و رهبران غربی از اسرائیل می‌خواهند خویشتنداری کند. این روزنامه نوشت نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس هم ضمن حمایت از اسرائیل، از نتانیاهو خواسته اند خویشتنداری کند. به نوشته گاردین، حسینی متین که از فوریه سال ۲۰۲۲، دیپلمات ارشد ایران در لندن به شمار می‌رود گفت ادعا‌ها درباره این که ایران با حمله به مراکز نظامی اسرائیل، مرتکب اشتباه راهبردی شد، زیرا افکار عمومی را از وضعیت غزه منحرف کرد، رد می‌کند. دیپلمات ایرانی می‌گوید غرب در خاورمیانه، اعتبار خود را از دست داده است و صلح در منطقه، فقط با خروج نیرو‌های بیگانه ممکن می‌شود. وی افزوده است غربی‌ها باید عاقلانه تصمیم بگیرند، زیرا نتانیاهو برای ادامه قدرت خود، در صدد است آنان را به دام جنگ بیندازد. به گفته حسینی متین، ایران پیش از حمله به اسرائیل، از دولت‌های غربی از جمله انگلیس خواسته بود تا در شورای امنیت، حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، محکوم و آتش بس فوری در غزه برقرار شود که چنین نشد.
به نوشته گاردین، حسینی متین گفت: دیوید کامرون، این هفته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گفت در صورت حمله دولتی به کنسولگری انگلیس در یک کشور، انگلیس با قدرت واکنش نشان خواهد، اما حاضر نشد حق ایران را واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری اش در سوریه، به رسمیت بشناسد. دیپلمات ایرانی همچنین درباره سخنان وزیر خارجه انگلیس مبنی بر احتمال مرگ هزاران نفر در پی حمله ایران، با رد ادعای دیوید کامرون وزیر خارجه کشور انگلیس گفت این انگلیس است که با تسلیح اسرائیل، در کشته شدن بیش از ۳۴ هزار فلسطینی در ۶ ماه اخیر دست دارد. به گفته حسینی متین، ایران به گونه‌ای حمله کرد تا مردم در اسرائیل آسیب نبینند.

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • کاردار ایران در مصاحبه با گاردین: تله جنگ اسرائیل برای غرب
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف