Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@10:49:50 GMT

افزایش نرخ بیکاری سوئیس

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۸۲۵۹

افزایش نرخ بیکاری سوئیس

نرخ بیکاری سوئیس تا پایان ماه نوامبر به ۲.۳ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تا پایان ماه نوامبر امسال نرخ بیکاری در سوئیس به ۲.۳ درصد افزایش پیدا کرده است که نسبت به ماه قبل آن ۰.۱ درصدبیشتربوده و بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور طی پنج ماه اخیر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت شمار افراد فاقد شغل در مقایسه با ماه قبل ۴۶۴۶  نفر بیشتر شده و به ۱۰۶ هزار و ۳۳۰ نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار افراد بیکار در سوئیس ۴۱۴۴  نفر کاهش داشته است که معادل ۳.۸  درصد کل جمعیت بیکاران است.

همچنین تا پایان ماه اکتبر شمار افراد جویای شغل ۵۹۳۲  نفر افزایش داشته و به ۱۸۲ هزار و ۴۲۷  نفر رسیده است اما در مقایسه با سال گذشته این رقم ۷۷۸۵  نفر کمتر شده است که معادل ۴.۱ درصد از کل جمعیت افراد جویای شغل است.

در بین جوانان، نرخ بیکاری افراد ۱۵ تا ۲۴ سال سوئیسی بدون تغییر نسبت به رقم ثبت شده در ماه قبل به ۲.۳ درصد تا پایان ماه نوامبر رسیده است که کمترین رقم در طول هشت ماه اخیر محسوب می‌شود. طی این مدت شمار بیکاران جوان سوئیسی با ۰.۳  درصد کاهش (معادل ۳۲  نفر) به ۱۱ هزار و ۹۶۰  نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اما شمار جوانان بیکار سوئیسی ۸.۱  درصد (معادل ۱۰۶۰  نفر) کمتر شده است.

نرخ بیکاری تعدیل شده که عوامل متغیر فصلی را نیز در محاسبه نرخ بیکاری در نظر می‌گیرد تا پایان ماه نوامبر در سطح ۲.۳ درصدی قرار گرفته است که نسبت به ماه قبل خود تغییری نکرده است.

متوسط نرخ بیکاری سوئیس از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۸ برابر با ۳.۲۲ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به ۵.۷۰ درصد ژانویه ۱۹۹۷ و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز ۱.۵ درصد می ۲۰۰۱ بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیکاری سوييس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل دربانی با اشاره به آخرین آمار تردد در استان تهران گفت: مجموع ترددها از ابتدای شروع طرح نوروزی تا روز ۷ فروردین ۳۸ میلیون و۳۹۴ هزار و ۲۴۶ مورد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد را تجربه کرد.

وی در ادامه با اشاره به میزان تردد وسایل نقلیه در تهران بیان کرد: تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان تهران ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۸۳ مورد است که تاکنون ۴ میلیون ۶۲۶ هزار و ۶۷ خودرو از استان خارج شدند. همچنین ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ مورد حجم تخلفات ناشی از سرعت است که این تخلفات رشد ۴۸ درصدی را نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

دربانی در ادامه با اشاره به آمار تلفات و مجروحین ناشی از تصادفات رانندگی استان تهران در ایام نوروز اذعان کرد: تعداد تلفات ناشی از تصادفات برون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین، ۱۰ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را به خود اختصاص داده است. همچنین مجموع تلفات ناشی از تصادفات درون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۲۰ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش را تجربه کرد.

دبیر شورای ترافیک استان تهران در ادامه افزود: تعداد مجروحین تصادفات رانندگی برون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۱۳۲ نفر که نسبت به مدت مشابه ۱۸ درصد کاهش را تجربه کرد. همچنین تعداد مجروحین تصادفات رانندگی درون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۷۶۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه ۹ درصد کاهش داشته است.

دربانی در پایان خاطرنشان کرد: آمار جابجایی مسافر در پایانه‌های مسافربری ناوگان اتوبوس از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ماه تعداد چهارصد و چهل و دوهزار و ششصد و چهل و نه نفر در قالب ۳۶۷۴۱ سفر (اتوبوس، مینی بوس و سواری) از مبدا استان تهران به اقصی نقاط کشور جابجا شدند و همچنین تعداد دویست و هفتاد و پنج هزار و صد و هفده نفر مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری به استان تهران وارد شدند.

کد خبر 6064197

دیگر خبرها

  • تردد نوروزی بیش از ۴۱ میلیون خودرو در تهران
  • محاسبه جالب یک اقتصاددان درباره نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳/ قاسمی: قیمت دلار چند درصد گران می‌شود؟
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است
  • بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید