Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از تحولات یمن از تلاش سعودیها برای برقراری تماس با انصارالله و دفع حملات ائتلاف سعودی در شمال یمن حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام غربی فاش کرد عربستان ”خط تماس داغ“ با انصارالله برقرار کرده است تا احتمال بروز درگیری را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه به نقل از یک مقام آمریکایی افزود:‌سعودیها باید درک کنند که چالش هایی را که در جبهه های مختلف با آن روبرو هستند، کاهش دهند.

دفع حملات ائتلاف سعودی در شمال یمن
سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از دفع حملات ائتلاف سعودی را در شمال یمن خبر داد.
سحنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ارتش این کشور با موشک بالستیک تجهیزات لجستیکی و محل تجمع نیروهای ائتلاف سعودی را در شمال یمن هدف قرار داده است.
او گفت که نیروهای یمن اخیراً حمله زمینی گسترده ائتلا عربستان سعودی در استان «الجوف» (شمال) را دفع کرده‌اند و طی آن، ده‌ها تن از متجاوزان وابسته به این ائتلاف کشته یا زخمی شده‌اند.
این مقام نظامی دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعا) گفت در ابتدا حمله، نیروهای ائتلاف با پوشش هوایی جنگنده‌ها (30 حمله هوایی) توانستند 16 ساعت پیشروی کنند که با حمله موشکی به پشت خطوط درگیری، این حمله دفع شد.
سرتیپ سریع در مورد این حمله موشکی گفت: «در استان الجوف، نیروها و تجهیزات کمکی ائتلاف متجاوز را با موشک بالستیک از نوع قاصم هدف قرار دادیم که بر اثر این حمله موشکی، ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند».

حملات موشکی و توپخانه‌ای عربستان به استان «صعده»
منابع یمنی از حملات موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی در استان «صعده» خبر دادند.
به گزارش شبکه المسیره، نظامیان سعودی، روستاهای مرزی یمن در استان صعده را گلوله‌باران کردند.
بر اساس این گزارش، متجاوزان روستاهای بخش مرزی رازح در استان صعده را با توپخانه و راکت هدف قرار دادند.
خبر دیگر اینکه هشت نیروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که در اسارت متجاوزان بودند، در عملیات مبادله اسیران آزاد شدند.

افزایش قربانیان ناشی از انفجار مین
قربانیان غیر نظامی انفجار مین‌های کار گذاشته شده توسط متجاوزان و مزدوران شان به ویژه در مناطق مرزی یمن نیز افزایش یافته است.
همزمان با افزایش تلفات انسانی ناشی از ائتلاف سعودی اماراتی به یمن قربانیان غیر نظامی انفجار مین های کار گذاشته شده توسط متجاوزان و مزدوران شان به ویژه در مناطق مرزی یمن نیز افزایش یافته است.

انهدام اکثر بیمارستان‌های صعده در یمن
اوضاع درمانی و بهداشتی استان صعده یمن به خاطر حملات مکرر متجاوزین آل سعود و همپیمانانش به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این استان بسیار بغرنج است.
آمارهای موجود حاکیست که بیشتر از 30 بیمارستان و درمانگاه این استان در حمله هوایی آل سعود منهدم یا دچار خسارات شدیدی شده است.
از سوی دیگر، بیمارستان‌ها یا درمانگاه‌هایی که از این حملات سالم مانده اند نیز به خاطر محاصره یمن از سوی رژیم جنایتکار آل سعود و مزدوران و همپیمانانش، با کمبود شدید دارو، پزشک، کادر درمانی، دستگاهها و تجهیزات پزشکی مواجهند این در حالی است که به خاطر حملات آل سعود، هر روز به تعداد مجروحان و بیمارانی که به این مراکز مراجعه می کنند، افزوده می شود که به همین دلیل این مراکز دیگر قادر به خدمات رسانی بهینه به مجروحان و بیماران نیستند.

تحقیق درباره نقش شرکت های تسلیحاتی اروپا در جنگ یمن
عفو بین الملل تحقیق درباره نقش شرکت های تسلیحاتی اروپا در جنگ یمن را خواستار شد.
سازمان عفو بین الملل روز پنجشنبه از دادگاه لاهه خواست درباره نقش شرکت های تسلیحاتی اروپایی در جنگ یمن و کسانی که سلاح در اختیار عربستان و امارات برای ارتکاب جنایت در یمن می گذارند، تحقیقات انجام دهد.
عفو بین الملل در حساب توئیتری این سازمان نوشت که همراه با مرکز اروپایی قانون اساسی و حقوق بشر، برای انجام تحقیقات درخصوص نقش شرکت های تسلیحاتی اروپایی در جنگ یمن و مسئولانی که مجوز فروش این سلاح ها را صادر کردند، درخواستی به دادگاه لاهه تقدیم کرده است.
این سازمان، شرکت های تسلیحاتی اروپا را به نقض قانون بین المللی و ارتکاب جنایت جنگی در یمن متهم کرد.
مرکز اروپایی قانون اساسی و حقوق بشر که مورد حمایت پنج سازمان غیر دولتی است، یادداشتی 300 صفحه ای به دادستان دادگاه لاهه تقدیم کرده و در آن خواست که درباره کسانی که تسلیحات در اختیار عربستان و امارات قرار می دهند تا مرتکب جنایت های جنگی در یمن شوند، تحقیقات انجام شود.
«پاتریک ویلکن» محقق سازمان عفو بین الملل در زمینه کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: این تحقیقات لاهه اقدامی تاریخی درخصوص بازجویی از شرکت های تسلیحاتی درباره قراردادهای تجاری شان به شمار می رود.
وی تاکید کرد هر کس در فروش سلاح به ائتلاف تحت فرمان عربستان نقش دارد، باید برخی از مسئولیت های استفاده از این سلاح ها را به عهده بگیرد و پاسخگو بدهد.
ویلکن ادامه داد: با وجود اسناد و مدارک فراوان درباره نقض شدید حقوق بشر در یمن طی 5 سال جنگ، برخی از کشورهای اروپایی همچنان به ائتلاف برای بمباران مدارس، خانه ها و بیمارستان های یمن سلاح می فروشند.
وی صادرات سلاح به عربستان را «نقض آشکار» معاهده بین المللی تجارت سلاح و قوانین اروپایی خواند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • برقراری پرواز‌های حج از خرداد امسال به مقصد عربستان
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد