Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای یاهونیوز پنجشنبه شب گزارش داد 50 نفر از گروه فعالان محیط زیست موسوم به «صلح سبز» که در این اقدام مشارکت داشتند و در نمای ساختمان اتحادیه اروپا وسایل دودزا و تصویر آتش نصب کرده بودند، دستگیر شدند.

براساس این گزارش، ساعاتی پیش از نشست مقام‌های اتحادیه اروپا برای بحث درباره برنامه مقابله با گرمایش جهانی، فعالان محیط زیست با لباس قرمز و مجهز به ابزار بالا رفتن از ساختمان، در مقابل مقر این اتحادیه در بروکسل تجمع کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی تظاهرکنندگان گفت که این افراد از یک نردبان آتش‌نشانی برای بالا رفتن از نمای ساختمان اتحادیه اروپا استفاده کردند و غذای کافی برای دو روز خود را به همراه دارند.

آن‌ها نمای ساختمان را با تصویر شعله‌های آتش پوشاندند و پس از روشن کردن وسایل دودزا صدای آژیر نیز از بلندگو پخش کردند.

پیشتر نیز تعدادی از اعضای این گروه هنگامی که بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس راهی کاخ باکینگهام برای گرفتن حکم نخست‌وزیری از ملکه انگلیس بود، راه او را بستند.

اتحادیه اروپا به دنبال برنامه‌ای است که تا سال 2050 همه 28 کشور عضو آن تولید کربن خود را به صفر برسانند؛ اما کشورهای کم‌درآمدتر این اتحادیه نگران هستند که چنین برنامه‌ای به اقتصاد آن‌ها آسیب جدی برساند.

«اورسولا فون در لین» روز چهارشنبه طرح موسوم به «توافق سبز اروپایی» را رونمایی کرد که 100 میلیارد دلار به کشورهای متکی به سوخت فسیلی در اتحادیه کمک می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الخلیفی و چفرین: باور کنید سوپرلیگ را شکست دادیم!‏

به گزارش "ورزش سه"، حملات نهادهای فعلی فوتبال اروپا به پروژه سوپرلیگ که از آن به ‏عنوان پروژه ساخته و پرداخته شده توسط فلورنتینو پرز یاد می‌شود ادامه دارد. امروز ‏الکساندر چفرین و ناصر الخلیفی به عنوان روسای مهم‌ترین نهادهای قاره‌ای فوتبال در ‏اروپا حملاتی تند علیه سوپرلیگ انجام دادند. ‏

چفرین که در همایشی در پرتغال حاضر شده بود مهم‌ترین بخش صحبتهای خود در این ‏همایش را به ایده سوپرلیگ اختصاص داد و گفت فوتبال نمی‌تواند و نباید به سود ‏باشگاه‌هایی باشد که از مزایای بیشتر برخوردارند. ‏

چفرین که به صورت ویدیویی در افتتاحیه اجلاس باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال پرتغال ‏صحبت می‌کرد گفت:" این همایش فرصت خوبی است تا بار دیگر به ههمه کسانی که ‏می‌خواهند هرم فوتبال را واژگون کنند این پیام را بفرستیم که در فوتبال ما بیش از هر ‏زمان دیگری متحد هستیم. باید برای مقابله با تهدید مدافعان ایده موسوم به سوپرلیگ ‏هوشیار و متحد باشیم. یوفا به همه باشگاه‌ها فکر می‌کند نه فقط نخبه‌ها. در تمام ‏سطوح این هرم، شایستگی ورزشی است که اهمیت دارد و لیگهای ملی و جامهای حذفی ‏باید تنها راه رسیدن باشگاه‌ها به رقابتهای اروپایی باشد و نه داشتن مزایای بیشتر. هر ‏چیزی غیر از این بر خلاف ذات فوتبال است". ‏

ناصر الخلیفی، رئیس پاری سن ژرمن و ریاست اتحادیه باشگاه‌های اروپا، هم در این ‏نشست صحبتهایی مشابه ایراد کرد و گفت:" هدف همه ما این است که در کنار هم ‏کاری کنیم تهدید سوپرلیگ دیگر هرگز مجال مطرح شدن پیدا نکند. اتحادیه باشگاه‌های ‏اروپا در کنار اتحادیه لیگهای اروپایی نقش مهمی در متوقف کردن ایده سوپرلیگ داشت و ‏اگر ما کنار می‌نشستیم و آنها موفق می‌شدند به معنای نابود شدن همه رقابتهای ملی ‏بود". ‏

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • الخلیفی و چفرین: باور کنید سوپرلیگ را شکست دادیم!‏
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • «محفل» ۱۰۰ هزار نفری از نمای نزدیک
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف