Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@23:42:36 GMT

تقدیر از چهره‌های مستند ساز در سینما حقیقت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۸۱۱۶

‍‍‍‍‍‍

در سیزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت از دو چهره برجسته مستندسازی تقدیر شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در چهارمین روز این جشنواره بیش از ۵۰ فیلم مستند در شش سالن پردیس سینمایی چارسو روی پرده رفت.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جشنواره سینما حقیقت مستند سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما درباره حمایت رسانه ملی از مستندهای رادیویی در سخنانی عنوان کرد: حوزه مستند شامل موضوعات متنوع می شود و تولیدات همکاران ما در رادیو می تواند در مسیر تحول منجر به اتفاقات خوبی شود. انتظار این است که مستندسازان پیشرفت‌های این نظام را به تصویر بکشند و رسانه ملی آمادگی کامل برای حمایت از این تولیدات را دارد.

وی ادامه داد: موضوعات متنوع مستندسازی در قالب ۱۲ کارگروه تخصصی قرارگاه محتوایی آمده است. اگر این موارد به جد در اولویت قرار بگیرد، تولیدات مستند حتما به پیشبرد تحول محتوایی در سازمان کمک می کند.

جبلی درباره ارزیابی اش از روند رو به رشد جشنواره ها در رادیو بیان کرد: هدف و نفس جشنواره ها، ایجاد رقابت بین همکاران است و برای ارتقای کیفیت محصولات هر چقدر که جشنواره ای بتواند به این هدف کمک کند و افراد بیشتری را درگیر خود کند، منجر به نتایج درخشان و ارتقای کیفیت مطلوب می شود.

رییس سازمان صداوسیما به اهمیت جشنواره «پژواک» اشاره و درباره بین المللی شدن آن عنوان کرد: جشنواره رادیویی «پژواک» از این جهت اهمیت دارد که ما توانایی ها و استعدادهای فراوانی در این حوزه و همچنین حوزه مستندسازی در رادیو داریم، طی ۲ دوره ای که این جشنواره برگزار شده است، خیلی خوب توانسته بدرخشد. بسیار امیدوار و خوش بین هستم که جشنواره پژواک گسترده تر شود و حالا اینکه بین المللی شود و بتواند آثاری را از خارج از ایران دریافت کند، باید بررسی شود.

رییس سازمان صداوسیما در پایان عنوان کرد: نتایجی را که طی ۲ دوره برگزاری جشنواره «پژواک» مشاهده کردم، باعث شد امیدوار شوم که دوره سوم هم با حضور همکاران داخل سازمان و حتی همکارانی که در بیرون از سازمان علاقه مند به کار تولید مستند رادیویی هستند، اتفاقات خوبی را رقم بزند و در نهایت جشنواره گسترده‌تر شود و از آثار علاقه‌مندان بیرون از سازمان هم در رادیو بیشتر استفاده شود.

رادیو به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار مستند رادیویی در سطح ملی و ایجاد رقابت سازنده بین مستندسازان و همچنین کشف و رشد استعدادهای حوزه برنامه سازی، سومین جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» را برگزار می کند.

مستندهایی که با رویکردی خلاقانه و نوآورانه بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، عدالت‌ و عدالت خواهی، تقویت روحیه و احساس هویت و انسجام ملی، توجه به سبک زندکی ایرانی-اسلامی و همین طور فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی (‏با رویکرد هدایت فرهنگی) تأکید می‌کنند، در این جشنواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

کد خبر 6082335 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند
  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • مستند‌ساز لرستانی برگزیده جشنواره سراسری مدرسه عشق
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم