Web Analytics Made Easy - Statcounter

نام یکی از سران پیشین جنبش فلسطینی فتح به لیست تروریست‌های تحت تعقیب ترکیه افزوده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور ترکیه امروز (جمعه) نام «محمد دحلان» عضو پیشین جنبش فلسطینی «فتح» را به دلیل ارتباط با عوامل کودتای نافرجام 2016، به لیست قرمز اضافه کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت کشور ترکیه با اضافه کردن نام دحلان به لیست تروریست‌های تحت تعقیب این کشور، ده میلیون لیر ترکیه (1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلیون دلار) جایزه برای دستگیری وی تعیین کرد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه پیشتر دحلان را «مزدور اسرائیل» توصیف کرده و گفته بود:‌ «امارات تلاش کرد که دحلان را جایگزین عباس کند و ما همه این مسائل را می‌دانیم». (جزئیات بیشتر)

دولت ترکیه از چند ماه پیش دحلان را به همکاری با سازمان «فتح‌الله گولن» - واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین دولت ترکیه - و دست داشتن در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ متهم کرده است.

دحلان، که از رهبران جنبش فتح فلسطین و مشاور امنیتی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود، به دلیل اختلاف‌های شدیدی که با عباس داشت از فتح جدا شد و جریان جدیدی موسوم به «التیار الإصلاحی الدیمقراطی»(جریان اصلاح طلب دموکراتیک) را در سال 2016 در نوار غزه تاسیس کرده و در مناطق و کشورهای مختلف با نام این جریان به عنوان نماینده جنبش فتح شروع به فعالیت کرد.

از سوی دیگر دادگاهی در فلسطین (تشکیلات خودگردان) سال ۲۰۱۶ غیاباً دحلان را به جرم فساد، به سه سال زندان محکوم کرد و خواستار پرداخت غرامت ۱۶ میلیون دلاری به تشکیلات مذکور شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه محمد دحلان وزارت کشور فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ والیبالیست ایرانی در لیست خرید لیگ کره جنوبی!

به گزارش "ورزش سه"، طبق عادت هر ساله لیگ والیبال کره جنوبی، مسئولان فدراسیون این کشور اسامی بازیکنان آسیایی که تیم های کره ای مجاز به خرید آنها هستند را اعلام کرد که بازیکنان ایرانی بسیاری در آن حضور دارند.

سید محمد موسوی، محراب  ملکی، طیب عینی، محمد بربست، امیرحسن فرهادی، امیرحسین ساداتی، علیرضا ابلوچ، علی طبری، عارف مرادی، محمد علی فلاح، علی حق پرست، محمد صادقی، فرهاد سال افزون، شهروز همایونفر منش، سعید رنجبر،سهیل کمال آبادی و علی فضلی هفده بازیکن ایرانی هستند که مسئولان والیبال کره جنوبی به همراه تعدادی دیگر از بازیکنان کشور های آسیایی آن‌ها را در لیست خرید باشگاه های کره ای گذاشته اند.

مراسم درفت یا خرید این بازیکنان اردبیهشت اول تا سوم ماه می در هنگ کنگ برگزار خواهد شد که با توجه به مصافت طولانی بعید است بازیکنان ایرانی همه در آن حضور یابند.

لازم به ذکر است در بخش زنان هم مهسا صابری و مائده برهانی می توانند در بخش زنان شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی
  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • ببینید | موتور گلزنی طارمی باز هم روشن شد؛ اضافه شدن یک قربانی جدید به لیست مهدی
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • ۱۹ والیبالیست ایرانی در لیست خرید لیگ کره جنوبی!