Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین خواستار خواستار ایجاد توازن جغرافیایی در میان کارکنان سازمان ملل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «کاظم غریب آبادی» نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در نشست مشترک کمیسیون مواد مخدر و کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری سازمان ملل خواستار ایجاد توازن جغرافیایی در میان کارکنان سازمان ملل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با استقبال از انتخاب «غدا والی» از مصر به عنوان مدیر اجرایی جدید دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل و قدردانی از تلاش‌های «یوری فدوتوف» مدیر فعلی این دفتر، بر اهمیت در دسترس بودن یک بودجه ثابت، قابل پیش‌بینی و کافی برای دفتر مقابله، برای تقویت ارائه کمک‌های فنی از سوی این نهاد به کشور‌های درحال توسعه تاکید کرد.

سفیر کشورمان ضمن ابراز نگرانی عمیق از چالش‌های مالی پیش روی هیات بین‌المللی کنترل مواد مخدر و دبیرخانه آن به دلیل کمبود بودجه عمومی، که بر توانایی‌های آن در تضمین نظارت بر اجرای معاهدات کنترل مواد مخدر اثر می‌گذارد، اظهار داشت: ضروری است تا ترتیبات مالی و اداری لازم برای تضمین استقلال کامل مالی و فنی هیات و قادر ساختن آن برای انجام وظایفش ذیل معاهدات مربوطه، اتخاذ گردد.

نماینده دائم ایران در همین راستا تاکید کرد که دریافت هرگونه کمک داوطلبانه ازسوی هیات، بایستی کاملا شفاف و در راستای ماموریت‌های اساسنامه‌ای آن باشد.

سفیر کشورمان در ادامه افزود: کشور‌های عضو انتظار دارند تا دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل پیش از معرفی و اجرای هر نوع برنامه و ابتکار جدید در سطوح زیر منطقه‌ای و جهانی و در مورد فعالیت‌های جاری و برنامه ریزی شده، با آن‌ها مشورت کند.

غریب آبادی با ابراز نگرانی از برخی اطلاعات موجود در گزارش مدیر اجرایی دفتر مقابله درخصوص نسبت ترکیب جنسیتی کارکنان و همچنین عدم توازن جغرافیایی در کارکنان دفتر، اظهار داشت: متاسفانه، تلاش ملموس و موثری از سوی دفتر برای افزایش حضور نمایندگانی از کشور‌های درحال توسعه در ترکیب کارمندان مشاهده نمی‌شود.

او در این رابطه از مدیر اجرایی خواست تا ضمن ارائه یک برنامه جامع اقدام در این خصوص، تلاش‌های خود برای ایجاد توازن جغرافیایی در کارکنان دفتر مقابله، در تمامی سطوح را افزایش داده و نتایج مربوطه را نیز به دو کمیسیون ارائه دهد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مجلس اجلاس نماز سامانه فهما مجلس شورای اسلامی طرح ملی فهما فهما قرآن کریم کاظم غریب آبادی جمهوری اسلامی ایران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • آمادگی رفع نیاز فناورانه سازمان سنجش در مقابله با تقلب کنکور
  • پولتیکو: اوکراین احتمالاً بدلیل مشکلات روحی امسال شکست می‌خورد
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • امروز با خیام: ای بی‌خبران راه نه آنست و نه این