Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ماریا زاخارووا: واشنگتن گام‌هایی برداشته است که در روابط بین المللی معاصر ناروا هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایتارتاس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری گفت: ناتو به افزایش تنش‌ها در همه مناطق ادامه می‌دهد و تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه نارواست.
ماریا زخارووا افزود: اجلاس ناتو در لندن مؤید آن است که هدف سیاست‌های ناتو، افزایش تنش‌ها در همه مناطق از جمله فضا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: ناتو همان سیاستی را که در اجلاس‌های ولز، ورشو و بروکسل تأیید و اتخاذ شد، دنبال می‌کند؛ (سیاستی) که هدفش افزایش تنش‌ها و تضمین سلطه ناتو بر همه مناطق است – روی زمین، هوا، دریا و فضای سایبری.
به گفته این دیپلمات روس، تا جایی که ما درک می‌کنیم، متحدان ناتو، تقاضای آمریکا برای افزایش مخارج نظامی خود را پذیرفته اند. میخواهم به این موضوع اشاره کنم که مخارج نظامی آن‌ها در مجموع، بیش از نیمی از مخارج جهانی را تشکیل می‌دهد و بیش از 20 برابر مخارج نظامی روسیه است.
وی خاطرنشان کرد: ناتو به فکر فراتر رفتن از حوزه جغرافیایی مسئولیت خود به ویژه با تمرکز بر چین بوده است. ناتو در حال افزایش فعالیت‌های خود در زمینه فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، و فناوری‌های پیشرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: اینکه ناتو، تعهد خود را به حفظ و تقویت کنترل موثر تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه (تسلیحات)، تایید می‌کند، این حس را به انسان می‌دهد که صرفاً تبلیغات محض است.  
وی خاطرنشان کرد: در حالی که ناتو بر موافقت بی سر و صدای خود با تخریب «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» از سوی واشنگتن، سرپوش می‌گذارد، این اتحاد همچنان به اصرار بر گسترش اتهامات بی اساس علیه روسیه و در واقع اجتناب از برداشتن گام‌های متقابل در پاسخ به تلاش‌های روسیه برای حفظ پیش بینی پذیری و خویشتن داری در زمینه دفاع موشکی، ادامه می‌دهد.
اجلاس ناتو به منظور بزرگداشت هفتادمین سالگرد این اتحاد، در 3 و 4 دسامبر در لندن برگزار شد. کشور‌های عضو ناتو روسیه را یکی از تهدید‌های مهم امنیتی علیه خود خواندند و خواهان تقویت سیاست بازدارندگی و همچنین بهبود گفتگو با مسکو، شدند. برای نخستین بار در تاریخ ناتو، در این اجلاس، تهدید‌هایی که از چین نشأت می‌گیرد، مورد بحث قرار گرفت.
شرکت کنندگان در این اجلاس طی بیانیه ای، اعلام کردند: ما فضا را - ضمن شناخت اهمیت آن در حفظ امنیت ما و در مقابله با چالش‌های امنیتی- یک حوزه عملیاتی برای ناتو اعلام کرده ایم و این در حالی است که قوانین بین المللی را نیز تأیید می‌کنیم.
زاخارووا افزود: واشنگتن گام‌هایی برداشته است که در روابط بین المللی معاصر ناروا هستند، آنگاه که آنکارا را به دلیل خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-400 روسیه، تحت فشار گذاشت. روابط میان دو کشور مستقل به اظهارنظر یک کشور مستقل سوم نیاز ندارد، اما در مناقشاتی که پیش آمده، شاهد کنایه‌هایی به خود بوده ایم.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما معتقدیم چنین مناقشاتی ناروا هستند، زیرا این فشاری آشکار است. نمونه‌های دیگری از فشار واشنگتن بر تعدادی از کشور‌ها نیز وجود دارد و تنها در ارتباط با ترکیه، اس-400 و مسائل مربوط به روسیه نیست. سیاست فشار تحریم یا ارعاب در نظام موجود ساختار روابط بین الملل، نارواست.
روز چهارشنبه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در ارتباط با عملیات نظامی آنکارا در شمال شرقی سوریه و خرید سیستم‌های دفاع هوایی اس-400 از روسیه، یک بسته تحریمی علیه ترکیه و بخش مالی آن اِعمال کرد. اکنون این لایحه می‌بایست برای بررسی به سنا ارسال شود. مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای مشابه را در اواخر ماه اکتبر تصویب کرده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ناتو افزایش تنش مناطق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود

نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، دکتر علی اکبر احمدیان، بنابر دعوت دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، نیکولای پاتروشف، در رأس یک هیات بلندپایه‌ی امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس" عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهند شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه‌گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقاء و توسعه‌ی روابط دوجانبه، منطقه¬ای و بین¬المللی، آقای دکتر احمدیان با همتایان خود از کشور‌های روسیه، برزیل، افریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدار‌های جداگانه‌ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن¬پترزبورگ، با سابقه‌ای بیش از یک دهه، از معدود رویداد‌های امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی‌های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه¬گرایی غرب، بویژه امریکا در عرصه‌ی امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایت¬گری و روایت¬سازی مستقل در این ساحت می‌باشد.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته‌ی این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد. اطلاعات بدست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه ۴/۲/ ۱۴۰۳ در سن پترزبورگ آغاز بکار می‌کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولت ها، مسئولین امنیتی و رسانه‌های منطقه‌ای و جهان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • خطر واگرایی و افتادن ارمنستان در دامان غرب/ بررسی اهداف ناتو در قفقاز جنوبی و تبعات آن برای ایران
  • خطر واگرایی و افتادن ارمنستان در دامان غرب/ بررسی اهداف تحرکات ناتو در قفقاز جنوبی و تبعات آن برای ایران