Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:12:13 GMT

۲ سامانه بارشی در راه مازندران است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۸۳۸۵

۲ سامانه بارشی در راه مازندران است

مازندران طی روزهای اخیر هوای آفتابی و اندکی با گرما را پشت سر گذاشت و به طوریکه  حداکثر دمای گزارش شده از ایستگاه های هواشناسی مازندران در روز گذشته برای بندر امیراباد به میزان ۱۸ درجه سانتی گراد گزارش شد . 

بنا به اعلام هواشناسی مازندران این شرایط جوی آفتابی و گاها نیمه ابری تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد و موج نخست سامانه بارشی از  دوشنبه شب وارد این استان می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: براساس نقشه های پیش بینی دو هفته ای وضعیت هوای استان ، تا پنجم دی ماه مازندران تحت تاثیر ۲ سامانه بارشی قرار می گیرد .

علی اصغر بسطامی افزود : نخستین سامانه بارشی از دوشنبه شب هفته پیش رو وارد مازندران می شود و این سامانه تا روز چهارشنبه اکثر مناطق مازندران را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی گفت : در این مدت در مناطق جلگه ای و پایین دست استان شاهد بارش باران و اندکی کاهش دما هستیم و در ارتفاعات این کاهش دما با بارش برف همراه است . 

رئیس پیش بینی هواشناسی مازندران افزود : دومین سامانه بارشی از اول دی ماه وارد مازندران می شود که به نسبت سامانه نخست سردتر خواهد بود . 

وی گفت : این سامانه که تا روز سوم دی ماه در استان مستقر است باعث کاهش دما و در ارتفاعات با بارش برف همراه است . 

بسطامی خاطرنشان کرد : علی رغم ورود این ۲ سامانه بارشی و سرد ، در مناطق پایین دست و جلگه ای که باغات مرکبات در آنها قرار دارند یخبندان رخ نمی دهد و باغداران نگران محصولات خود نباشند . 

برچسب‌ها محیط زیست هواشناسی مازندران بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست هواشناسی مازندران بارش باران محیط زیست هواشناسی مازندران بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در اصفهان فعالیت دارد، گفت: بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و مه آلودگی در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

مینا معتمدی در گفتگو با ما با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی سه روز آینده، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر نفوذ و گذر سامانه بارشی تا روز چهارشنبه است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت کمی ابری به تدریج افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد احتمال گردوخاک و بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه جنوبی و غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، تصریح کرد: همچنین بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و مه آلودگی در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه جوی است، خاطرنشان کرد: هشدار‌های لازم از روز‌های گذشته به نهاد‌های مربوطه ابلاغ شده است.

معتمدی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق چهار تا شش درجه افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی مهاباد با دمای ۲۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین و بویین میاندشت و سمیرم با دمای پنج درجه بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا

tags # اخبار هواشناسی ، اصفهان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • بارش ۴۶ میلیمتری باران در لارستان
  • ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • هواشناسی اصفهان فردا ۲۹ فروردین؛ صدور هشدار نارنجی بارش
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی
  • سامانه بارشی از خراسان رضوی خارج شد/ آغاز روند افزایشی دما در استان
  • ثبت توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر تا بارش‌ها طی هشدار هواشناسی سمنان