Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تکمیل قریب الوقوع تالار مرکزی اراک خبر داد و گفت: دولت برای به سرانجام رساندن کتابخانه و تالار مرکزی اراک در دو سال آینده اهتمام جدی دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ عباس صالحی صبح امروز در حاشیه بازدید از تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی اراک در جمع خبرنگاران، بهره برداری از این دو پروژه را فرصت مناسبی برای افزایش سرانه فرهنگی شهرستان اراک و استان مرکزی عنوان کرد و افزود: با تکمیل این دو طرح در حدود 33 هزار متر مربع به فضای فرهنگی شهرستان اراک اضافه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پیشرفت 93 درصدی تالار مرکزی اراک خبر داد و اظهار کرد: تالار مرکزی اراک در حوزه تجهیزات و ماشینری رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است که امیدواریم با پیگیری های انجام شده و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور، بتوانیم این پروژه را در اوایل سال آینده به بهره برداری کامل برسانیم.

وی با اشاره به پیشرفت 40 درصدی کتابخانه مرکزی اراک، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با اهتمام مجموعه استان مرکزی و صحبت های انجام شده با نهاد کتابخانه های مرکزی امید است تا این پروژه به عنوان بزرگترین کتابخانه مرکزی عمومی کشور، تا پایان دولت و بلکه زودتر در فضایی به وسعت 18 هزار متر مربع به نتیجه برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: تالار مرکزی اراک با دارا بودن سالن ها و فضاهای فرهنگی در زمینه هنرهای نمایشی و هنرهای آوایی و... این پتانسیل را دارد که میزبان اجتماعات فرهنگی استان مرکزی باشد و فرصت مطلوبی را برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و همچنین عموم مردم استان فراهم کند. خوشبختانه دولت برای به سرانجام رساندن این دو پروژه در دو سال آینده اهتمام جدی دارد و امیدواریم بتوانیم در زمان مقرر این دو طرح را به سرانه فرهنگی کشور اضافه کنیم.

وی از تخصیص اعتبار 40 میلیارد تومانی برای تالار مرکزی اراک از ناحیه اعتبارات ملی خبر داد و گفت: متاسفانه بسیاری از شهرستان های کشور فاقد کتابخانه و امکانات فرهنگی مناسب هستند و امیدواریم با اهتمام شهرداری ها و اختصاص نیم درصد از بودجه کل آنها به این حوزه، در راستای ایجاد کتابخانه های استاندارد به نهاد کتابخانه های عمومی کشور مساعدت لازم انجام شود، چرا که کمک شهرداری ها، کمک به خود مردم است و می تواند بستر لازم را برای افرایش سرانه فرهنگی کشور فراهم کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت کتابخانه اراک وزیر ارشاد تالار مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی مصمم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید مجید هدایت امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها اظهار کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مشوق‌های اقتصادی را مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه است، افزود: زیرساخت‌های بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور اضافه کرد: فعال شدن بازارچه موجب رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

هدایت ادامه داد: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است زیرا می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان، زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازد.

وی افزود: یکی از ا, لویت‌های وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در این راستا تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 747696

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد