Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@17:16:56 GMT

استاد "بردری" دوتارنواز قدیمی خراسان درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۸۳۱۰

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب گفت: استاد رمضان سلمانی (بردری) استاد دوتار نواز شمال خراسان رضوی سالها  در صحنه موسیقی قد کشید و در نهایت پس از ابتلای به فراموشی و بیماری آلزایمر قد خمید و روحش پر کشید و دوتار را برای زمینیان باقی گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا محمدی افزود: استاد سلمانی در اجراهای مختلف استانی و کشوری بر صحنه ایستاد تا شادمانی را به مردم کشورش هدیه کند و درگذشت او ضایعه بزرگی برای جامعه موسیقی کشور است.
وی ادامه داد: رمضان سلمانی (بردری) در سال ۱۳۰۷ متولد شد، او دوتار را نزد "رحیم خان بخشی" فرا گرفت و از قدیمی ترین روایتگران موسیقی کرمانجی منطقه به شمار می رفت. او ساکن روستای بردر از توابع باجگیران بود و به همین خاطر او را بیشتر با نام رمضان بردری می شناختند.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد سلمانی صبح روز ۲۱ آذرماه به رحمت خدا رفت و قرار است امروز جمعه ساعت ۱۲ ظهر پیکر این هنرمند از محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان با حضور هنرمندان تشییع و در باغ بهشت این  شهر به خاک سپرده شود.


محمدی اضافه کرد: نمونه اثر صوتی و تصویری استاد سلمانی در دو پرونده موسیقی ثبت شده در فهرست نمونه میراث ملموس یونسکو استفاده شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از شهرستان بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده سپاه شهرستان بردسکن گفت: سال گذشته به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی این جهیزیه‌ها به ارزش هر سری ۲۵ میلیون تومان تهیه و اهدا شد.
سرهنگ علیرضا جنیدی افزود: در فروردین ماه امسال نیز ۱۰ سری جهیزیه شامل بیش از ۱۰ قلم کالا به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان نیز به زوج‌های جوان نیازمند واجد شرایط اهدا شد. 

گلایه فرماندار بردسکن از استقبال نکردن روستاییان از تسهیلات طرح مقاوم سازی
علی دهقان‌زاده فرماندار بردسکن حساب ۱۰۰ امام را یک حساب پویا و زنده و دانست و گفت تاکنون بنیاد مسکن توانسته است در گره گشایی از مشکلات مردم در حوزه مسکن موفق عمل کند.
 وی افزود: با توجه به اینکه دولت تسهیلات مقاوم سازی را با بهره ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل مسکونی به روستا‌ها ختصاص داده است ولی متاسفانه روستاییان از این فرصت ایجاد شده استقبال نمی‌کنند. 
وی اظهار داشت با توجه به اینکه گسل درونه بزرگترین گسل ایران و هرگاه ممکن است فعال و منطقه را تهدید کند می‌طلبد روستاییان عزیز از تسهیلاتی که در راستای مقاوم سازی منازل مسکونی با نرخ ۵ درصد تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان است استفاده کنند.

خالی بودن بیش از ۲۰ درصد پست‌های ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان 
معاون توسعه مدیریت منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در بردسکن گفت: بین ۲۰ تا ۳۰ درصد پست‌های ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان خالی است.
 مهندس مهدی ذبیحی در حاشیه معارفه علیرضا موذن به عنوان اولین سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان بردسکن افزود: از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی تاکنون در ۲۷ شهرستان اداره و نمایندگی راه و شهرسازی ایجاد شده است و تمام تلاش ما بر این است که در شش ماهه اول امسال در دیگر شهرستان‌های استان نمایندگی راه و شهرسازی استقرار و شروع به کار کند.
 وی عنوان کرد در بسیاری از شهرستان‌های استان کمبود نیروی انسانی داریم و امسال مجوز ۵۰ نیروی انسانی برای مجموعه ادارات راه و شهرسازی استان اخذ شده است که تا پایان امسال این تعداد گزینش و در محل کار خود مستقر خواهند شد. 


استقرار نمایندگی راه و شهرسازی دربردسکن
در جلسه‌ای با حضور معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، فرماندار بردسکن، معاونت عمرانی فرماندار، بخشداران مرکزی، انابد و شهرآباد و اعضای شورای مسکن این شهرستان مهندس علیرضا موذن به عنوان اولین سرپرست نمایندگی راه و شهرسازی بردسکن معرفی شد.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • راز و رمزهای موسیقی سنتی خراسان: پیوندی فرامرزی از اعماق تاریخ
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت درگذشت استاد برجسته جودو
  • پدر جدوی خراسان رضوی درگذشت/ پیام تسلیت فرمانده سپاه
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) درگذشت استاد جودوی خراسان رضوی را تسلیت گفت 
  • خبر‌های کوتاه از شهرستان بردسکن
  • پدر جودو خراسان رضوی درگذشت