Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان: سعد حریری تلاش می‌کند این معادله را مطرح کند که همه‌کاره است و باید دیگران را حذف کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، جبران باسیل وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان و رهبر جریان سیاسی «التیار الوطنی الحرّ» (جریان ملی آزاد) از جریان‌ها و احزاب سیاسی تأثیر گذار در این کشور خواست برای تشکیل دولت جدید تلاش کنند و سیاست‌ها و رویکرد‌های سابق خود را کنار بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جبران باسیل به شکست گروه‌های سیاسی این کشور در تشکیل حکومت جدید اعتراف کرد و گفت که «راه حل مشخص است اینکه دولتی با عنوان "دولت راه‌حل" ایجاد شود و مسیر "موفقیت" را در پیش بگیرد».
وی با بیان اینکه باید به سیاست «حذف دیگری» پایان داد، تأکید کرد: «کسی نمی‌تواند دیگری را حذف کند. دیگر مرحله حذف دیگری به سر آمده و ما نمی‌پذیریم که کسی بر موج اعتراض‌ها سوار شود و به اصل مشارکت و میثاق سیاسی در لبنان ضربه بزند».
وزیر خارجه دولت پیشبرد امور در اظهارات خود، از «سعد حریری»، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور انتقاد کرد و گفت: «او تلاش می‌کند این معادله را مطرح کند که همه‌کاره است و باید دیگران را حذف کند».
وی گفت: درباره تشکیل دولت آینده، نه مشارکت خواهد داشت و نه کسی را از تشکیل این دولت بازخواهد داشت.
جبران باسیل، راه برون رفت از بحران فعلی در لبنان را تشکیل حکومت نجات متشکل از متخصصان دانست که علاوه بر تخصص باید پاک‌دست نیز باشند.
رئیس جریان ملی آزاد لبنان گفت: «اگر نخست‌وزیر، حریری همچنان بر معادله "من و دیگر هیچ" اصرار کند و حزب‌الله و جنبش امل نیز در دولت تکنوکرات به ریاست حریری، بر نزدیک بودن خطرات خارجی تاکید و اصرار کنند، برای ما، جریان ملی آزاد و ائتلاف لبنان قوی اهمیتی ندارد که در این گونه دولت مشارکت کنیم؛ چرا که سرنوشت آن، محکوم به شکست است».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتقاد باسیل حذف جریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل کشی اسرائیل فریاد «دیدی» را هم در آورد

 «دیتر هالروردن» کمدین نام‌آشنای آلمانی که در دهه ۱۹۷۰ میلادی با شخصیتی به نام «دیدی» به اوج شهرت رسید، در سخنانی اسرائیل را به آپارتاید و نسل کشی متهم کرد.

به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، این کمدین کهنه کار تلویزیون آلمان در ویدئویی انتقاد شدیدی را از رفتار رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و نگرش دولت فدرال آلمان در این باره ابراز کرد.

به این ترتیب دیتر هالروردن، هنرپیشه محبوب آلمانی، انتقاد شدیدی از اسرائیل و رفتار آن در جنگ غزه ابراز کرده است. وی اسرائیل را به نسل کشی و آپارتاید متهم کرد. وی همچنین به شدت به دولت فدرال آلمان به دلیل مواضعش در قبال این جنگ و رژیم صهیونیستی حمله کرد. این کمدین ۸۸ ساله در ویدئوی سه دقیقه‌ای که در فیس‌بوک منتشر کرد، خواستار آتش‌بس در جنگ غزه شد.

در این ویدئو، از جمله، ویدئو‌های تبلیغاتی جنبش مقاومت فلسطین حماس و گزیده‌هایی از شبکه خبری قطری الجزیره در پس زمینه نمایش داده می‌شود. هالروردن شعری را می‌گوید که همراه با ترانه سرای جنجالی و نماینده سابق پارلمان چپ، دیتر دهم، سروده است.

هالروردن درباره رنج پدری از غزه که فرزندش کشته شده است می‌گوید. وی درباره سیاست دولت فدرال آلمان گفت که آن‌ها وفاداری به آپارتاید را تعهد می‌دهند. هالروردن همچنین از تحویل تسلیحات به رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و می‌پرسد: "و این نباید نسل کشی باشد؟ "

حدود چند هفته پیش هم این بازیگر و کارگردان تئاتر برلین پستی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که در آن موضعی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و از دولت آلمان خواست برای پایان دادن به جنگ غزه تلاش کند.

منبع: تسنیم

tags # اسرائیل سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • جزییات فوت شهروند کازرونی در جریان سیل اخیر اعلام شد
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • نسل کشی اسرائیل فریاد «دیدی» را هم در آورد
  • کنعانی: حکم دادگاه فدرال آرژانتین درمورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است
  • اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه