Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@08:04:59 GMT

پایداری جو آرام در اکثر مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۸۰۹۶

پایداری جو آرام در اکثر مناطق کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر اعلام کرد: امروز در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوب البرز بارش باران و برف و در جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

صادق ضیائیان افزود: در بعدازظهر امروز در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش پراکنده رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش نسبی غلظت آلاینده های جوی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعدازظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید، ابتدا در مناطقی از جنوب و جنوب غرب بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد آغاز می شود و با گسترش فعالیت های این سامانه به تدریج در دامنه های زاگرس، غرب و دامنه های جنوبی البرز نیز بارش باران  و در مناطق سردسیرو کوهستانی آنها بارش برف رخ می دهد.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع  سازمان هواشناسی از اواخر روز دوشنبه با شمالی شدن جریانها در غرب دریایی خزر، ابرناکی و بارش باران در گیلان، غرب مازندران و اردبیل رخ خواهد داد و سه شنبه در اغلب مناطق کشور این سامانه فعال خواهد بود. همچنین شدت فعالیت این سامانه در روزهای دوشنبه و سه شنبه در جنوب، جنوب غرب و زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و سه شنبه غرب دریای خزر مواج است.

بنا به گفته وی آسمان تهران نیز امروز نیمه ابری خواهد بود که به تدریج بر میزان ابر اضافه خواهد شد و گاهی بارش پراکنده باران را شاهد خواهیم بود.  

ضیائیان ادامه داد: امشب آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری و دارای مه رقیق است.  آسمان تهران در روز شنبه صاف تا کمی ابری خواهد بود و دمای هوای تهران در بیشترین زمان ۷ درجه و در کمترین دما به سه درجه می رسد. دمای تهران در نخستین روز هفته آینده ۱۰ درجه و در گرمترین دما یک درجه خواهد بود.
 

کد خبر 4796283 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی بارش باران شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه آلودگی هوا معلولان دستگیری سارق وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی شهر تهران نیروی انتظامی سیدابراهیم رئیسی آتش نشانی اغتشاشات ایران پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز (۲۹ فروردین) در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این روز بیشینه بارش در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب، جمعه (۳۱ فروردین) در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی، شنبه (۱ اردیبهشت) و یکشنبه (۲ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس شمالی و مرکزی بارش رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج و طوفانی و پنجشنبه و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۳۱ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شکستن رکورد بارش۱۰ایستگاه بارانسنجی جنوب سیستان وبلوچستان
  • بارش باران و آبگرفتگی در معابر جاسک + فیلم
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود
  • مدیران سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب به خط شدند
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران